tina t Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei. Jeg må si det irriterer meg veldig når noen spør ett greit vanlig spørsmål, å får DET useriøse svaret. HVA er vitsen i å svare når man slenger med leppa i stedet for å gi ett svar? Det er dårlig gjort. Spesielt mot nye folk som kommer innom. Er det dette _vi_vil,ødlegge for nye slik at de ikke kommer igjen? mvh.Tina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helt enig! Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg er SÅ enig! Det er sjelden en tråd holder seg til det innledende emnet, som regel ender den opp i en haug med interne meldinger en to-tre nick imellom, som virker som gir blaffen i forfatteren av innlegget og vedkommendes spørsmål eller kommentar. Respektløst synes nå jeg. Men så klart, så fort noe slikt blir insinuert underveis, (og det er blitt gjort MANGE ganger!) er folka raskt fremme med å forsvare seg, i vendinger a'la "Ikke ta det så tungt da, dette er jo bare et forum", "Nå som Småprat ikke er mer, må vi jo få snakke sammen andre steder", "Du er sikkert misunnelig fordi du ikke er en av oss" osv..osv. Jeg opplever mange i denne "klikken" som går igjen her, kall dem b-gjeng eller ranglere eller hva du vil, som særdeles utelukkende overfor nye brukere. Ikke bør man være anonym heller, da blir det plutselig viktigere for de mer profilerte her inne å lage en svær sak ut av det å "stå for egne meninger", og kallenavn som "pyse" o.l. går igjen. Jeg har sett maaange ganger, og også opplevd selv, at et helt uskyldig spørsmål (som kanskje har vært viktig å få innspill på av forfatteren) knapt blir besvart, enda det sikkert sitter mange gjengangere her som kunne svart om de hadde giddet. I stedet velger man å forurense innlegget med internpreik eller selv skrive innlegg som bare er tull & tøys, og som selvfølgelig følges opp av haugevis med svar av "med-gjengangere". Greit, er ikke et innlegg interessant å svare på, så hopp over. Vi som er nye/ anonyme har også krav på å bli behandlet med respekt, og ett eneste relevant og ordentlig svar på et spørsmål man stiller er mye bedre enn 20 som ikke angår saken! Jeg tror ganske bestemt at mange nye/ ukjente brukere har sluttet å legge inn innlegg p.g.a dette jeg nå beskriver. Og om noen ønsker å kommentere dette jeg nå har skrevet, så forsøk å droppe "pepperet", dette er ikke personlig ment overfor noen. Men saklige innspill tas gjerne imot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg er SÅ enig! Det er sjelden en tråd holder seg til det innledende emnet, som regel ender den opp i en haug med interne meldinger en to-tre nick imellom, som virker som gir blaffen i forfatteren av innlegget og vedkommendes spørsmål eller kommentar. Respektløst synes nå jeg. Men så klart, så fort noe slikt blir insinuert underveis, (og det er blitt gjort MANGE ganger!) er folka raskt fremme med å forsvare seg, i vendinger a'la "Ikke ta det så tungt da, dette er jo bare et forum", "Nå som Småprat ikke er mer, må vi jo få snakke sammen andre steder", "Du er sikkert misunnelig fordi du ikke er en av oss" osv..osv. Jeg opplever mange i denne "klikken" som går igjen her, kall dem b-gjeng eller ranglere eller hva du vil, som særdeles utelukkende overfor nye brukere. Ikke bør man være anonym heller, da blir det plutselig viktigere for de mer profilerte her inne å lage en svær sak ut av det å "stå for egne meninger", og kallenavn som "pyse" o.l. går igjen. Jeg har sett maaange ganger, og også opplevd selv, at et helt uskyldig spørsmål (som kanskje har vært viktig å få innspill på av forfatteren) knapt blir besvart, enda det sikkert sitter mange gjengangere her som kunne svart om de hadde giddet. I stedet velger man å forurense innlegget med internpreik eller selv skrive innlegg som bare er tull & tøys, og som selvfølgelig følges opp av haugevis med svar av "med-gjengangere". Greit, er ikke et innlegg interessant å svare på, så hopp over. Vi som er nye/ anonyme har også krav på å bli behandlet med respekt, og ett eneste relevant og ordentlig svar på et spørsmål man stiller er mye bedre enn 20 som ikke angår saken! Jeg tror ganske bestemt at mange nye/ ukjente brukere har sluttet å legge inn innlegg p.g.a dette jeg nå beskriver. Og om noen ønsker å kommentere dette jeg nå har skrevet, så forsøk å droppe "pepperet", dette er ikke personlig ment overfor noen. Men saklige innspill tas gjerne imot. Jeg skal ikke kommentere hele innlegget ditt, men lurer bare på EN ting. Hvem er egentlig denne b-gjengen? Hvem er det som er med der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolianer Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg er helt enig, og har blitt oppgitt mange ganger over det samme selv. Dessverre er det nok slik at de som driver slik, ikke er modne nok til å ta noen selvkritikk på det heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helt enig! Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg skal ikke kommentere hele innlegget ditt, men lurer bare på EN ting. Hvem er egentlig denne b-gjengen? Hvem er det som er med der? Jeg har ingen anelse om hvem dette gjelder konkret, men har sett benevnelsen flere ganger i ulike sammenhenger her på DOL. I mitt tilfelle blir det derfor en samlebetegnelse på noen av de mer profilerte her inne, som ter seg slik jeg beskriver i innlegget. De som ikke føler seg truffet, lar være. Jeg er ikke ute etter å henge ut noen i det hele tatt, men gjøre folk bevisst på en ukultur som virker svært ekskluderende på nye og selvvalgt anonyme brukere. Forhåpentligvis er det noen som vil ta dette til seg, ellers er jeg redd det er en svært liten grad av selvinnsikt ute og går hos mange her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest retvizan Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg er SÅ enig! Det er sjelden en tråd holder seg til det innledende emnet, som regel ender den opp i en haug med interne meldinger en to-tre nick imellom, som virker som gir blaffen i forfatteren av innlegget og vedkommendes spørsmål eller kommentar. Respektløst synes nå jeg. Men så klart, så fort noe slikt blir insinuert underveis, (og det er blitt gjort MANGE ganger!) er folka raskt fremme med å forsvare seg, i vendinger a'la "Ikke ta det så tungt da, dette er jo bare et forum", "Nå som Småprat ikke er mer, må vi jo få snakke sammen andre steder", "Du er sikkert misunnelig fordi du ikke er en av oss" osv..osv. Jeg opplever mange i denne "klikken" som går igjen her, kall dem b-gjeng eller ranglere eller hva du vil, som særdeles utelukkende overfor nye brukere. Ikke bør man være anonym heller, da blir det plutselig viktigere for de mer profilerte her inne å lage en svær sak ut av det å "stå for egne meninger", og kallenavn som "pyse" o.l. går igjen. Jeg har sett maaange ganger, og også opplevd selv, at et helt uskyldig spørsmål (som kanskje har vært viktig å få innspill på av forfatteren) knapt blir besvart, enda det sikkert sitter mange gjengangere her som kunne svart om de hadde giddet. I stedet velger man å forurense innlegget med internpreik eller selv skrive innlegg som bare er tull & tøys, og som selvfølgelig følges opp av haugevis med svar av "med-gjengangere". Greit, er ikke et innlegg interessant å svare på, så hopp over. Vi som er nye/ anonyme har også krav på å bli behandlet med respekt, og ett eneste relevant og ordentlig svar på et spørsmål man stiller er mye bedre enn 20 som ikke angår saken! Jeg tror ganske bestemt at mange nye/ ukjente brukere har sluttet å legge inn innlegg p.g.a dette jeg nå beskriver. Og om noen ønsker å kommentere dette jeg nå har skrevet, så forsøk å droppe "pepperet", dette er ikke personlig ment overfor noen. Men saklige innspill tas gjerne imot. Helt uenig. Personlig hadde jeg aldri giddet å vært på dol hvis det bare var sakligheter her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvarda Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Helt uenig. Personlig hadde jeg aldri giddet å vært på dol hvis det bare var sakligheter her. DET vet vi! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Helt uenig. Personlig hadde jeg aldri giddet å vært på dol hvis det bare var sakligheter her. Hei. Det er ikke DET som er poenget,alt behøver ikke bare være sakelig. MEN det går ann å svare sakelig på et vanlig spørsmål istedet for å slenge med leppa . De som vil kan jo bare hoppe over det de måtte føle blir for _sakelig_for dem, ikke sant...:-) Dette er ment å være en hjelpende hånd fra Dr.Online på diverse ting TIL ALLE. Alle som stiller et spørsmål om hva det måtte være har krav på et skikkelig svar fra de som kan svare, de andre kan la det være. Skjønner du. :-) Det var nok fra meg om denne saken! Fikk ut litt av min irritasjon iallefall. mvh.Tina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helt enig! Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Helt uenig. Personlig hadde jeg aldri giddet å vært på dol hvis det bare var sakligheter her. Jeg mener heller ikke at DOL skal være rensket for usakligheter. Humoristiske innlegg bør det selvfølgelig være rom for! Det er mere måten enkelte bruker forum på, som er svært irriterende, slik jeg beskriver i innlegget over. Synes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Greit nok at folk kan tøyse litt i innleggene. Men når noen stiller et spørsmål og ikke får svar fordi en svarer med tull og andre hiver seg på så det til slutt blir en laaang tråd med bare tøv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg har ingen anelse om hvem dette gjelder konkret, men har sett benevnelsen flere ganger i ulike sammenhenger her på DOL. I mitt tilfelle blir det derfor en samlebetegnelse på noen av de mer profilerte her inne, som ter seg slik jeg beskriver i innlegget. De som ikke føler seg truffet, lar være. Jeg er ikke ute etter å henge ut noen i det hele tatt, men gjøre folk bevisst på en ukultur som virker svært ekskluderende på nye og selvvalgt anonyme brukere. Forhåpentligvis er det noen som vil ta dette til seg, ellers er jeg redd det er en svært liten grad av selvinnsikt ute og går hos mange her. "Jeg opplever mange i denne "klikken" som går igjen her, kall dem b-gjeng eller ranglere eller hva du vil, som særdeles utelukkende overfor nye brukere. Ikke bør man være anonym heller, da blir det plutselig viktigere for de mer profilerte her inne å lage en svær sak ut av det å "stå for egne meninger", og kallenavn som "pyse" o.l. går igjen." Men du aner ikke hvem som er "med" i b-gjengen??? Det må være alle du opplever som utelukkere det da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Det er sikkert ikke noen som vil ødelegge for andre her inne. Muligens med unntak av et par surmagede individer som ikke vil at noen skal ha det moro, fordi de ikke har det selv. Husk på at dette er et medium som fungerer mer som et muntlig enn et skriftlig. Det er selvsagt fordi man kan svare så raskt. Både språket og innholdet i innlegg er nok preget av dette. Det er sikkert mange som kan ta selvkritikk for å ha skrevet noe "galt" til noen en gang, men det er vel oftest de man kjenner man svarer krassest til. Dersom omgangsformen er slik. Selv synes jeg det er artig når noen gir et oppfinnsomt svar på et tvetydig spørsmål. Selv om jeg også har et liv utenfor dol. Og det er da merkelig at det skal være så utrolig mange som er med på å "forsøple" dol, og de fleste som synes det ER forsøpling, er anonyme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 25. november 2001 Forfatter Del Skrevet 25. november 2001 Det er sikkert ikke noen som vil ødelegge for andre her inne. Muligens med unntak av et par surmagede individer som ikke vil at noen skal ha det moro, fordi de ikke har det selv. Husk på at dette er et medium som fungerer mer som et muntlig enn et skriftlig. Det er selvsagt fordi man kan svare så raskt. Både språket og innholdet i innlegg er nok preget av dette. Det er sikkert mange som kan ta selvkritikk for å ha skrevet noe "galt" til noen en gang, men det er vel oftest de man kjenner man svarer krassest til. Dersom omgangsformen er slik. Selv synes jeg det er artig når noen gir et oppfinnsomt svar på et tvetydig spørsmål. Selv om jeg også har et liv utenfor dol. Og det er da merkelig at det skal være så utrolig mange som er med på å "forsøple" dol, og de fleste som synes det ER forsøpling, er anonyme. Hei. Ja de som svarer useriøst er som regel også anonyme. Så ikke så tøffe når det kommer til stykke! mvh.Tina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg er enig, Tina T, at det dessverre er noen som misbruker forum til å være morsom på bekostning av personer som har seriøse spørsmål de ønsker svar på. Det synes jeg er trist og beklagelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hei tina! :-) Jeg er vel en av de som har det å svare på svar til deg og da kan tråden gli ut, bli herpet litt, men det er egentlig ikke noe vondt ment fra min side, det blir bare sånn! Som regel har jeg da fra før av gitt personen ett seriøst svar fra før, eller sett att personen har fått seriøse svar fra andre! *klemz* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Hei tina! :-) Jeg er vel en av de som har det å svare på svar til deg og da kan tråden gli ut, bli herpet litt, men det er egentlig ikke noe vondt ment fra min side, det blir bare sånn! Som regel har jeg da fra før av gitt personen ett seriøst svar fra før, eller sett att personen har fått seriøse svar fra andre! *klemz* Hei. Jeg mener heller ikke noe vondt med dette, du bruker jo ditt Amiga nick ikke sant(?) Jeg bruker mitt Tina (tina t) nick når jeg svarer, men de som svarer useriøst har ett "ukjent nick" de er redd for å bruke sitt eget. DET er nå en ting, men jeg er enig med deg OG de fleste her at et spørsmål krever et seriøst svar. Om man senere lengre nede skulle si en "morsomhet" uten å være ondskapsfull DET er noe helt annet. Jeg mener ikke på noen måte å dra fram "noens" nicker her, for enhver VET med seg selv hva han svarer ikke sant.(?) Dette skal jo være en seriøs plass som man når man i gitte situasjoner trenger proff hjelp fort,å DET får man her av ett STORT kobbel av dyktige leger. DA burde ikke "noen" slenge med leppa, tenk om det var "deg selv" som trengte hjelp. Ingen er like, men la oss svare skikkelig eller la det være. Intet ondt ment fra min side kun hva jeg føler etter å ha lest endel av svarene rundt om i spaltene. mvh.Tina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tina t Skrevet 26. november 2001 Forfatter Del Skrevet 26. november 2001 Hei tina! :-) Jeg er vel en av de som har det å svare på svar til deg og da kan tråden gli ut, bli herpet litt, men det er egentlig ikke noe vondt ment fra min side, det blir bare sånn! Som regel har jeg da fra før av gitt personen ett seriøst svar fra før, eller sett att personen har fått seriøse svar fra andre! *klemz* Hei. Jeg mener heller ikke noe vondt med dette, du bruker jo ditt Amiga nick ikke sant(?) Jeg bruker mitt Tina (tina t) nick når jeg svarer, men de som svarer useriøst har ett "ukjent nick" de er redd for å bruke sitt eget. DET er nå en ting, men jeg er enig med deg OG de fleste her at et spørsmål krever et seriøst svar. Om man senere lengre nede skulle si en "morsomhet" uten å være ondskapsfull DET er noe helt annet. Jeg mener ikke på noen måte å dra fram "noens" nicker her, for enhver VET med seg selv hva han svarer ikke sant.(?) Dette skal jo være en seriøs plass som man når man i gitte situasjoner trenger proff hjelp fort,å DET får man her av ett STORT kobbel av dyktige leger. DA burde ikke "noen" slenge med leppa, tenk om det var "deg selv" som trengte hjelp. Ingen er like, men la oss svare skikkelig eller la det være. Intet ondt ment fra min side kun hva jeg føler etter å ha lest endel av svarene rundt om i spaltene. mvh.Tina. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39154-altfor-mange-useri%C3%B8se-svar-i-alle-spalter/#findComment-148304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.