Gå til innhold

Cipralex virkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt Cipralex i ca. 3 uker. Først 5 mg så 10 mg siste uke. Eneste jeg merker på depresjon er litt mindre psykisk smerte og tvangstanker. Jeg gir mer pokker. Det er fint i og for seg, men jeg er ikke blitt mer aktiv i det hele tatt, heller tvert imot. Veldig trøtt og giddeløs og ikke lyst til å gjøre noe som helst, apatisk. Ennå trøttere nå enn før jeg begynte på medisinen.

 

Bør jeg skifte medisin? Til hva i så fall? Noe som ikke er SSRI? Hva vil gjøre meg mindre slapp?



Anonymous poster hash: 7ea6b...f25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Først bør du fortsette på denne dose i 3-4 uker før det gjøres en evaluering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det tar stort sett alltid minst 4 uker før man merker full effekt av nyere antideppressiva, SSRI og SNRI. Selv fikk jeg Aurorox som er en MAO- hemmer og den sløver ikke i det hele tatt. Jeg fikk mer energi i løpet av noen dager og steady state oppnås som regel innen en uke, altså man trenger ikke å stå på det i 4 uker før full effekt inntrår :) 

 

MAO- hemmere (Aurorix/ Moclobemid er den eneste som finnes på markedet) gir generelt veldig lite bivirkninger og gir ikke vektøkning, sløver ikke, demper ikke sexlysten og gir heller ikke andre ubehagelige bivirkninger som kvalme, forstoppelse osv. Aurorix bedrer også søvnkvaliteten i løpet av ca 2 uker.

 

Jeg måtte dessverre slutte da jeg fikk for høy puls (skal nevnes at jeg har en aortainsuffisiens i tillegg) og er nå tilbake til ingen medisinering. Skal begynne på Lyrica i morgen kveld pga angst og nervesmerter. 

 

Ønsker deg lykke til og håper du finner noe som hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...