Gå til innhold

Trygdesvindler?

Gjest en kjeltring? på 60

Anbefalte innlegg

Gjest en kjeltring? på 60

Hei!

er ei dame på snart 60 år, som har mottatt ledighetstrygd i ca. 1,5 år.

har hatt en liten bi-jobb i flere år (vasking), denne jobben har jeg fortsatt med å

jobbe i, selv om jeg har mottatt ledighets trygd, men har da ført opp

hvor mange timer jeg har jobbet. (6 timer pr. uke).

har aldrig hatt/fått noen som helst arbeidskontrakt på denne jobben.

Nå har TK vært i ktk. med arb. giver for å sjekke timeantallet, og arb. giver sier at timeantaller pr. uke er 10, og jeg får derfor nå krav om å tilbakebetale et x antall kr.

minus skatt + utestengelse i 12 mnd. (og det var også mulighet for at de kom til å politianmelde)

det jeg lurer på nå er om det er noe jeg kan gjøre her?, jeg har alldrig hatt til hensikt å

lure til meg noe som helst, og har i god tro skrevet ned det antall timer som jeg har jobbet, men jeg har vel ikke noen mulighet til å kunne bevise at jeg ikke

har forsøkt å lure noen, er ganske fortvilet og lei meg over dette, og vet ikke om jeg

orker å gjøre noe mer med dette heller, men jeg lurer på en ting, og det er at det alldrig har foreligget noen arb. kontrakt, det var for mange år siden et muntlig spm. fra arb.giver på hvor mange timer jeg regnet med å måtte bruke, og da sier jeg en 6-7 timer i uka, ikke noe skriftlig. (har månedslønn)

Jeg vet at dette sikkert ikke er lett å svare på, men håper at du kan hjelpe

alikavel.

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39224-trygdesvindler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør være enkelt å dokumentere med lønnsslippene.

Hei Irene,

Lønnsslippene (siden det er snakk om fast lønn) dokumenterer vel ikke antall timer hun har jobbet....???

Slik jeg forstår innlegget er problemet at hun har gjort en jobb "normert" til 10 timer (eller hva det var) på 6-7 timer, og har skrevet ned det antall timer hun rent faktisk arbeidet. Hun får jo fastlønn for jobben.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39224-trygdesvindler/#findComment-148397
Del på andre sider

Irene Grøneng

Hei Irene,

Lønnsslippene (siden det er snakk om fast lønn) dokumenterer vel ikke antall timer hun har jobbet....???

Slik jeg forstår innlegget er problemet at hun har gjort en jobb "normert" til 10 timer (eller hva det var) på 6-7 timer, og har skrevet ned det antall timer hun rent faktisk arbeidet. Hun får jo fastlønn for jobben.

Med vennlig hilsen

Lønnsslippenen vil si noe om antall timer - basert på vanlig timesats i det aktuelle yrket - det er tross alt en viss forskjell på f.eks 6 timer a kr 160 og 10 timer a kr 100...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39224-trygdesvindler/#findComment-148402
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...