AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Etter mye grubling i kveld har jeg kommet fram til at jeg ikke er deprimert, men at jeg er pessimist. Jeg ser negativt på det meste. Det er bare sånn jeg er. Så hva kan egentlig da en terapeut hjelpe meg med?, man kan jo ikke omvende pessimisten? det blir vel nesten det samme som å skulle helbrede en psykopat. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den terapien framover. Jeg elsker behandleren min, men tror ikke hun vil gjøre meg frisk. Men det er jo hyggelig å ha noen å drikke kaffe med. Selv om jeg ser det kan bli litt feil. Men føler det er ok å ha noen å snakke med, selv om jeg kanskje ikke blir frisk av det. Er det ok?. Anonymous poster hash: 98e23...0a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg tror det er fullt mulig å omvende/behandle en pessimist dersom pessimisten ønsker å omvendes. Var du slik før depresjonen? Jeg var veldig pessimist under min depresjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg tror det er fullt mulig å omvende/behandle en pessimist dersom pessimisten ønsker å omvendes. Var du slik før depresjonen? Jeg var veldig pessimist under min depresjon. Men hvis pessimisten ønsker å omvendes så er han jo en optimist ? ;-) Anonymous poster hash: 98e23...0a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg tenker at hun ikke vil ha det sånn/være sånn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Jeg tror det er fullt mulig å omvende/behandle en pessimist dersom pessimisten ønsker å omvendes. Var du slik før depresjonen? Jeg var veldig pessimist under min depresjon. Men JA jeg ønsker å bli mer positiv til livet. Jeg tenkte i kveld at jeg skulle starte med klærne mine, at jeg i hvert fall skulle ha på meg klær i farger i morgen. Men tør ikke. Jeg er så sårbar. Det er noe i meg som alltid plukker ut det svarte fra skapet. Jeg tør ikke gå i glade farger. Jeg synes det depressive kler meg bedre. Anonymous poster hash: 98e23...0a3 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Men JA jeg ønsker å bli mer positiv til livet. Jeg tenkte i kveld at jeg skulle starte med klærne mine, at jeg i hvert fall skulle ha på meg klær i farger i morgen. Men tør ikke. Jeg er så sårbar. Det er noe i meg som alltid plukker ut det svarte fra skapet. Jeg tør ikke gå i glade farger. Jeg synes det depressive kler meg bedre. Anonymous poster hash: 98e23...0a3 Hei! Har du sagt konkret at du er pessimist og trenger gradvis å lære nye måter å forandre din tenking på? Det blir som med meg og min asperger, det har bare gått fremover, men skrittene har vært små. Jeg tror også behandlere er forskjellige, min er veldig konkret, hun har såret meg når det har vært nødvendig, men også hjulpet meg til å sette ting i perspektiv og forstå mange viktige mekanismer, særlig det vriene som har med mennesker å gjøre. terapien har vært veldig bra for meg, men den har vært praktisk og løsningsorterte. det er kun det som fungerer for meg. Jeg var hos en psykolog for en uke siden, fikk kløe i øret av for var så diffus, jeg trenger tydelighet enten den behager eller ikke, jeg spør jo om oppskrifter og løsninger og de er ikke alltid behagelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Jeg var hos en psykolog for en uke siden, fikk kløe i øret av for var så diffus Jeg forstår hva du mener Han påstår selv han er direkte, men han er mest høflig og snill. Lite å hente hvis man trenger konkrete råd. Endret 30. mai 2013 av Bella Dotte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg forstår hva du mener Han påstår selv han er direkte, men han er mest høflig og snill. Lite å hente hvis man trenger konkrete råd. Hei! Ja og jeg trenger konkrete råd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg forstår hva du mener Han påstår selv han er direkte, men han er mest høflig og snill. Lite å hente hvis man trenger konkrete råd. Hei! Forresten uten at andre vet det :-) lærer jeg å bruke smily fjes :-) Ofte pokierer jeg andre og det uten at de aner det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.