Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. mai 2013 Skrevet 31. mai 2013 http://psyknyheter.wordpress.com/2013/05/27/nye-retningslinjer-om-sosial-angst-fra-britiske-nice/ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 Skrevet 31. mai 2013 Hva er forskjellen fra tidligere retningslinjer? Anonymous poster hash: d7469...8c9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 Skrevet 31. mai 2013 Hvorfor er IKKE mindfulness anbefalt for sosial angst? Sliter selv med sosial angst, og kunne tenke meg å prøve mindfulness, muligens i kombinasjon med kognitiv terapi (dersom ikke disse terapiformene virker "mot hverandre") Anonymous poster hash: 8ef0c...9c5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 Skrevet 31. mai 2013 Hva hvis man i tillegg f.eks. har panikkangst og så sterk sos. angst at det blir paranoia? Endrer det retningslinjer for medisinering og annen behandling? Anonymous poster hash: 78b91...814 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Skrevet 1. juni 2013 Hvorfor er IKKE mindfulness anbefalt for sosial angst? Sliter selv med sosial angst, og kunne tenke meg å prøve mindfulness, muligens i kombinasjon med kognitiv terapi (dersom ikke disse terapiformene virker "mot hverandre")Anonymous poster hash: 8ef0c...9c5Slike anbefalinger blir gitt som følge av mange vitenskapelige undersøkelser hvor en ser på resultatene av ulike behandlinger. Når noe rykker oppover i anbefalingshierarkiet, skyldes det gode resultater i studier. Omvendt når noe rykker nedover eller frarådes. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Jo, såpass skjønte jeg. Poenget mitt var vel at jeg lurte på om noe i mindfulness kunne være skadelig for den med sosial angst, og i så fall hvorfor? Er det bare at andre behandlinger gir oftere resultat? Vet at kognitiv terapi virker til å være det mest "effektive" mot flere typer angst. Anonymous poster hash: 8ef0c...9c5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Skrevet 1. juni 2013 Jeg antar at du vil kunne finne frem til svaret på ditt spørsmål fra denne siden.http://www.nice.org.uk/guidance/index.jsp?action=byId&o=12950&history=tHvis ikke, skal jeg bruke ltt tid på å finne referansene i neste uke. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 1. juni 2013 Skrevet 1. juni 2013 Poenget mitt var vel at jeg lurte på om noe i mindfulness kunne være skadelig for den med sosial angst, og i så fall hvorfor? Er det bare at andre behandlinger gir oftere resultat? Det er ingen grunn til å anta at noe er skadelig fordi det ikke er lista i NICE. Fordi noe er lista i NICE kan man strengt tatt heller ikke slutte at det er den mest effektive behandlingen — det betyr bare at det er den behandlingen det fins mest positive forskningsfunn for. Forskere ved Stanford har funnet at mindfulness hjelper mot sosial angst: http://seattletimes.com/html/health/2015990019_anxiety25.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.