Gå til innhold

valium dose


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

 

Nå har jeg glemt dosen jeg tar av 5 mg valium før jeg går til tannlegen.

 

Husker ikke om jeg tar 1, 2 eller 3.

 

Men tenker ta 2, men så ble jeg urolig for om jeg kan få for kraftig virkning, jeg husker plutselig ikke hva jeg har tatt før?

 

Det er dumt å ta for lite for så lar ikke undersøkelsen seg gjennomføre.

 

Glad om noen vet hvor mye valium man kan ta uten at det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Ta en telefon til tannlegen og spør! Og husk at du ikke kan kjøre bil når du har tatt Valium. ;)

Hei!

 

Det var for tidlig time :-)

 

Men jeg tok 2 tabl og jeg kjente lite, så da tar jeg 3-4 i morgen.

 

Skrev på pakken nå at tok to og dato uten noen særlig virkning.

 

Man kan kjøre på to valium leste kjøreforskriftene.

 

I morgen må jeg altså ta taxi siden skal ta 4 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var for tidlig time :-)

 

Men jeg tok 2 tabl og jeg kjente lite, så da tar jeg 3-4 i morgen.

 

Skrev på pakken nå at tok to og dato uten noen særlig virkning.

 

Man kan kjøre på to valium leste kjøreforskriftene.

 

I morgen må jeg altså ta taxi siden skal ta 4 stk.

 

Du kan ikke kjøre bil etter å ha tatt 10 mg valium da dette ikke er medisin som kroppen din er tilvendt siden du ikke tar den fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man kan kjøre på to valium dersom man tar begge på en gang.  Regelen sier vel heller hvor mange man kan ta i døgnet hvis man skal kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

 

Ok men i følge kjøreforskriftene så kan man det, men jeg har sovet hele dagen, så rart er det...

 

Dvs jeg tror du Frosken har rett.

 

I morgen tar jeg 4 stk siden så dårlig effekt av to. Da tar jeg taxi. 

 

:-)

 

Jeg tok begge på en gang og merket lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

 

Ok men i følge kjøreforskriftene så kan man det, men jeg har sovet hele dagen, så rart er det...

 

Dvs jeg tror du Frosken har rett.

 

I morgen tar jeg 4 stk siden så dårlig effekt av to. Da tar jeg taxi. 

 

:-)

 

Jeg tok begge på en gang og merket lite...

Hvis du sov på dagtid etter å ha tatt 2 stk valium, så er det kanskje valiumen som forårsaket dette?

Og dermed har kanskje  2 stk tabletter endel effekt?

Hva er maxdose i følge pakningsvedlegget? Jeg ville ha undersøkt dette før du bestemmer deg for å ta 3 eller 4 tabletter. Evt kan du ringe et apotek og høre

Anonymous poster hash: db79e...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hei!

 

Det var for tidlig time :-)

 

Men jeg tok 2 tabl og jeg kjente lite, så da tar jeg 3-4 i morgen.

 

Skrev på pakken nå at tok to og dato uten noen særlig virkning.

 

Man kan kjøre på to valium leste kjøreforskriftene.

 

I morgen må jeg altså ta taxi siden skal ta 4 stk.

 

Det er vel en varseltrekant på pakningen, og det betyr vel at man skal være ytterst forsiktig med bilkjøring og se an hvordan formen er? Jeg er veldig sikker på at du skal la være å kjøre bil etter 10 mg Valium.

Jeg får 10 mg hos min tannlege en gang i året. Merker også lite til effekten først, men så merker jeg det når jeg skal opp og gå. Noen ganger har jeg fått 5 mg ekstra, og da er jeg ordentlig dopa.

 

 Hadde ikke turt å sette med bak rattet. Jeg går også hjem og sover i mange timer etterpå, slik som du har gjort.

 

Lykke til hos tannlegen i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Hvis du sov på dagtid etter å ha tatt 2 stk valium, så er det kanskje valiumen som forårsaket dette?

Og dermed har kanskje  2 stk tabletter endel effekt?

Hva er maxdose i følge pakningsvedlegget? Jeg ville ha undersøkt dette før du bestemmer deg for å ta 3 eller 4 tabletter. Evt kan du ringe et apotek og høre

Anonymous poster hash: db79e...96a

 

Hei!

 

 

Takk det var lurt,

 

skal gjøre det, for ble redd i dag når tok to, tenkte på om noe farlig kan skje, men så skjedde så lite.

 

ja jeg sover ALDRI på dagtid, så det må skyldes valium, men jeg var litt for bevisst under undersøkelsen og derfor veldig engstelig.

 

Min datter sa "mamma hva er det med deg?" kanskje hun så at jeg sløv? jeg vet ikke, men sikkert ikke jeg kjente, men hun så, jeg tar dette kun når skal til blodprøve 8sjelden) oftere til tannlegen, men nå så lenge siden at husket ikke dosen, takk for hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det er vel en varseltrekant på pakningen, og det betyr vel at man skal være ytterst forsiktig med bilkjøring og se an hvordan formen er? Jeg er veldig sikker på at du skal la være å kjøre bil etter 10 mg Valium.

Jeg får 10 mg hos min tannlege en gang i året. Merker også lite til effekten først, men så merker jeg det når jeg skal opp og gå. Noen ganger har jeg fått 5 mg ekstra, og da er jeg ordentlig dopa.

 

 Hadde ikke turt å sette med bak rattet. Jeg går også hjem og sover i mange timer etterpå, slik som du har gjort.

 

Lykke til hos tannlegen i morgen! :)

Hei!

 

 

:-) Takk

 

 

jeg skal bare pusse tennene, så ikke borre, men blir så dårlig av det, liker ikke få noen ting inn i meg, og brekker meg, derfor må ta valium, bra for ellers skulle jeg få narkose sa de, men jeg vil helst slippe narkose.

 

 

Så jeg tar 4 stk og taxi, hvis min mann ikke sur og overarbeidet kunne kjøre meg, men han ikke så hyggelig for tiden. Jeg er ikke så hyggelig heller, så vi er to om å ikke være hyggelig, jeg savner min mann, men han er på vei bort, og det er en sorg inni meg.

 

Jeg skjønner han, han er sint på meg, sånn er livet, men jeg har likevel det fine vi har hatt og det gjemmer jeg inni meg for bestandig .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det var for tidlig time :-)

 

Men jeg tok 2 tabl og jeg kjente lite, så da tar jeg 3-4 i morgen.

 

Skrev på pakken nå at tok to og dato uten noen særlig virkning.

 

Man kan kjøre på to valium leste kjøreforskriftene.

 

Ikke i følge det jeg fant her:

 

http://www.apotek1.no/spor-apotek1/legemiddelbruk/kan-jeg-ta-valium-og-kjore-bil-etter-ti-timer

 

Dersom du ikke bruker andre vanedannende eller smertestillende legemidler skal du med 5 mg diazepam 1 gang i døgnet kunne kjøre bil 10 timer etter inntak dersom du selv føler deg kompetent og upåvirket av legemidlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

 

Takk det var lurt,

 

skal gjøre det, for ble redd i dag når tok to, tenkte på om noe farlig kan skje, men så skjedde så lite.

 

ja jeg sover ALDRI på dagtid, så det må skyldes valium, men jeg var litt for bevisst under undersøkelsen og derfor veldig engstelig.

 

Min datter sa "mamma hva er det med deg?" kanskje hun så at jeg sløv? jeg vet ikke, men sikkert ikke jeg kjente, men hun så, jeg tar dette kun når skal til blodprøve 8sjelden) oftere til tannlegen, men nå så lenge siden at husket ikke dosen, takk for hjelp. :-)

Det er fint at du undersøker om hvor mye du kan ta.

Selv om en annen bruker skrev at hun har fått 10 mg + 5 mg ekstra noen ganger av sin tannlege, så kan det være for mye for deg.

Dosering for noen medisiner er i hvertfall beregnet etter kroppsvekt.

 

Hvor lang tid før undersøkelsen tok du tablettene?

Kanskje du kan ta tablettene litt tidligere ved neste time hos tannlegen, slik at tablettene rekker å virke bedre? (Jeg vet ikke noe om virketiden på disse tablettene, men det står kanskje på pakningsvedlegget)

 

Lykke til i morgen! :)

Anonymous poster hash: db79e...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Det er fint at du undersøker om hvor mye du kan ta.

Selv om en annen bruker skrev at hun har fått 10 mg + 5 mg ekstra noen ganger av sin tannlege, så kan det være for mye for deg.

Dosering for noen medisiner er i hvertfall beregnet etter kroppsvekt.

 

Hvor lang tid før undersøkelsen tok du tablettene?

Kanskje du kan ta tablettene litt tidligere ved neste time hos tannlegen, slik at tablettene rekker å virke bedre? (Jeg vet ikke noe om virketiden på disse tablettene, men det står kanskje på pakningsvedlegget)

 

Lykke til i morgen! :)

Anonymous poster hash: db79e...96a

 

Hei!

 

 

Det står ikke tid i forveien å ta dem. Sjekket dette.

 

Så jeg tok 30 min før timen.

 

Kanskje jeg kan ta en time før i morgen?

 

Jeg tror jeg reagerer annerledes på medisiner, for 2 er vel ganske mye, men jeg kjente lite hjelp for engstelsen min i dag, så tenker ta 3- 4 i morgen. Liker føle meg flink og at jeg takler slike enkle undersøkelser.

 

Min fastlege sier jeg er liten (45 kg) og at det derfor holder med en tabl, men det stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Ikke i følge det jeg fant her:

 

http://www.apotek1.no/spor-apotek1/legemiddelbruk/kan-jeg-ta-valium-og-kjore-bil-etter-ti-timer

 

Dersom du ikke bruker andre vanedannende eller smertestillende legemidler skal du med 5 mg diazepam 1 gang i døgnet kunne kjøre bil 10 timer etter inntak dersom du selv føler deg kompetent og upåvirket av legemidlet.

Hei!

 

 

Jeg leste det samme og lenger nede står det døgndose 10 mg er forsvarlig å kjøre bil på.

 

Det gikk fint for meg, hadde normal reaksjonshastighet, men sovnet da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

 

Jeg leste det samme og lenger nede står det døgndose 10 mg er forsvarlig å kjøre bil på.

 

http://www.4leger.no/forerkortny.html

 

For medikamentene Vival-Valium-Stesolid er helsekravet til førerkort vanligvis ikke oppfylt ved bruk av en døgndose på 5 mg eller mer.

 

 

Anonymous poster hash: d461a...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...