Gå til innhold

Slutte med lettbrus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje

Du skal ikke se bortifra det.. Imsdal, nå TOTALT uten vann ! Smakssatt luft, kr 49.99 pr flaske.

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • Sør

    11

  • frosken

    5

  • Dorthe

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Annve

 

Noen som har sluttet å drikke lightbrus og fått noen god effekt av dette?

 

Sukkersug, søvn, hud eller noe annet?

Anonymous poster hash: 3706c...8ca

 

Jeg har sluttet med lettbrus, og for meg betydde det iallfall mye bedre helse. Uansett hva andre måtte mene, jeg blir syk av kunstig sukker. Jeg får magesyre og hodepine, føler meg generelt trett og i dårlig form. Jeg forsto ikke til å begynne med at det var lettbrusen som gjorde meg dårlig. Jeg sluttet tilfeldig i en periode og ble straks mye bedre. Hodepinen ble borte og magesyren forsvant. Så begynte jeg med lettbrus igjen og plagene kom tilbake. Det samme skjedde når jeg byttet ut sukker med sukketter i teen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er denne artikkelen også useriøs? (Den er ikke om lettbrus, men om sølv)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1622#.UZ_E_pzm6Ph

 

Anonymous poster hash: dd5ac...b62

 

 

Kolloidalt sølv er bare bedrageri, og du blir blå (og jeg mener virkelig blå hud) hvis du tar for mye av det.

 

Det er for øvrig solgt som et alternativ til influensavaksine av, du har gjettet det, samme gjeng som var mot vaksinene!

 

Det er bare bedrageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluttet med lettbrus, og for meg betydde det iallfall mye bedre helse. Uansett hva andre måtte mene, jeg blir syk av kunstig sukker. Jeg får magesyre og hodepine, føler meg generelt trett og i dårlig form. Jeg forsto ikke til å begynne med at det var lettbrusen som gjorde meg dårlig. Jeg sluttet tilfeldig i en periode og ble straks mye bedre. Hodepinen ble borte og magesyren forsvant. Så begynte jeg med lettbrus igjen og plagene kom tilbake. Det samme skjedde når jeg byttet ut sukker med sukketter i teen.

Du beskriver en ryddig måte å finne ut av hvordan et konkret stoff virker på nettopp deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har sluttet å drikke lightbrus og fått noen god effekt av dette?

 

Sukkersug, søvn, hud eller noe annet?

Anonymous poster hash: 3706c...8ca

 

Lettbrus er i alle fall på mange måter verre enn vanlig brus. Jeg så en TV-dokumentar der de som drakk mye lettbrus faktisk la på seg mer enn de som drakk vanlig brus. Selv blir jeg veldig oppblåst av lettbrus.

 

Jeg har gått over til å drikke vann (og te eller iste) og etter en avvenningsperiode gikk det helt greit å ikke drikke brus mer. Jeg drikker så og si aldri brus mer (og de sjeldne gangene er det vanlig brus, ikke lettbrus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Noen som har sluttet å drikke lightbrus og fått noen god effekt av dette?

 

Sukkersug, søvn, hud eller noe annet?

Anonymous poster hash: 3706c...8ca

 

 

Lettbrus kan gjøre deg feit

 

Millioner av mennesker verden over drikker lettbrus hver eneste dag i tro om at kalorifattige leskedrikker er «sunnere» enn de mer sukkerholdige variantene.

Der tar de imidlertid feil.

Flere studier har vist at lettbrus absolutt ikke er spesielt gunstig for helsen, og senest i februar gjennomførte University of Miami Miller School of Medicine en undersøkelse der resultatene viste at personer som drakk lettbrus hver dag hadde 61 prosent større sjanse for å få slag enn de som ikke drakk lettbrus.

Tidligere har lettbrus også blitt knyttet opp mot økt blodtrykk, utvikling av diabetes, for tidlig fødsel, samt andre helseproblemer

Det har heller aldri vært bevist at lettbrus kan hjelpe folk ned i vekt, og ny forskningtyder faktisk på det motsatte, skriver Daily Mail på sin helsenettside (ekstern lenke). 

 

 

http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit

 

Anonymous poster hash: cab56...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettbrus kan gjøre deg feit

 

Millioner av mennesker verden over drikker lettbrus hver eneste dag i tro om at kalorifattige leskedrikker er «sunnere» enn de mer sukkerholdige variantene.

Der tar de imidlertid feil.

Flere studier har vist at lettbrus absolutt ikke er spesielt gunstig for helsen, og senest i februar gjennomførte University of Miami Miller School of Medicine en undersøkelse der resultatene viste at personer som drakk lettbrus hver dag hadde 61 prosent større sjanse for å få slag enn de som ikke drakk lettbrus.

Tidligere har lettbrus også blitt knyttet opp mot økt blodtrykk, utvikling av diabetes, for tidlig fødsel, samt andre helseproblemer

Det har heller aldri vært bevist at lettbrus kan hjelpe folk ned i vekt, og ny forskningtyder faktisk på det motsatte, skriver Daily Mail på sin helsenettside (ekstern lenke). 

 

 

http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit

 

Anonymous poster hash: cab56...ec4

 

 

 

Noen "anonyme" påstander i Kvinner og Klær er neppe noe man bør ta alvorlig, verken den ene eller den andre veien.

 

Dette er spesielt viktig fordi det finnes en stor sukkerindustri i USA som er meget redd for konkurransen av kunstige søtstoffer, og derfor sprer slike påstander.

 

I virkeligheten er selvsagt disse søtstoffene langt tryggere enn sukker, for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen "anonyme" påstander i Kvinner og Klær er neppe noe man bør ta alvorlig, verken den ene eller den andre veien.

 

Dette er spesielt viktig fordi det finnes en stor sukkerindustri i USA som er meget redd for konkurransen av kunstige søtstoffer, og derfor sprer slike påstander.

 

I virkeligheten er selvsagt disse søtstoffene langt tryggere enn sukker, for de aller fleste.

 

Dette strides de lærde om. Det sunneste er uansett vann!

Anonymous poster hash: cab56...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette strides de lærde om. Det sunneste er uansett vann!

Anonymous poster hash: cab56...ec4

 

 

Nei, det er ikke så mye strid om det lengre, bortsett i enkelte konspirasjonsteorisirkler.

 

Det sunneste er kanskje vann, men det mest realistiske alternativet er ofte sukkerholdig brus, og da er lettbrus sunnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drakk tidligere 3 L sukkerholdig brus hver dag, og ble pga. det ganske overvektig. Så bestemte jeg meg for å endre på dette av helsemessige årsaker.

 

Jeg gikk over til lightbrus i 1-2 måneder, men vekten rikket seg ikke et gram.

 

Så kuttet jeg dette også, og drakk da stort sett bare vann. Resultatet var tydelig, for jeg gikk jo ned nesten 20 kg på 2 mndr...

 

Dette var ikke noe vitenskapelig studie der bare én parameter endres. Jeg kan jo ha spist mindre, jeg kan ha beveget mer på meg. Så det er selvsagt ikke noe bevis. Men jeg vet i alle fall at for min kropp, så er lightbrus veldig fetende. Jeg føler at jeg spiste noenlunde det samme i perioden jeg drakk lightbrus og etter, og aktivitetsnivået var nok ikke nevneverdig forskjellig.

 

Så jeg vet i alle fall hva jeg velger, og det er vann. Syns ikke lightbrus er noe godt lenger heller, det var det bare etter at jeg sluttet med sukkerholdig brus, og hadde søthunger. I realiteten smaker det dritt.

 

Bare en erfaring...



Anonymous poster hash: 2b0ae...e81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Jeg drakk tidligere 3 L sukkerholdig brus hver dag, og ble pga. det ganske overvektig. Så bestemte jeg meg for å endre på dette av helsemessige årsaker.

 

Jeg gikk over til lightbrus i 1-2 måneder, men vekten rikket seg ikke et gram.

 

Så kuttet jeg dette også, og drakk da stort sett bare vann. Resultatet var tydelig, for jeg gikk jo ned nesten 20 kg på 2 mndr...

 

Dette var ikke noe vitenskapelig studie der bare én parameter endres. Jeg kan jo ha spist mindre, jeg kan ha beveget mer på meg. Så det er selvsagt ikke noe bevis. Men jeg vet i alle fall at for min kropp, så er lightbrus veldig fetende. Jeg føler at jeg spiste noenlunde det samme i perioden jeg drakk lightbrus og etter, og aktivitetsnivået var nok ikke nevneverdig forskjellig.

 

Så jeg vet i alle fall hva jeg velger, og det er vann. Syns ikke lightbrus er noe godt lenger heller, det var det bare etter at jeg sluttet med sukkerholdig brus, og hadde søthunger. I realiteten smaker det dritt.

 

Bare en erfaring...

Anonymous poster hash: 2b0ae...e81

 

 

Samme erfaring her.

Anonymous poster hash: cab56...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke så mye strid om det lengre, bortsett i enkelte konspirasjonsteorisirkler.

 

Det sunneste er kanskje vann, men det mest realistiske alternativet er ofte sukkerholdig brus, og da er lettbrus sunnere.

 

Vann ER sunnere, og GRATIS. Og jo, det er faktisk fortsatt stid om dette. Selv om dette ikke stemmer med dine konspirasjonsteorier

Anonymous poster hash: cab56...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter den som skrev høyere opp her, at den eneste måten å finne det ut på, er å teste det på deg selv. Jeg har venner som ikke reagerer negativt på lettbrus, men magen min blir altså i skikkelig ulage av det, og jeg ser oppblåst ut hver gang. Jeg fikk det mye bedre etter jeg kuttet det. Så prøv i noen uker, og se.

 

Et tips er å starte med å tynne ut brusen din med vann. Feks 1/3 vann i begynnelsen, etterhvert  halvparten, og senere kan du drikke et glass vann med bare en centimeter brus oppi, som gir littegrann smak. Da er det kanskje lettere å redusere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter den som skrev høyere opp her, at den eneste måten å finne det ut på, er å teste det på deg selv. Jeg har venner som ikke reagerer negativt på lettbrus, men magen min blir altså i skikkelig ulage av det, og jeg ser oppblåst ut hver gang. Jeg fikk det mye bedre etter jeg kuttet det. Så prøv i noen uker, og se.

 

Et tips er å starte med å tynne ut brusen din med vann. Feks 1/3 vann i begynnelsen, etterhvert  halvparten, og senere kan du drikke et glass vann med bare en centimeter brus oppi, som gir littegrann smak. Da er det kanskje lettere å redusere det?

 

Hei,

 

Det er helt klart noen som ikke tåler slike søtningsstoffer.

 

I tillegg er det de som blir ordentlige syke av det:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8llings_sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vann er bra.  Men om man vil ha noe med smak og liker kalde drikker er hjemmelaget iste et godt alternativ. Kok opp en liter vann, ta 2 poser med grønn te og en pose med f.eks ferskente. Så bruker jeg en teskje med steviosasukker. Grønn te skal i alle fall være sunt.

http://www.markensgrode.no/steviosa-stevia-sukker--250-g-p-2616-c-347.aspx

 

I følge legen på Fedon klinikken er det langt bedre å drikke lettbrus til måltidet enn utenom, mener det hadde noe med fettlagring, uten at jeg husket forklaringen. 

 

Jeg er helt avhengig av lettbrus, selv om jeg drikker en del iste også. Tror ikke lettbrus er sunt i det hele tatt. Om man klarer å bare drikke litt i helga ingen problem, men mange blir avhengig! 

 

I tillegg vil jeg tro at man sur i kroppen PH? 



Anonymous poster hash: f0b72...161
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...