Gå til innhold

Takk for meg, og takk til dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det interessante er at man hadde nøyaktig samme type kommentarer da DOL oppgraderte forrige gang, bare at da var det den forrige versjonen som ingen ville bruke.

Man blir raskt vant med det, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk scroller stort mer nå enn før?

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• Sør

7

• Ayia

7

• Nicklusheletida

5

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Før var det mye mer oversiktlig, DOL fungerte mer som en mellomting mellom forum og chat. Nå er det mye vanskeligere å holde oversikten over hvem som svarer hvem. Så stille og dødt det er her nå taler for seg selv.

Anonymous poster hash: c5dc8...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Det interessante er at man hadde nøyaktig samme type kommentarer da DOL oppgraderte forrige gang, bare at da var det den forrige versjonen som ingen ville bruke.

Man blir raskt vant med det, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk scroller stort mer nå enn før?

Det ble gjort noen endringer, forrige gang, etter alle klagene, som gjorde at man slapp all scrollingen det først virket som man måtte gjøre. Husker ikke helt hva problemet var, men husker at det ble "bråk", og husker at DOL endret noe tilbake, eller gav flere alternativ.

Anonymous poster hash: f93be...ead

AnonymBruker
Skrevet

Da forstår du veldig lite.

Anonymous poster hash: c5dc8...d4c

Destruction
Skrevet

Nå aner jeg ikke hvordan det så ut her tidligere, men dette er en variant av oppsettet som brukes på nær sagt alt av forum i hele verden. 

Hvis dette er komplisert kan dere umulig være kristne.

Skrevet

Hvis dette er komplisert kan dere umulig være kristne.

Hva i alle dager har nå det med saken å gjøre?

Det er en del jeg misliker med det nye oppsettet, men jeg kan leve med det.  Det jeg liker minst, er at "halvparten" har gått over til å være anonyme.  Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye "farligere" å bruke nick nå enn før. 

AnonymBruker
Skrevet

For min del er omleggingen velkommen i den forstand at den har fått meg til å slutte å henge på DOL etter 15 år (gulp!). Jeg ble av en eller annen grunn umiddelbart avvent etter den nye omleggingen. Kanskje er det bare følelesen av ikke å føle seg hjemme her lenger som årsaken. Oppsettet ligner jo på andre fora jeg er på, men sånn umiddelbart var det allikevel forvirrende. For meg spiller det ingen rolle hva som er grunnen til at jeg ikke liker nye DOL. For meg betyr det at en tidstyv er borte, og det er helt greit. :)

Denne gangen var jeg bare innom idet jeg tenkte jeg skulle fjerne DOL fra startoppsettet på pc-en.

Allikevel - jeg håper DOL lever videre. Det kan vel hende jeg stikker innom en og annen gang. :)

Anonymous poster hash: 3113b...d54
mariaflyfly
Skrevet

Føler meg ganske sikker på at vi har med en gammel, velkjent kverulant å gjøre her. ;)

slabbedask
Skrevet

14367d1232472024-troll-alert-pic-th_trol

Skrevet

Det er faktisk langt bedre, og det er også mer oversiktelig.

Det er det alldeles ikke! Det er vanskelig å følge tråder og finne sammenhengen i diskusjoner. Her er ingen nye features som kan veie opp for det.

Trengte ikke en gang ti minutter for å finne ut hvordan det fungerer, det forhindrer ikke at det har blitt betraktelig vanskeligere å få oversikt.

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

14367d1232472024-troll-alert-pic-th_trol

Sannsynligvis en korrekt advarsel ;-)

Destruction
Skrevet

Hvis det er det som skal til kan jeg gjerne få mine sambygdinger til å gå rundt her på Sørlandet og selge blader som heter Jeg er Meg, dette for å bevise at Jeg er Meg og ingen andre. 

Men nå fjerner dere dere fra temaet, som omhandler et  aldeles glimrende bygd forum.

Hvorfor er det så mange anonyme her? Det er av disse det lukter troll. Troll har aldri navn. Jeg har navn.

Skrevet

Hvordan unngår du å scrolle? Når jeg begynner med "Nye innlegg", ser jeg nøyaktig ett innlegg nederst på skjermen min. Må scrolle. Får da plass til liste med 13 innlegg (før , en 30-50?). Så trykker jeg på en tråd jeg vil lese, på første innlegg. Får da opp en side der ikke overskriften en gang synes, må scrolle. Får plass til tre innlegg før jeg må scrolle videre (eksempel NY-caps-tråden). Ser videre kun to innlegg på hele skjermen, så mitt felt for svar. Hvis jeg vil kikke på hovedinnlegg når jeg skal svare, uten å sitere, må jeg scrolle. Hvis tråden er på over en side, blir det verre, jeg kan ikke hoppe lett til første innlegg og så tilbake til mitt svarfelt. Ingen mulighet for å se tråden med svar uten å faktisk lese/scrolle hele tråden.

Den "siste innlegg"-lista som kommer opp når man trykker på "forum", er litt bedre. Men da kommer man bare til siste innlegg i hver tråd, og må scrolle oppover for å lese tråden. Og "forum"-knappen er øverst på siden og krever scrolling for å komme tilbake til.

Noe jeg gjør feil her, eller kan stille inn?

stjernestøv
Skrevet

Hvis det er det som skal til kan jeg gjerne få mine sambygdinger til å gå rundt her på Sørlandet og selge blader som heter Jeg er Meg, dette for å bevise at Jeg er Meg og ingen andre. 

Men nå fjerner dere dere fra temaet, som omhandler et  aldeles glimrende bygd forum.

Hvorfor er det så mange anonyme her? Det er av disse det lukter troll. Troll har aldri navn. Jeg har navn.

Hva er profilbildet ditt bilde av?

trollemor;o)
Skrevet

Etter flere år på DOL under ulike nick sier jeg nå takk for meg. Jeg blir ikke fortrolig med dette nye oppsettet, og syns ikke at dette er en god fornyelse av forumet.

Vil med dette takke alle deltagerene her for gode diskusjoner og gode tips, morsomme linker og artige hverdagshistorier opp igjennom årene, og ønsker dere alle alt godt og en riktig god sommer.

Enig, jeg popper innom i ny og ne men det blir ikke som før..Jeg vet vi har hatt forandringer her før, men dette er en total forandring som har gjort DOL til noe annet enn det var. 

Skrevet

Etter flere år på DOL under ulike nick sier jeg nå takk for meg. Jeg blir ikke fortrolig med dette nye oppsettet, og syns ikke at dette er en god fornyelse av forumet.

Vil med dette takke alle deltagerene her for gode diskusjoner og gode tips, morsomme linker og artige hverdagshistorier opp igjennom årene, og ønsker dere alle alt godt og en riktig god sommer.

Samme her. Har nesten ikke vært her inne etter forandringen. Synes det ble helt ubrukelig... Synd, for jeg har vært her siden tidenes morgen...

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hei!

Jeg klarer ikke følge med om jeg får svar selv om jeg ikke bruker anonymt nick, må altså huske hvor jeg skrev hva.

Da har du ikke valgt varslingsinnstillinger, som du finner inne på "Kontrollpanel". ;)

Dette er den funksjonaliteten som erstatter den gamle "Svar til meg"-funksjonen. Her kan du for eksempel velge å bli varslet hver gang noen siterer deg, altså svarer på et av dine innlegg. Si i fra dersom du trenger hjelp til dette, jeg hjelper deg gjerne.  :) 

Andre funksjoner som er nye er "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg". Alt dette er til sammen med på å gi både meg som Admin og dere som brukere full oversikt til enhver tid.

Det er riktig som Sør skriver, at alt det mest vesentlige som er nytt beskrives i denne tråden, som jeg vil anbefale at man tar seg tid til å lese.

Destruction
Skrevet

Hva er profilbildet ditt bilde av?

Det er en kjent naturverner. Du ser ham ofte i Ut i Naturen på NRK.

http://www.nrk.no/magasin/natur/1.6181795

Vi i Kristens Samlingsparti verner om dem som tenker på Guds skaperverk - jorden, selv om de skulle framstå litt skumle med langt hår, langt skjegg og ukristne holdninger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...