Gå til innhold

NHD-behandling for dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg har slitt psykisk hele livet. Har siden 2010 hatt grusomme panikkanfall hvor jeg totalt mister orienteringsevnen og blir borte i et sort hull. Behandler mener jeg skal stå i anfallene men de blir bare verre og verre! Og det har for lengst blitt totalt uutholdelig! Jeg får ikke medisiner for å takle anfallene, kun seroquel som ikke hjelper mot akutt angst.

Nå i det siste mnd har jeg ikke tort å gå langt hjemmefra i frykt for å få anfall. Jeg ligger som regel og vrir meg i senga i timesvis med tvangstanker blant annet. Det skjer også noe med øynene mine under slike anfallene. Mister evnen til å fokusere!

Hva skal jeg gjøre? Føler jeg ikke får hjelp for dette! Hva slags behandling kan hjelpe på dette?

Hva kan jeg kreve for egen del? Det var et så forferdelig anfall jeg fikk i går at jeg nesten blir selvdestruktiv.

Hva kan jeg gjøre?

Mvh

Anonymous poster hash: fc711...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke din situasjon så dette kan bli feil, men hva med å gjøre som behandleren din sier? Om du ikke ønsker å følge behandlingen h*n foreslår er jeg usikker på hvor kontruktivt det er for deg å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mot slik panikklidelse skal du ha SSRI fast. For eksempel Cipralex 20 mg.

Dette forutsatt at det er panikklidelse slik du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mot slik panikklidelse skal du ha SSRI fast. For eksempel Cipralex 20 mg.

Dette forutsatt at det er panikklidelse slik du skriver.

Går på wellbutrin men dette hjelper kanskje ikke mot panikk? Prøvd cipralex men har ikke sexlyst i det hele tatt på den og jeg lever i et parforhold. Er det rimelig å kunne be om sobril? Finnes det SSRIer som ikke påvirker sexlysten?

Anonymous poster hash: fc711...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mot slik panikklidelse skal du ha SSRI fast. For eksempel Cipralex 20 mg.

Dette forutsatt at det er panikklidelse slik du skriver.

Kan det være dissosiasjon eller noe annet enn ren panikk jeg får?

Anonymous poster hash: fc711...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ikke din situasjon så dette kan bli feil, men hva med å gjøre som behandleren din sier? Om du ikke ønsker å følge behandlingen h*n foreslår er jeg usikker på hvor kontruktivt det er for deg å fortsette.

Jeg vil helst ikke slutte, bare at han tar meg på alvor når det gjelder dette..

Anonymous poster hash: fc711...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...