Gå til innhold

Hvorfor spiller så mange kvinner på kropp?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at så mange kvinner spiller på kropp og utseende? Det virker som om det er en nødvendighet i popbransjen for å gjøre karriere, også hvis man er skuespiller. Men også vanlige kvinner er veldig opptatt av kropp og utseende. Er vi ikke verdt mer enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både menn og kvinner har forlengst akseptert at vi alle er sexobjekter og spiller naturligvis på det. Gammelt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de færreste som kun spiller på kropp og utseende? Hvorfor kan man ikke spille på kropp og utseende på lik linje med å spille på intelligens f.eks.?

 

Jeg er forøvrig ikke så glad i uttrykket "å spille på kropp og utseende". Personlig trives jeg best når jeg føler meg fresh og fin - men det kan jeg like gjerne "spille på" når jeg er alene hjemme en hel dag. Det gjør noe med humøret mitt. Jeg spiller altså ikke på utseendet mitt for å tekkes andre, men for å føle meg bedre personlig.

 

Faktisk tror jeg dette er noe som på en måte er innebygget i oss. Til alle tider har man "sminket" seg og utsmykket kroppen sin som en del av hverdagen. Opprinnelig var det kanskje et slags forplantningsinstinkt? Vi drives altså av instiktet den dag i dag tipper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at så mange kvinner spiller på kropp og utseende? Det virker som om det er en nødvendighet i popbransjen for å gjøre karriere, også hvis man er skuespiller. Men også vanlige kvinner er veldig opptatt av kropp og utseende. Er vi ikke verdt mer enn det?

 

Jeg må bare si at jeg så Margaret Berger under første generalprøve, der hadde hun "vanlige" klær... og jeg må innrømme at det ga liksom ikke helt samme feelingen som da hun stod på finalen... Det er litt med det kunstneriske uttrykket og. Det er ikke bare sangen vi hører, men det visuelle vi ser. Det er derfor de bruker vind i håret, ting som flyger i lufta, lyseffekter, røyk osv..... og damer som ser ut som gudinner f.eks., det gir det lille ekstra kunstneriske piffet som gjør alt perfekt. Man kan ikke stå på scenen og se ut som en grå mus, selv om man synger aldri så fint. Grand prix skal være litt ekstravagant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i det, men reagerte litt på at hun viser magen. Hun er jo ikke fjortis lenger og bør holde seg for god for det. Når artiser begynner å kle av seg for å fremme karrieren synes jeg det virker billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mennesket har gjort slikt til alle tider, det er en del av evulusjonen, pene mennesker fikk forplante seg først. Ergo er det lite man kan gjøre med det, annet enn evnt meldeseg inn i islam, og gifte seg med en fetter..... Og skjule seg bak ett slør ute blant folk :)



Anonymous poster hash: a803b...b91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, enig i det, men reagerte litt på at hun viser magen. Hun er jo ikke fjortis lenger og bør holde seg for god for det. Når artiser begynner å kle av seg for å fremme karrieren synes jeg det virker billig.

Synes du at det er billig å vise frem magen?

Hva med magedanserinner? Hva synes du om det? Hvis du synes at det er greit, og ikke billig, er det fordi det er en annen kultur?

Anonymous poster hash: ff376...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes du at det er billig å vise frem magen?

Hva med magedanserinner? Hva synes du om det? Hvis du synes at det er greit, og ikke billig, er det fordi det er en annen kultur?

Anonymous poster hash: ff376...706

 

Ja, jeg synes det ikke er fint med mote som viser magen. Det er min smak. Det virker unaturlig å vise magen. Da er det finere med en dyp utringning. Magedansere står for det meste på scenen når de danser eller har en oppvisning. Det er sjelden man ser magedansere går rundt i hverdagen. Der er forskjellen. Det første jeg tenkte når jeg så Maragreth vise magen. Ja, nå har hun også begynt å kle av seg for å fremme karrieren. At det var de danske som vant, vise vel at folk flest liker jordnære mennesker som ikke spiller på sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Danskene spillte ikke på sex?

 

Vel de hadde den søteste nydeligste jenta i alle fall, hun dro nok mye stemmer på utseende sitt...



Anonymous poster hash: a803b...b91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg synes det ikke er fint med mote som viser magen. Det er min smak. Det virker unaturlig å vise magen. Da er det finere med en dyp utringning. Magedansere står for det meste på scenen når de danser eller har en oppvisning. Det er sjelden man ser magedansere går rundt i hverdagen. Der er forskjellen. Det første jeg tenkte når jeg så Maragreth vise magen. Ja, nå har hun også begynt å kle av seg for å fremme karrieren. At det var de danske som vant, vise vel at folk flest liker jordnære mennesker som ikke spiller på sex.

Jeg synes også at det er forskjell på å vise frem magen som f.eks magedanserinne og stå på en scene, og det å til daglig gå rundt kledt slik at magen vises (på stranden er et unntak, så klart :) )

 

Anonymous poster hash: ff376...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... nå fikk jeg lyst å si "Prippenheten lenge leve" selv om jeg ikke er den som viser fram magen i tide og utide heller :P  Forresten står jeg på farta til å dra på badestranda nå, og tenkte å gå i kort shorts og bikinioverdel (selv om jeg er 43 år gammel!). Håper jeg ikke blir sett ned på av den grunn :P

 

 

(men altså - jeg skjønner hva ts mener, men synes vi skal holde oss for god til å kritisere andres bekledning. Hvis magen er lekker, so what? :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes også at det er forskjell på å vise frem magen som f.eks magedanserinne og stå på en scene, og det å til daglig gå rundt kledt slik at magen vises (på stranden er et unntak, så klart :) )

 

Anonymous poster hash: ff376...706

 

Ja, på stranden er det lov å vise magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da er det finere med en dyp utringning.

bare ikke utringningen er så dyp at magen vises, da :) skjønner jeg :D

Anonymous poster hash: ff376...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millioner av år med evolusjon der utseende på en eller annen måte har spilt en meget viktig rolle, sitter nok fremdeles dypt nedarvet i hjernebarken på dagens mennesker også.

 

Jeg tror ikke det er spesielt vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha vært steder hvor det ikke (åpenlyst) spiller så mye på sex, feks nord-afrika og deler av asia, er jeg veldig, veldig, veldig glad for at så mange jenter og damer i Norge spiller på kropp og utseende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

bare ikke utringningen er så dyp at magen vises, da :) skjønner jeg :D

Anonymous poster hash: ff376...706

 

Det går også an, men da må de ikke vise puppene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... nå fikk jeg lyst å si "Prippenheten lenge leve" selv om jeg ikke er den som viser fram magen i tide og utide heller :P  Forresten står jeg på farta til å dra på badestranda nå, og tenkte å gå i kort shorts og bikinioverdel (selv om jeg er 43 år gammel!). Håper jeg ikke blir sett ned på av den grunn :P

 

 

(men altså - jeg skjønner hva ts mener, men synes vi skal holde oss for god til å kritisere andres bekledning. Hvis magen er lekker, so what? :P)

Det er viktig å være prippen hvis ikke hadde verden gått til dundas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å være prippen hvis ikke hadde verden gått til dundas.

Skolene her i Norge innførte forbud mot å vise magen fordi det forstyrret undervisningen og sikkert også fordi det var med på å fremelske et usunt kroppsideal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolene her i Norge innførte forbud mot å vise magen fordi det forstyrret undervisningen og sikkert også fordi det var med på å fremelske et usunt kroppsideal.

Min erfaring var den motsatte..... jeg jobber som lærer og opplevde at ungjenter i alle fasonger kom med magen bar på skolen.... Faktisk ble jeg imponert over at selv de med endel magefett troppa opp slik og følte seg råbra! :)  Greier ikke å ha en bastant mening om dette, men at det fremma et usunt kroppsideal tror jeg ikke nødvendigvis stemte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...