Gå til innhold

Hva er dette?

Anbefalte innlegg

Har en mormor på 81 år. Hun begynner å få rare "ideer"....

Hun mistet mannen sin gjennom 58 år for 2 1/2 år siden.

Hun har ikke problemer med hukommelsen og hun tar godt vare på seg selv, hun spiser, vasker seg og steller huset selv.

MEN:

Hun har funnet ut at det bor noen inne i tv'en sin! Og det bor noen inne i veggene hennes. De dunker og herjer hele tiden, men når hun får besøk, slutter de visst å banke. Hun sier også at om kveldene er det noen som setter opp lyskastere rundt leiligheten hennes, lyset er så sterkt at hun er nødt for å trekke for gardinene.

Hun mener også at naboene sitter og holder øye med henne hele tiden. De sitter i vinduet sitt og ser ned til henne. Jeg prøvde meg med at hun da titt og ofte måtte gå til sitt eget vindu for å se dette, men da ble hun sur....

Hva er dette for noe? Angst eller sitter hun litt for mye alene? Vi prøver å besøke henne så ofte vi kan. I gjennomsnitt får hun et besøk hver dag av forskjellige familemedlemmer.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39199-hva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Laake, Overlege - spesialist i indr

Vrangforestillinger er dessverre ikke helt uvanlig i eldre år. Dette virker nokså alvorlig, og jeg synes bestemor bør bli undersøkt av alderspsykiater. Moderne såkalte nevroleptika, kan være til veldig god hjelp i slike situasjoner, hvis pasienten godtar at han eller hun trenger behandling.... Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39199-hva-er-dette/#findComment-148389
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...