Gå til innhold

Om å "stå fast" i behandlingen, hvordan komme videre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt med diverse psykiske plager gjennom flere år nå og har siden våren 2010 gått i ukentlige samtaler på et DPS (hos samme behandler hele tiden) i tillegg til gruppe en gang i uka det siste året. Føler jeg står fast og ikke kommer meg videre i livet, er så ille nå at jeg tidvis bare har lyst til å gi opp alt, føler på en enorm håpløshet og motløshet og ser ikke at jeg klarer å komme ut av dette selv. Skal om noen uker inn til en spesialist for vurdering, men vet ikke hva de skal utrede/teste ut på meg og så er det prat på å prøve en innleggelse på en allmenn psykiatrisk post for å se om det kan hjelpe. Men så lurer jeg på om jeg kanskje også burde prøve å bytte behandler, føler hun ikke forstår hvordan jeg har det nå og at det tar veldig lang tid før det faktisk skjer noe, tenker blant annet på det med å søke om plass for en innleggelse, noe som tydeligvis tar lang tid for vedkommende å få gjort selv om jeg sier at jeg vil prøve det og at det er anbefalt fra noen med mer kunnskap og utdannelse enn den faste behandleren min. Det skal sies at hun jeg går til er utdannet psykiatrisk sykepleier og at hun har lang erfaring innen psykiatri, men jeg føler at jeg nå har nådd et punkt hvor hun ikke klarer å hjelpe meg lengere og det faktum at jeg har brukt 3 år uten å komme noen vei (bli bedre) kanskje taler for at det er på tide å prøve noe annet? Hvordan går jeg i så fall frem for å bytte behandler og kan jeg «kreve» å komme til noen med mer utdannelse (f.eks. en psykolog) fordi jeg nå føler jeg trenger en annen type hjelp enn det jeg får i dag?  

 

 


Anonymous poster hash: 0b49f...c97



Anonymous poster hash: 0b49f...c97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

Ja, prøv gjerne en ny behandler. Enten får du din fastlege til å søke/henvise, eller så snakker du med DPS selv.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, prøv gjerne en ny behandler. Enten får du din fastlege til å søke/henvise, eller så snakker du med DPS selv.

 

Om jeg får fastlegen til å søke om et bytte av behandler, vil jeg da falle ut av systemet for en periode mens jeg står venteliste for å komme til en annen behandler på samme DPS eller kan det skje et bytte uten at jeg blir stående uten noe tilbud om hjelp over lengere tid? Tror det er ganske lange ventelister for å få en plass på DPS her jeg bor og vil helst ikke miste tilbudet jeg har fordi jeg er inne i en tung periode.

Anonymous poster hash: f1dbe...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...