Gå til innhold

Grubling i kveld.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter mye grubling i kveld har jeg kommet fram til at jeg ikke er deprimert, men at jeg er pessimist. Jeg ser negativt på det meste. Det er bare sånn jeg er. Så hva kan egentlig da en terapeut hjelpe meg med?, man kan jo ikke omvende pessimisten? det blir vel nesten det samme som å skulle helbrede en psykopat.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den terapien framover. Jeg elsker behandleren min, men tror ikke hun vil gjøre meg frisk. Men det er jo hyggelig å ha noen å drikke kaffe med. Selv om jeg ser det kan bli litt feil.

Men føler det er ok å ha noen å snakke med, selv om jeg kanskje ikke blir frisk av det. Er det ok?.

Anonymous poster hash: 98e23...0a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er fullt mulig å omvende/behandle en pessimist dersom pessimisten ønsker å omvendes.

Var du slik før depresjonen?

Jeg var veldig pessimist under min depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er fullt mulig å omvende/behandle en pessimist dersom pessimisten ønsker å omvendes.

Men hvis pessimisten ønsker å omvendes så er han jo en optimist ? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men JA jeg ønsker å bli mer positiv til livet. Jeg tenkte i kveld at jeg skulle starte med klærne mine, at jeg i hvert fall skulle ha på meg klær i farger i morgen. Men tør ikke. Jeg er så sårbar. Det er noe i meg som alltid plukker ut det svarte fra skapet. Jeg tør ikke gå i glade farger. Jeg synes det depressive kler meg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Men JA jeg ønsker å bli mer positiv til livet. Jeg tenkte i kveld at jeg skulle starte med klærne mine, at jeg i hvert fall skulle ha på meg klær i farger i morgen. Men tør ikke. Jeg er så sårbar. Det er noe i meg som alltid plukker ut det svarte fra skapet. Jeg tør ikke gå i glade farger. Jeg synes det depressive kler meg bedre.

Hei!

Har du sagt konkret at du er pessimist og trenger gradvis å lære nye måter å forandre din tenking på?

Det blir som med meg og min asperger, det har bare gått fremover, men skrittene har vært små.

Jeg tror også behandlere er forskjellige, min er veldig konkret, hun har såret meg når det har vært nødvendig, men også hjulpet meg til å sette ting i perspektiv og forstå mange viktige mekanismer, særlig det vriene som har med mennesker å gjøre.

terapien har vært veldig bra for meg, men den har vært praktisk og løsningsorterte. det er kun det som fungerer for meg.

Jeg var hos en psykolog for en uke siden, fikk kløe i øret  av for var så diffus, jeg trenger tydelighet enten den behager eller ikke, jeg spør jo om oppskrifter og løsninger og de er ikke alltid behagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella Dotte
Jeg var hos en psykolog for en uke siden, fikk kløe i øret  av for var så diffus

Jeg forstår hva du mener :P Han påstår selv han er direkte, men han er mest høflig og snill. Lite å hente hvis man trenger konkrete råd. :mellow:

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg forstår hva du mener :P Han påstår selv han er direkte, men han er mest høflig og snill. Lite å hente hvis man trenger konkrete råd. :mellow:

Hei!

:) Ja og jeg trenger konkrete råd  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Forresten uten at andre vet det :-) lærer jeg å bruke smily fjes :-)

Ofte pokierer jeg andre og det uten at de aner det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...