Gå til innhold

Svart avføring hos hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hunden vår på 12 år har den siste tida begynt å få svart avføring. Må vel regne med litt når han er så gammel. Han virker ellers i bra form selv om han kanskje er litt trettere enn før.

Kan dette være kreft? Er det noe vits i å oppsøke dyrlege når de er så gamle?



Anonymous poster hash: 44773...b52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg gjort, uansett alder egentlig. Ring først, kanskje det er aktuelt å ha med en avføringsprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det vits i! Hunden kan jo være syk.

Jeg hadde ringt dyrlegen og hørt. Svart avføring kan jo indikere blod. Og om hunden er mer trett kan det være blodmangel. 

 

Om dyrlegen ber om avføringsprøve, så kan du enten få glass av dyrlegen eller kjøpe på apoteket, om apoteket ikke har avføringsglass, så bruk urinprøveglass og ha litt oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om dyrlegen ber om avføringsprøve, så kan du enten få glass av dyrlegen eller kjøpe på apoteket, om apoteket ikke har avføringsglass, så bruk urinprøveglass og ha litt oppi.

Hva er feil med hundepose?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er feil med hundepose?

 

Absolutt ingenting! Sløvt av meg å ikke nevne det, jeg satt jo å tenkte på det, men så begynte jeg å tenke på hva jeg brukte. Lever i min egen verden akkurat nå i eksamenstida  :unsure:

 

Jeg velger prøveglass, da er det lett for meg å få en prøve (skal jo ikke ha så mye) og dyrlegen ser ut til å foretrekke det siden han gir meg prøveglass, men selvsagt fungerer hunderpose.  :)

 

Jeg tar avføringsprøve av hundene mine en gang i året, for jeg gir dem ikke ormekurer uten at det faktisk er parasitter, det er blitt så mye som er resistent, da får jeg alltid prøveglass. Var det jeg satt å tenkte på mens jeg skrev, og det at jeg ble litt opptatt av at det ikke var vits i dyrlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...