Gå til innhold

Sjokkert!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

 

Jeg er ganske sikker på at jeg forstår dette korrekt når jeg sier at det var et tegn på at psykiatern enten ikke visste særlig / nok om meg, eller at han prøvde å latterliggjøre meg / sykeliggjøre meg ovenfor arbeidsmarkedsbedriften.

 

Jeg føler sterkt for det siste. Jeg er nå rimelig sikker på at vedkommende ikke tåler at jeg ikke bare er syk / har "negative" sider... tenker at vedkommende er en slags "ekkel" person som lever for å trekke folk ned, i dette tilfellet pasientene sine - dette er forresten en ypperlig anledning til å trøkke folk ned, uten stor risiko; jobbe som terapeut...

 

Jeg spurte ikke om en forklaring fra forumdeltagere om hva dette var for noe - det er rimelig vanskelig å forklare situasjonen og hva som ble sagt i forkant slik at man kunne få innspill til bedre / anderledes forståelse.

 

Det jeg spurte om var på sett og vis andres erfaring rundt sykeliggjøring fra psykiatriens side, samt andres meninger om dette i forhold til ytelser fra NAV.

 

I tillegg så var det en utblåsning.

 

Ang. dette med at "rette rævva som feis" og at jeg er en dårlig person som fortjener å bli sett ned på, så kan jeg bare si det at jeg ikke føler at disse kommentarene går inn på meg. Jeg skrev ikke her fordi jeg ønsket totalt irrelevante kommentarer på hvordan jeg er som person, og om noen er støtt av hva jeg har sagt, så gir jeg egentlig blaffen i det i og med dette på ingen måte var noe personangrep. Om noen slenger inn noen negative bemerkninger om meg, sier mer om hvor personfokuserte _de_ er, enn jeg er.

 

Jeg mener det samme fortsatt, jeg ser opp til mennesker med drømmer og ambisjoner. Jeg ser ned på mennesker som mangler dette, og det finnes endel av disse i NAV-systemet.

 

Det er også heller ingen umulighet å se ned på seg selv, være misfornøyd med seg selv og hvordan man har levet livet.

 

Jeg tror faktisk jeg skal droppe psykiatrien så fort som svint, føler ikke at de er til noen hjelp ang. det å komme videre. Heller motsatt (men når jeg skriver dette vil vel noen reagere med å si at jeg legger ansvaret for mitt misslykkede liv over på noen andre - folk er temmelig forutsigbare...).

 

Men for all del; bring it on! Hvis enkelte føler seg bedre ved å rakke ned på eller heve seg over andre, så skal ikke jeg forsøke å nekte dem dette. (Merk at jeg selv ikke har rakket ned på en eneste person, jeg har utelukkende holdt meg til sak.)

Anonymous poster hash: 58922...b7a

 

 

Her ser jeg et totalt paranoid menneske, som er selvsentrert og aldri har noen feil. 

Faktisk så er det mange uten VGS utdannelse som kan og vet mer enn du tror. 

 

Men du ser ikke dette, du ser kun deg selv og dine behov. 

Du ser kun at det er vi som er problemet og legger "skylden" på oss. 

 

Jeg forstår godt at psykiateren spurte deg om du har VGS utdannelse eller ikke, for når jeg leser dine innlegg, så får du meg til å tro at du ikke har fullført grunnskolen en gang. 

 

Dine innlegg blir sutrete og totalt meningsløse. 

 

Og hvis du føler at psykiateren ikke kan hjelpe deg, så anbefaler jeg deg å slutte. 

Da slipper iallefall psykiateren å snakke til en som åpenbart ikke ønsker hjelp. 

 

Jeg synes du skal slutte å legge skylden på noen som ikke har noe med dette å gjøre, og så synes jeg du skal roe ned og tenke deg om før du kritiserer andre for hvordan de er. 

 

Se på deg selv før du vurderer alle andre!

 

Anonymous poster hash: 676f1...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøtteskall

 

Var på et møte med behandler fra psykiatrien og representant fra arbeidsmarkedsbedrift. Vi snakket litt om hva jeg kunne gjøre fremover, med tanke på arbeid.

 

Jeg har hatt denne behandleren i 3 år. Likevel spør han meg om jeg har studiekompetanse???

 

For your information, så har jeg flere eksamener med A-karakterer bak meg fra universitetet. (Det har likevel stoppet opp pga. mine psykiske plager.)

 

Hva i helvete er det han tror? At jeg ikke har klart å fullføre VGS engang?

 

Er det derfor han sørget for at jeg fikk uføretrygd? Fordi han mener jeg ikke klarer VGS engang?

 

Hvis det er tilfelle, så kan jo ALT det han skrev ovenfor NAV være helt feil. Jeg kan ha fått trygdeytelser på totalt feil grunnlag!

 

Blir helt sjokkert jeg. Her har jeg snakket med denne "psykiateren" i 3 år, og han tror jeg ikke klarte VGS engang. Er dette vanlig i psykiatrien, å bli sykeliggjort og nedbedømt like kraftig som dette???

 

Sykt.

Anonymous poster hash: 58922...b7a

 

JA !!  Du har god grunn til å være sint på din behandler. Jeg hadde blitt forbannet hvis min ikke hadde fått med seg i tre års terapi at jeg faktisk har gått på en universitet. For det handler ikke om at en person som har studert er glupere enn en person som ikke har gjort dette. Men det handler om hvilke valg den personen har tatt i livet. Kanskje har strebet mye etter dette - å få til en karriere. Og man kan være skuffet eller bære på en sorg over at man ikke greide å nå målet.  Det kan være årsaken til sykdommen også - at man stiller for høye krav. Så ja....ta dette opp med din behandler - du har god grunn til å være skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Jeg synes du har grunnlag for å reagere - ikke fordi mennesker som ikke har noe særlig til utdannelse er mindre verdt enn andre, for det er de ikke - din behandler burde ha frisket opp detaljene om deg i forkant av møtet; nå virket det som han var uforberedt og uinteressert. Han latterliggjør/nedverdiger deg faktisk foran saksbehandler.  :angry:  Dessuten får det deg kanskje til å føle som om han ikke "ser" deg som hele deg med din bakgrunn som utdannelsen din faktisk er en viktig del av, bare som en av pasientene. Og det er ikke noen god følelse. Selv om han ikke mener det sånn, så kan det være sånn det kjennes, og han viser mangel på forståelse.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Tråstarter: Kan du tenke deg å ta opp det som skjedde med behandleren din? Det kan jo være nyttig at han får litt tilbakemelding på sånt. Kanskje han forbereder seg bedre en annen gang? Så kan du jo samtidig be om å få kopi av alle uttalelser han har gjort om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...