Gå til innhold

Takk for meg, og takk til dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel ikke det samme? Jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg leser "svar til meg", kun "innlegg der jeg er sitert".

Det blir jo omtrent det samme, siden man nesten er nødt til å sitere noe av de man svarer på - for å klargjøre hvem man svarer :( Spesielt hvis man ikke svarer på trådens siste innlegg.  Mitt svar til deg her er et eksempel på akkurat dette.  Men det blir veldig lange innlegg på den måten.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• Sør

7

• Ayia

7

• Nicklusheletida

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker forandringene jeg, og synes det er lett å holde oversikten. Bruker utelukkende "Vis nytt innhold" - så er det stjerne på de innleggene hvor jeg har skrevet og runding hvis jeg ikke har lest noe, så trykker jeg på den og kommer rett til sist leste innlegg og kan fortsette derfra. 

Det ER mye scrolling nå i forhold til den gamle - hvis man brukte vertikal inndeling der. Da hadde man trådrekka på ene sida av skjermen og svarene på den andre og det var bare hvis trådene var kjempelange at man trengte å scrolle. Men klart; hvis man hadde horisontal inndeling på gamle DOL, var det mye scolling der også og kanskje ikke den store forskjellen.

Skrevet

Hvor er “Svar til meg”?, var et spørsmål vi ofte fikk i starten. ;)

“Svar til meg”-funksjonaliteten blir ikke direkte erstattet i denne forumløsningen. For liknende funksjonalitet anbefaler vi at dere bruker sitatfunksjonen, og velger at dere ønsker varsling når noen siterer dere (e-post eller pm).

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/article829330.ece

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/390459-velkommen-til-nytt-forum/

Som jeg trodde altså. Dårlig erstatning.

Skrevet

Det blir jo omtrent det samme, siden man nesten er nødt til å sitere noe av de man svarer på - for å klargjøre hvem man svarer :( Spesielt hvis man ikke svarer på trådens siste innlegg.  Mitt svar til deg her er et eksempel på akkurat dette.  Men det blir veldig lange innlegg på den måten.

Den funksjonen kjenner jeg til, og har oppfordret folk til å sitere (pluss forkorte sitat slik at trådene ikke trenger å bli milelange). Som jeg sa til admin - dårig erstatning.

Savner de interessante diskusjonene på dol. Den tid er nok for alltid over...

Skrevet

Savner de interessante diskusjonene på dol. Den tid er nok for alltid over...

Ja, det er klart at hvis alle kun skriver innlegg hvor man sutrer over hvor elending alt er, så får man neppe mange interessante diskusjoner.

Helt korrekt!

Skrevet

Ja, det er klart at hvis alle kun skriver innlegg hvor man sutrer over hvor elending alt er, så får man neppe mange interessante diskusjoner.

Helt korrekt!

Men om man roser oppsettet i skyene, DA blir diskusjonene interessante mener du?

RBAY!

Skrevet

Men om man roser oppsettet i skyene, DA blir diskusjonene interessante mener du?

RBAY!

Nei, det blir det hvis du starter og deltar i interessante diskusjoner, i stedet for å skrive om forumoppsettet. Du vet like godt som alle andre at det gamle ikke kommer tilbake.

Skrevet (endret)

Nei, det blir det hvis du starter og deltar i interessante diskusjoner, i stedet for å skrive om forumoppsettet. Du vet like godt som alle andre at det gamle ikke kommer tilbake.

Det vet vel du også - bedre enn oss andre har jeg skjønt. Om du er så opptatt av at oppsettet ikke skal kunne diskuteres kan du heller starte med deg selv, dvs ikke si noe om oppsettet, framfor å besserwisse i forhold til hva jeg skal kunne uttale meg om. 

Case closed.

Endret av Kayia
Skrevet

Etter flere år på DOL under ulike nick sier jeg nå takk for meg. Jeg blir ikke fortrolig med dette nye oppsettet, og syns ikke at dette er en god fornyelse av forumet.

Vil med dette takke alle deltagerene her for gode diskusjoner og gode tips, morsomme linker og artige hverdagshistorier opp igjennom årene, og ønsker dere alle alt godt og en riktig god sommer.

Takk for laget Ferskenblomst.

Forståelig, jeg syns dol har blitt et mye kjedeligere sted og er heller ikke særlig ofte innom lenger. Kommer til å henge litt sporadisk her inne ennå, iallefall inntill et knippe kverulanter kupper alle "siste innlegg" støtt og stadig slik jeg syns tendensen er nå....

Som sagt: takk for laget og lykke til :)

Skrevet

Det vet vel du også - bedre enn oss andre har jeg skjønt. Om du er så opptatt av at oppsettet ikke skal kunne diskuteres kan du heller starte med deg selv, dvs ikke si noe om oppsettet, framfor å besserwisse i forhold til hva jeg skal kunne uttale meg om. 

Case closed.

Ingen har sagt at oppsettet ikke skal kunne diskuteres.

Det var DU som etterlyste "interessante diskusjoner", og da er det jo bare for deg å starte noen, fremfor å sutre om et oppsett du vet like godt som alle andre ikke vil gå tilbake til det gamle.

Skrevet

Det er vanskelig å følge tråder og finne sammenhengen i diskusjoner. Her er ingen nye features som kan veie opp for det.

Trengte ikke en gang ti minutter for å finne ut hvordan det fungerer, det forhindrer ikke at det har blitt betraktelig vanskeligere å få oversikt.

Helt enig med deg. Jeg kom raskt inn i dette, for jeg kjenner det fra andre fora, men syns at dette oppsettet på et forum er mye mindre oversiktlig.

Skrevet

Hei, hva om dere starter en egen tråd om dette med "svar til meg" siden så mange luer på det? Så blir det litt mer ryddig også...

Jeg synes det går sakte men sikkert bedre når jeg har fått brukt litt tid på å bli kjent osv. Det er en svært stor omveltning fra gamle dol til nye dol.

Det nye oppsettet har jo flere (positive) funksjoner som jeg ikke en gang visste fantes og som jeg for min del liker. 

Det er en ting jeg savner veldig, og det er "vis alle" når jeg feks går inn på forum for psykiatri eller åpent.   Eller finnes det en funksjon for dette?

Jeg synes tross alt dere gjør en kjempegod jobb  :)

Hilsen ei som vil gi det tid....

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Fordi folk rett og slett postet med forskjellige "midlertidige" nick tidligere?

Det kan nok stemme det, men da ble det ikke lagt så godt merke til, fordi da hadde de forskjellige anonyme nick

Det er sant som dere sier, det er ikke plutselig mange flere anonyme, men nå heter alle som poster noe utenfor sitt eget nick så og si, AnynymBruker.

Skrevet

Det er sant som dere sier, det er ikke plutselig mange flere anonyme, men nå heter alle som poster noe utenfor sitt eget nick så og si, AnynymBruker.

Hvorfor ikke ha en liste på 300 anonym-nick, og bruke hash-taggen (hex-koden i hvert innlegg) til å velge én ut av de 300. Da får de anonyme i hvert fall et tilfeldig valgt ordentlig nick, som de beholder i hver tråd.

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hvordan unngår du å scrolle? Når jeg begynner med "Nye innlegg", ser jeg nøyaktig ett innlegg nederst på skjermen min. Må scrolle. Får da plass til liste med 13 innlegg (før , en 30-50?). Så trykker jeg på en tråd jeg vil lese, på første innlegg. Får da opp en side der ikke overskriften en gang synes, må scrolle. Får plass til tre innlegg før jeg må scrolle videre (eksempel NY-caps-tråden). Ser videre kun to innlegg på hele skjermen, så mitt felt for svar. Hvis jeg vil kikke på hovedinnlegg når jeg skal svare, uten å sitere, må jeg scrolle. Hvis tråden er på over en side, blir det verre, jeg kan ikke hoppe lett til første innlegg og så tilbake til mitt svarfelt. Ingen mulighet for å se tråden med svar uten å faktisk lese/scrolle hele tråden.

Den "siste innlegg"-lista som kommer opp når man trykker på "forum", er litt bedre. Men da kommer man bare til siste innlegg i hver tråd, og må scrolle oppover for å lese tråden. Og "forum"-knappen er øverst på siden og krever scrolling for å komme tilbake til.

Noe jeg gjør feil her, eller kan stille inn?

Noen bittesmå tips som kanskje kan være til hjelp:

1) Når du er logget inn i forumet anbefaler jeg å bruke funksjonen "Vis nytt innhold". Ikonene er å finne både øverst og nederst på siden.

2) Når det er skrevet et nytt innlegg i en tråd vil du se at den er fremhevet med farge. Dersom du trykker på prikken ved siden av navnet på tråden kommer du rett til det siste innlegget som er skrevet.

3) Det er også er ikon nederst på siden (under Vis nytt innhold og Mine innlegg) som tar deg til toppen av siden uten scrolling. Ikonet er en runding med en oppoverpil inni.

Jeg vet det ikke er løsningen på alt det du ikke liker ved den nye forumløsningen, men hvert fall tre små elementære ting som det er greit å være kjent med.

Nicklusheletida
Skrevet

Dersom det var oss som forsøkte å lage mer liv her, så ville vi vel i det minste vært oppfinnsomme nok til å linke til kun klikk sine nettsider og ikke all verdens andre eksterne sider...  Det er imidlertid ikke vi som legger ut disse innleggene, og vedkommende som har gjort det har blitt bedt om å begrense denne typen innlegg, noe hun også har lovet.

Ok, jeg tror deg :)

Skrevet (endret)

Ingen har sagt at oppsettet ikke skal kunne diskuteres.

Det var DU som etterlyste "interessante diskusjoner", og da er det jo bare for deg å starte noen, fremfor å sutre om et oppsett du vet like godt som alle andre ikke vil gå tilbake til det gamle.

Det er mulig det fremdeles er interessante diskusjoner her inne, men om jeg ikke selv er sitert fører jeg ikke dialog med det nye oppsettet. De innlegg jeg selv har startet har fått MYE dårligere oppmerksomhet enn med det gamle oppsettet. Diskusjonene dør, fordi oppsettet gir en følelse av monolog framfor dialog. Passer sikkert enkelte dolere bedre enn andre vil jeg tro, for noen har jo mest behov for å dosere, ikke diskutere....

Endret av Kayia
Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hei, hva om dere starter en egen tråd om dette med "svar til meg" siden så mange luer på det? Så blir det litt mer ryddig også...

Jeg synes det går sakte men sikkert bedre når jeg har fått brukt litt tid på å bli kjent osv. Det er en svært stor omveltning fra gamle dol til nye dol.

Det nye oppsettet har jo flere (positive) funksjoner som jeg ikke en gang visste fantes og som jeg for min del liker. 

Det er en ting jeg savner veldig, og det er "vis alle" når jeg feks går inn på forum for psykiatri eller åpent.   Eller finnes det en funksjon for dette?

Jeg synes tross alt dere gjør en kjempegod jobb  :)

Hilsen ei som vil gi det tid....

Vi kan godt lage en egen tråd på det, hww. :) Ellers så ligger det en informasjonstråd i den grønne boksen over her, som beskriver alt det viktigste som er nytt i den nye forumløsningen. Veldig hyggelig å høre at du synes vi gjør en god jobb. Flott at du vil gi det litt tid, nye ting krever gjerne at man er litt tålmodig før man mestrer dem. 

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Aha, så enkelt :-) Fant ut av det nå :-)

Bra. ;)

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Jeg liker forandringene jeg, og synes det er lett å holde oversikten. Bruker utelukkende "Vis nytt innhold" - så er det stjerne på de innleggene hvor jeg har skrevet og runding hvis jeg ikke har lest noe, så trykker jeg på den og kommer rett til sist leste innlegg og kan fortsette derfra. 

Det ER mye scrolling nå i forhold til den gamle - hvis man brukte vertikal inndeling der. Da hadde man trådrekka på ene sida av skjermen og svarene på den andre og det var bare hvis trådene var kjempelange at man trengte å scrolle. Men klart; hvis man hadde horisontal inndeling på gamle DOL, var det mye scolling der også og kanskje ikke den store forskjellen.

Flott å høre at du har fått teken. :P ("Vis nytt innhold" er jo faktisk nesten alt man trenger, i tillegg til "de riktige" varslingsinnstillinger. Å bi varslet når man blir sitert og når det har blitt skrevet noe i tråder man følger, ja, da har i hvert fall jeg full kontroll!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...