Gå til innhold

For mye piller


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Føler meg så rar, det er vel ikke så rart når jeg tar zeldox, seroquel og risperdal? samt truxal og vival ved behov? Nei, dette er galt tror jeg, tror jeg dropper risperdal jeg. Kunne vel heller fått et AP + seroquel da som jeg skal sove på. Dette er vel for mye medisiner? Tror jeg må ta dette opp neste uke, dette går bare ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg så rar, det er vel ikke så rart når jeg tar zeldox, seroquel og risperdal? samt truxal og vival ved behov? Nei, dette er galt tror jeg, tror jeg dropper risperdal jeg. Kunne vel heller fått et AP + seroquel da som jeg skal sove på. Dette er vel for mye medisiner? Tror jeg må ta dette opp neste uke, dette går bare ikke.

Det er du som kjenner deg selv best. Ta det opp neste uke. Du må være bekvem med de medisiner du tar synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er du som kjenner deg selv best. Ta det opp neste uke. Du må være bekvem med de medisiner du tar synes jeg.

 

Ja, jeg liker ikke synet av piller heller. Ringte behandleren, hun sa jeg kunne la være å ta risperdal. Skulle ta det opp med psykiater neste uke, sa jeg ville bare ta en sort ved siden av seroquel. Får være grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker ikke synet av piller heller. Ringte behandleren, hun sa jeg kunne la være å ta risperdal. Skulle ta det opp med psykiater neste uke, sa jeg ville bare ta en sort ved siden av seroquel. Får være grenser.

Det kan bli for mye ja. Bra behandleren hørte på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det kan bli for mye ja. Bra behandleren hørte på deg.

 

Ja hun hører, grei hun. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Dette skal du ta opp med lin lege/psykiater og la henne råde deg.

2. Du skal ikke starte så mange tråder om din medisinering her på DOL. En av de viktigste tingene med medisinering er stabilitet. Medisinering skal endres sjelden fordi evaluering av nåværende dose vanligvis først er mulig etter mange uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

1. Dette skal du ta opp med lin lege/psykiater og la henne råde deg.

2. Du skal ikke starte så mange tråder om din medisinering her på DOL. En av de viktigste tingene med medisinering er stabilitet. Medisinering skal endres sjelden fordi evaluering av nåværende dose vanligvis først er mulig etter mange uker.

 

Min behandler skal ta det opp med psykiater, psykiaterene kjenner meg ikke så de hører på behandler.

 

Unnskyld for at jeg skriver om det på DOL. Men her har jo folk erfaring med medisin, tror ikke noen ville tatt så mye AP. Egentlig hater jeg det. De kunne like godt gitt meg en sprøyte så hadde jeg sluppet piller, for nå vil jeg egentlig slutte igjen. Det er frem og tilbake. Klarte bare ikke ta risperdal, vil være frisk og er redd medisinen gjør meg syk. Det føles slik ut iallefall, heldig de som klarer seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Jeg har gått på zyprexa fast i 11 år, for noen år siden byttet jeg, og det gikk galt. Det er sant att stabilitet er det som funker. Først når jeg innså det, og var villig til å leve med de negative sidene ved zyprexa kunne jeg endelig forlate psykiatrien. Har nå ikke hatt psykiatrisk kontakt på 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har gått på zyprexa fast i 11 år, for noen år siden byttet jeg, og det gikk galt. Det er sant att stabilitet er det som funker. Først når jeg innså det, og var villig til å leve med de negative sidene ved zyprexa kunne jeg endelig forlate psykiatrien. Har nå ikke hatt psykiatrisk kontakt på 4 år.

Forlater snart psykiatrien jeg og tror jeg. Tror jeg vil ta zeldox fast og bare det, da vil de vel ikke hjelpe meg mer. Har egentlig lyst å slutte med det og, føler meg klar for det. Men må si du er utholden som holder ut bivirkninger, spesielt hvis du går opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ja, jeg liker ikke synet av piller heller.

Hvis du hadde hatt kraftig lungebetennelse, og var foreskrevet to sorter antibiotika (store hestekurpiller) + smertestillende + mageregulerende (som er vanlig), ville du da sagt: liker ikke synet av piller, og jeg får diare av antibiotikaen. Og dermed kun tatt smertestillende? Hadde det vært lurt?

Anonymous poster hash: 8e9fb...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

vektoppgangen flatet ut stjernestøv. Og heller noen kilo ekstra enn kaos i hodet.. :)

 

Er vel noe i det og, men du tar jo kun en sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Hadde tatt antibiotika. Når det gjelder det psykiske er jeg mer usikker på hva som er rett, og noen skrev på et annet forum at en sort piller var nok. At det ikke var besvist at man ble bedre av flere sorter, bare at det ble flere bivirkninger. Vil ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Er vel noe i det og, men du tar jo kun en sort.

Det er vel ikke noe vits i å ta flere? Det gjelder bare å finne rett dose av den ene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er vel ikke noe vits i å ta flere? Det gjelder bare å finne rett dose av den ene?

Akkurat. Derfor tror jeg det er best om jeg går over til kun risperdal, bruke en uke på å trappe ned zeldox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror foressten jeg holder meg til zeldox, har lest om flere som har gått opp i vekt av risperdal. Det er ikke noe for meg :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Stjernestøv,

Rådet var vel å ta det opp med lege/psykiater.

 

Det er jeg som bestemmer hva jeg skal putte i munnen, men de kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...