Gjest traxa Skrevet 26. november 2001 Skrevet 26. november 2001 Hei! Jeg lurer på om jeg kan ha fått en urinveisinfeksjon. Tidvis får jeg sterke smerter nede i skrittet bak symfysen. Leverte inn en urinprøve, men fikk ikke inntrykk av at de hadde funnet noe. Fikk likevel en ukes behandling pencillin (eller noe sånt. Jeg hadde ikke smerter mens kuren pågikk, men hadde litt noen dager etter. Så gikk det over, men i dag er det her igjen -kraftig. Føles som om jeg må tisse noe aldeles forferdelig, men kommer knappt en skvett. Det er også vondt når jeg tisser. Forrige gangen var jeg også kvalm med oppkast. Høres dette ut som en UVI? Er det vanlig at UVI ikke gir utslag på urinprøver? Jeg har ikke vært seksuelt aktiv. 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 30. november 2001 Skrevet 30. november 2001 Dersom du har en urinveisinfeksjon, vil den påvises ved urinprøve. Årsaken til at du har smerter er nok en annen. Det finnes utposninger på urinrør, det finnes andre sykdommer i blæren eller andre årsaker i bekkenet - alt dette kan gi smerter som du beskriver. Du bør bli undersøkt av lege - ikke bare urinprøve. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.