Madelenemie Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Hei! Jeg har funnet en sofa jeg vil ha, det er denne. Er den noen som vet hvor jeg kan finne noe lignende? Jeg har kanskje flere og bedre bilder av den, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Hei! Her er et annet bilde: Jeg orker ikke gå til mange butikker, så glad om noen vet hvor jeg kan se etter noe lignende, Ikea har det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Nydelig. Men er mannen din enig i at dere trenger ny sofa? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 22. april 2013 Forfatter Del Skrevet 22. april 2013 Hei! Nei! Ikke jeg heller, men min mor kom innom og mente at før jeg kjøpte langbord i Eik burde jeg bytte ut den slitte sofa... den er slitt på en pute :-( jeg liker sofa, men vi skal ha fester og jeg vil ikke ha et dårlig hjem,. Når jeg se etter, litt slitt i glidlåser, hvit og jeg vasker ofte, står rensing, men jeg vasker, går fint :-) Nå sendt sms om å kjøpe reinskinn fra Kautokeino, men ene pute slitt, min hund bitt hull :-( Så tenkte kanskje best kjøpe ny, men vet ikke hvor få kjøpt en slik sofa ? Hyggelig du likte, søkt på nettet, men finner ikke noe slikt...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Det var en veldig fin sofa. En slik ville jeg også gjerne hatt. Kan du ikke bli enig med mannen din i at dere som ofte har gjester bør ha en ny sofa da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayia Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 (endret) (...) men min mor kom innom og mente at før jeg kjøpte langbord i Eik burde jeg bytte ut den slitte sofa... den er slitt på en pute :-( jeg liker sofa, men vi skal ha fester og jeg vil ikke ha et dårlig hjem,. Når jeg se etter, litt slitt i glidlåser, hvit og jeg vasker ofte, står rensing, men jeg vasker, går fint :-) Nå sendt sms om å kjøpe reinskinn fra Kautokeino, men ene pute slitt, min hund bitt hull :-( Så tenkte kanskje best kjøpe ny, men vet ikke hvor få kjøpt en slik sofa ? Du bør ikke vaske den selv om det går bra. Jeg vasket også trekket på vår forrige, og den ble veldig fort slitt etterpå (den var i tykt linstoff). Rens koster omtrent en tusenlapp for begge, mens ny sofa koster mellom 10 og 20 tusen pr stykk. Du renser mange ganger for prisen av en ny... Ut over det er jeg enig med Lillemus i at det bør være din mann og du som avgjør hvorvidt dere skal kjøpe nye ting. En kommentar fra din mor bør ikke bety noe for deg her. Jeg tenker litt på kjolene du har bestilt også. Det virker som du er litt opptatt av at alt skal være perfekt for tiden, eller tar jeg feil? Vi har også mange fester, og gjestene er alltid mer opptatt av å ha det hyggelig med andre hyggelige mennesker framfor vertskapets inventar vettu:) Endret 22. april 2013 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei! Nei! Ikke jeg heller, men min mor kom innom og mente at før jeg kjøpte langbord i Eik burde jeg bytte ut den slitte sofa... den er slitt på en pute :-( jeg liker sofa, men vi skal ha fester og jeg vil ikke ha et dårlig hjem,. Når jeg se etter, litt slitt i glidlåser, hvit og jeg vasker ofte, står rensing, men jeg vasker, går fint :-) Nå sendt sms om å kjøpe reinskinn fra Kautokeino, men ene pute slitt, min hund bitt hull :-( Så tenkte kanskje best kjøpe ny, men vet ikke hvor få kjøpt en slik sofa ? Hyggelig du likte, søkt på nettet, men finner ikke noe slikt...? Men det er ikke din mor som bestemmer hvordan dere skal ha det hjemme. Jeg mener å huske at din mann har kommentert ditt pengeforbruk så ikke kjøp ny sofa før du har snakket med ham! Har dere snakket om dette nye bordet da? Man kan ikke bare kjøpe så dyre ting uten videre, ikke uten å diskutere det med partneren først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Det var en veldig fin sofa. En slik ville jeg også gjerne hatt. Kan du ikke bli enig med mannen din i at dere som ofte har gjester bør ha en ny sofa da? Hei! Vi har ikke ofte gjester heldigvis :-) Men noen ganger pr år. :-) Han syns nok som meg at den vi har kan holde en stund til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Du bør ikke vaske den selv om det går bra. Jeg vasket også trekket på vår forrige, og den ble veldig fort slitt etterpå (den var i tykt linstoff). Rens koster omtrent en tusenlapp for begge, mens ny sofa koster mellom 10 og 20 tusen pr stykk. Du renser mange ganger for prisen av en ny... Ut over det er jeg enig med Lillemus i at det bør være din mann og du som avgjør hvorvidt dere skal kjøpe nye ting. En kommentar fra din mor bør ikke bety noe for deg her. Jeg tenker litt på kjolene du har bestilt også. Det virker som du er litt opptatt av at alt skal være perfekt for tiden, eller tar jeg feil? Vi har også mange fester, og gjestene er alltid mer opptatt av å ha det hyggelig med andre hyggelige mennesker framfor vertskapets inventar vettu:) Hei! Jeg vet ikke. Skal tenke, jeg vil nok passe inn. Har ikke akkurat vært flink på det, vil gjøre min mann stolt og glad tror jeg. Har sagt mer ja til at han inviterer venner, men siden de vet at jeg har asperger syndrom, så er de alle veldig hyggelige, sier alltid jeg bare må trekke meg tilbake :-) Ofte blir jeg sittende, fordi jeg hygger meg, det hender jeg henter en bok, og sist gang ble de andre interessert i temaet mitt. Jeg blir fryktelig sliten i hodet, men når det blir ille trekker jeg meg tilbake. Jeg er liksom nok annerledes, vil da kanskje kompensere med at mennesker skal føle seg velkommen og at jeg skal i det minste SE normal ut :-) for jeg sier nok som er til glede for andre, dvs ting jeg ikke tenker på at man ikke skal si, feks når noen spør om sausen er god, skal man ikke si at den er for lite salt, osv osv... i teorien vet jeg alt dette, men så kommer en ny situasjon også er den helt ny for meg, fordi den ikke handler om saus, men kanskje en kake osv... Men det fine er at mer og mer sier min manns venner at verden hadde vært enklere med aspergere i den, det betyr mye for meg, respekten og måten de alle sammen behandler meg med. Jeg blir sjelden med ut, men jeg liker dem, og syns derfor det er fint når de en sjelden gang kommer til oss. Sånn er det, håper du skjønner :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 syns derfor det er fint når de en sjelden gang kommer til oss. De kommer ikke på grunn av en ny sofa. De kommer fordi de liker å være hjemme hos dere, og liker deg og din mann. Ikke sofaen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. april 2013 Forfatter Del Skrevet 23. april 2013 Men det er ikke din mor som bestemmer hvordan dere skal ha det hjemme. Jeg mener å huske at din mann har kommentert ditt pengeforbruk så ikke kjøp ny sofa før du har snakket med ham! Har dere snakket om dette nye bordet da? Man kan ikke bare kjøpe så dyre ting uten videre, ikke uten å diskutere det med partneren først. Hei! Jeg pleier glemme å spørre, takk for at du minnet meg. Jeg er dårlig på å samarbeide, skikkelig, men det har vært et tema og da er jeg ikke utlært, mye handler om at jeg rett og slett glemmer det, blir så opptatt av saken. Jeg har kjøpt sofa før, han ble ikke glad da det stoppet lastebil utenfor, men så har han sagt til sine venner at "han har gitt opp", men jeg har ikke gitt opp, jeg skal skjerpe meg. Jeg er blitt flinkere. Jeg kjøper når jeg finner ting, presanger til andre mennesker og det syns min mann kan bli litt mye, jeg tar meg derfor sammen. Jeg har blitt flinkere, han har feks lurt på hva som er skjedd etter oxytocinen, jeg tok initiativ til å planlegge en utbygging, der vi skulle sette opp budsjetter, jeg reagerte ikke på det, men jeg så munnen han lagde til meg (åpen munn, noe sånt ) . Han ble skikkelig glad, dette har han savnet og jeg virkelig prøver å skjerpe meg, han sier han skal ringe min psykiater fordi han føler jeg er så mye mer våken, lett å snakke med og det er utrolig at jeg begynner å ta initiativ til samarbeide. Jeg har ikke oversikt, men det har han, så derfor skriver han ned alle forandringer. Jeg har også fått nettbank og satt meg inn i dette, oversikt over kontoer, det sjokkerte min mann da jeg har levd litt sånn mitt eget liv og han har måtte være veldig alene om ansvar, planlegging. han har ofte følt et veldig savn etter en ektefelle å snakke med (dette fikk jeg vite etter at jeg fikk diagnosen AS), han føler seg ofte ensom sammen meg, jeg sitter med mine ting og jeg snakker for lite syns han, men jeg er blitt flinkere, jeg er lite på rommet mitt, og henger ikke opp fuglekasser i skogen nå, jeg driver og avlaster han og oss, ved å ta mange praktisk ting, eks telefoner til instanser, budsjett og innhenting av priser til utbyggingen, karttegninger og vært på plan og bygningsetaten dette er til stor hjelp for han. Jeg prøver ikke å unnskylde meg selv, derfor takk for at du minner meg, jeg skjønner jeg må bli enda flinkere på å samarbeide. Nei han syns egentlig jeg bruker for lite penger på slikt som klær og sminke, han liker at jeg nå er mer opptatt av sånt, før syns han jeg hadde mer spesielle måter å bruke penger på, feks filmutstyr til fuglekassene, sånt syns han er helt absurd, særlig når vi har nok av utgifter. Nå forstår jeg han, derfor hører jeg mer på han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sur kjerring Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei! Vi har ikke ofte gjester heldigvis :-) Men noen ganger pr år. :-) Han syns nok som meg at den vi har kan holde en stund til. Det kan den sikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayia Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Hei! Jeg vet ikke. Skal tenke, jeg vil nok passe inn. Har ikke akkurat vært flink på det, vil gjøre min mann stolt og glad tror jeg. Har sagt mer ja til at han inviterer venner, men siden de vet at jeg har asperger syndrom, så er de alle veldig hyggelige, sier alltid jeg bare må trekke meg tilbake :-) Ofte blir jeg sittende, fordi jeg hygger meg, det hender jeg henter en bok, og sist gang ble de andre interessert i temaet mitt. Jeg blir fryktelig sliten i hodet, men når det blir ille trekker jeg meg tilbake. Jeg er liksom nok annerledes, vil da kanskje kompensere med at mennesker skal føle seg velkommen og at jeg skal i det minste SE normal ut :-) for jeg sier nok som er til glede for andre, dvs ting jeg ikke tenker på at man ikke skal si, feks når noen spør om sausen er god, skal man ikke si at den er for lite salt, osv osv... i teorien vet jeg alt dette, men så kommer en ny situasjon også er den helt ny for meg, fordi den ikke handler om saus, men kanskje en kake osv... Men det fine er at mer og mer sier min manns venner at verden hadde vært enklere med aspergere i den, det betyr mye for meg, respekten og måten de alle sammen behandler meg med. Jeg blir sjelden med ut, men jeg liker dem, og syns derfor det er fint når de en sjelden gang kommer til oss. Sånn er det, håper du skjønner :-) Jeg er helt sikker på at du er mer enn flott som du er Madelenemie, og at folk ser at du gjør en stor innsats når de møter deg I min familie har vi en jente med autisme som er helt avhengig av hjelp, altså ikke som deg som greier å administrere både familie og studier med omsorg og omtanke. Likevel er det ingen som tenker på å fordømme det personen i min familie ikke greier. Ingen er perfekte, og ingen forventer at andre er perfekte - det kan bare se sånn ut utenfra innimellom. Husk at bak andres tilsynelatende perfekte fasade er det alltid hemmligheter, skraper i lakken og ting som ikke er greit, men det er det som er å leve. Det er viktig å lære seg å håndtere at alt ikke skinner alltid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391681-en-slik-sofa/#findComment-3470456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.