champis Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 I høst ble jeg plutselig plaget med små områder på kroppen som klør fælt. De er røde og blir hvite(pigmentflekker) etterhvert. Særlig på ryggen har jeg mange flekker. Jeg plages mest med kløe ved albuene, knærne, halsen og nå litt i aniktet. Da jeg de siste ukene har blitt hoven under øynene og blir rød er dette et lite vakkert syn. Har vært hos hudlege som sa jeg hadde atopisk eksem. Bruker kortisonsalve og fete kremer.Lurer på hva dette kan komme av? Merker litt forverring på jobben, og jeg vet at det har vært sopp i bygningen. Kan det komme av dette? Og kan jeg bli kvitt det helt? Skal til hudspesialist snart for å få tatt allergiprøve. Dette plager meg såpass mye at jeg gjerne skulle hatt et svar nå. Jeg er 21 år. Er det da vanlig å vokse det av seg? Er takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39237-intens-kl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Kjære champis Atopisk eksem kan være veldig plagsomt med kløe og tørr hud. Plagene kan alltid gå tilbake, heldigvis. Det er ikke så ofte man kan finne en sikker årsak til eksemet - det er en bestemt hudtype som utvikler eksem. Det viktigste er å bruke mye fuktighetskrem som passer til huden din - ikke så fet at den blir liggende utenppå og tette igjen porene, men ikke for lite fet heller. Prøv deg frem. Det er viktig å behandle eksemet med kortisonkremer i perioder - og da er prinsippet å smøre lenge nok med sterke nok kremer for så å trappe ned behandlingen og ta en pause. Hudlegen din vil sikkert gi deg gode råd om lokalbehandlingen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39237-intens-kl%C3%B8e/#findComment-148520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.