Gå til innhold

Nå kommer de utenlandske bandene

Anbefalte innlegg

Fra dagens Dagblad:

Politiet fryker kriminell sommer

Nå strømmer utenlandske kriminelle til Norge. De kommer fra miljøer der det er sosialt akseptert å rundstjele "rike nordmenn".

Antall tyverier eksplodert i Trondheim

De siste åra har politiet meldt om en formidabel økning i kriminalitetet utført av utenlandske kriminelle. Nå ser det ut som det fortsetter å øke. For eksempel at antall tyverier fra offentlig sted eksplodert i Trondheim. Ifølge Politiet er det spesielt to grupper som er involvert: rumenske borgere og asylsøkere som er i Norge i påvente av å bli sendt ut.

- Jeg frykter dette vil øke til sommeren. Det er ingen tvil om at det er denne kriminalitetsformen som øker mest hos oss for øyeblikket, sier stasjonssjef Arve Nordtvedt ved sentrum politistasjon i Trondheim. 

I en trusselvurdering fra i år skriver Kripos at "avskaffelse av permanent grensekontroll i Schengen-området gjør det enklere for utenlandske kriminelle å operere i Norge. Andelen utenlandske organiserte kriminelle i Norge øker."

- Det er ingen tvil om at dette vil øke. Vi ser av pengeoverføringene til Romania at det er mye penger å tjene på dette, og ryktet sprer seg fort, sier statsadvokat i Hordaland Rudolf Christrofferen.

- Vi ser det er en nær sammenheng mellom tigging og vinningskriminalitet. Statsadvokatembedet i Hordaland ønsker å totalforby tigging. Christofferen har ført flere saker som har endt med fellende dommer mot personer som har utnyttet barn.

Økning i Østfold

- Vi merker en økning i forhold til antall rumenere som kommer til de fire store Østfold-byene. Vi er kjent med at rumenske romfolk kommer i løpet av april og mai, men i år kommer flere enn tidligere, sier politiførstebetjent Terje Bøe ved Østfold-politidistrikt. 

--

Nei til Schengen, og ja til strengere grensekontroll, tiggerforbud og lukkede asylmotak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391639-n%C3%A5-kommer-de-utenlandske-bandene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Romfolket har gitt viktige bidrag til europeisk musikk og fostret mange kjente musikere. De tradisjonelle instrumentene har vært gitar, lutt, fiolin og cello og slaginstrumenter som cymbaler og trommer"

Fra store norske.

Cymbalspillere du. Hvordan skulle vi ha greid oss uten.  Må vel helt ærlig inrømme at jeg hadde en sterk fordom mot rom-folket at det var mest tigging det gikk i, i min snevre observasjonserindring tror jeg forholdet mellom tiggere og musikkere er sånn ca. 0:1000ø. Men der tok jeg feil atlså.

En lang men meget severdig film bulgarsk dokumentarfilm om en boligblokk full med sigøynere. http://www.dailymotion.com/video/xn4ycd_hotell-paradiset_lifestyle#from=embediframe

Etter å ha sett den får uttrykket "Å skite i sitt eget reir" ny mening og aktualitet.
Endret av Nord og ned

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...