Gå til innhold

allergi og ting

Anbefalte innlegg

Hei,

For et år siden fikk jeg periodevis utslett og kløe rundt halsen, samt over øynene og rundt munnen. (veldig rødt, men ikke vabler)

Har vært hos hudlege og fått bekreftet at jeg er allergisk mot katt, husmidd og bjørkepollen. Har fått utskrevet telfast. men det virker ikke som hudlegen min er innstilt på å kurere dette, men heller bare foreskrive piller. Han mener det er omgang med katt som utløser "elveblesten", men jeg har vært i kontakt med katt en rekke ganger uten å få utslett i det hele tatt.

Finnes det en måte å behandle dette utslettet på? det er utrolig plagsomt og lite pent når det pågår.

og finnes det noen alternativ behandling? feks å styrke imunforsvaret?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39214-allergi-og-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære plingeling6

Hvis utslettet har vart så lenge så burde du gå tilbake til hudlegen for å få noen kremer/salver som kan hjelpe - tablettene du fikk skulle nok først og fremst hjelpe på kløen. Hvis du stadig er i nærkontakt med katt må du nok regne med endel plager - katteallergi virker veldig sterkt.

Den beste måten å styrke immunforsvaret på er et sunt, regelmessig liv uten for mye stress og mas, sunn kost og ikke røyking. Høres nok litt kjedelig ut, men slik er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39214-allergi-og-ting/#findComment-148517
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...