Gå til innhold

Når man får tildelt en behandler ved et DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvem på DPS-et er det som avgjør hvilken behandler man skal gå til utredning og behandling hos?

Hva er det vanlig at ligger til grunn for avgjørelsen?

Er det vanlig at pasienten får tildelt en behandler som har kompetanse på og erfaring med den/de psykiske plagene/symptomene/sykdommene som pasienten har formidlet i utredningssamtalen ved DPS-et

 



Anonymous poster hash: c1d56...bb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På DPS'et jeg tilhører har jeg blitt fortalt at tildelingen skjer i et møte med flere av de ansatte tilstede. Regner med at det er et samarbeid, men at lederen har mest å si / det endelige ordet.

 

Det som ligger til grunn for avgjørelsen er vel type diagnose / tentativ (foreløpig) diagnose, alvorlighetsgrad og hva slags hjelp pasienten har nytte av (om det er kognitiv terapi, støttesamtaler, farmakologisk oppfølgning...). Tror jeg!

 

Det siste spørsmålet vet jeg ikke, men jeg tror jo at det er hva slags vurdering de som har utredningssamtalen med pasienten kommer frem til som teller mest. Det kan sikkert ofte stemme at hvilke plager man gir uttrykk for er det samme som utrederen kommer frem til, men det kan vel tenkes at dette ikke stemme overens og... men hvis dette stemmer overens tror jeg det er vanlig å få den behandleren med best kompetansen på dette...



Anonymous poster hash: 5e015...1a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

På DPS'et jeg tilhører har jeg blitt fortalt at tildelingen skjer i et møte med flere av de ansatte tilstede. Regner med at det er et samarbeid, men at lederen har mest å si / det endelige ordet.

 

Det som ligger til grunn for avgjørelsen er vel type diagnose / tentativ (foreløpig) diagnose, alvorlighetsgrad og hva slags hjelp pasienten har nytte av (om det er kognitiv terapi, støttesamtaler, farmakologisk oppfølgning...). Tror jeg!

 

Det siste spørsmålet vet jeg ikke, men jeg tror jo at det er hva slags vurdering de som har utredningssamtalen med pasienten kommer frem til som teller mest. Det kan sikkert ofte stemme at hvilke plager man gir uttrykk for er det samme som utrederen kommer frem til, men det kan vel tenkes at dette ikke stemme overens og... men hvis dette stemmer overens tror jeg det er vanlig å få den behandleren med best kompetansen på dette...

Anonymous poster hash: 5e015...1a0

 

Takk for svar!

Det høres fornuftig ut det du skriver. Jeg håper at det er slik det blir gjort.

 

Anonymous poster hash: c1d56...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...