Gå til innhold

Syk katt?


Togli

Anbefalte innlegg

Den ene katten min er ikke i form idag. Hun har spydd to ganger - ikke veldig uvanlig siden hun både får i seg endel kattehår, gress og kattemat fra naboens trapp (maten står ute)...........   Idag virker hun imidlertid ikke i form ellers heller. Hun henger litt med hodet, vifter med halen og vil helst sove. Hun har spist og drukket litt.

 

Kan katter få "spysjuka"? Ungene har en eller annen teori om at dyrespysjuka kan smitte via mennesker :P Hunden til ene datras venninne hadde spysjuka forleden når datra mi var der. Hun mener hun kan ha tatt med seg smitten hjem til katten vår uten å bli syk selv - fordi hun jo er et menneske. Vet ikke helt om jeg tror på den forklaringen der, men men :P

 

Det er vel bare å se dette an? Kanskje ikke uvanlig at katter kan bli dårlige de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får hun ormekur jevnlig? Pusen vår kaster opp en sjelden gang i blant, men har aldri hatt "spysjuka". Jeg ville vel sett det an en dag eller to, tror jeg, hvis hun ikke blir dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden sist hun fikk ormekur nå, så kanskje på tide å få det igjen. Hun ble akkurat klippet hos veterinæren og da pleier de å si fra om hun har orm (de nevnte det ikke denne gangen). Jeg så heller ikke orm i spyet hennes *urk*....

 

I "gamle dager" fikk kattene aldri ormekurer, men de levde allikevel lange liv :P Jeg vokste opp på gård, så husker dette godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden sist hun fikk ormekur nå, så kanskje på tide å få det igjen. Hun ble akkurat klippet hos veterinæren og da pleier de å si fra om hun har orm (de nevnte det ikke denne gangen). Jeg så heller ikke orm i spyet hennes *urk*....

 

I "gamle dager" fikk kattene aldri ormekurer, men de levde allikevel lange liv :P Jeg vokste opp på gård, så husker dette godt :)

Katten vår blir tynn, røyter MYE, og får ekkel hoste hvis han har orm, og spiser mye. Men jeg har aldri sett noe mark (heldigvis!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår blir tynn, røyter MYE, og får ekkel hoste hvis han har orm, og spiser mye. Men jeg har aldri sett noe mark (heldigvis!)

Ok! Ikke sett andre symptomer enn de jeg nevnte, så ser det an litt til..... uansett ikke moro når katten ikke er i form :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok! Ikke sett andre symptomer enn de jeg nevnte, så ser det an litt til..... uansett ikke moro når katten ikke er i form :/

Dyrlegen vår ga råd om å gi katta kokt ris og kokt fisk når den hadde diare, da det skulle binde magen.

Kanskje det samme hjelper mot spysjuke hvis den har fått det?

Jeg ønsker god bedring til Pus

Anonymous poster hash: 36666...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som har kommet med gode råd, men idag tidlig kom Kattja på soverommet mitt - frisk som en fisk :)

 

Jeg mistenker at hun kan ha vært i nærkontakt med en hoggorm, da hun sannsynligvis har blitt bitt en gang før også. Da ville hun bare sove hele ettermiddagen, samme som igår.... Den gangen spydde hun dog ikke, så ikke godt å si. Er bare glad hun nå er ute og funker som hun skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har kommet med gode råd, men idag tidlig kom Kattja på soverommet mitt - frisk som en fisk :)

 

Jeg mistenker at hun kan ha vært i nærkontakt med en hoggorm, da hun sannsynligvis har blitt bitt en gang før også. Da ville hun bare sove hele ettermiddagen, samme som igår.... Den gangen spydde hun dog ikke, så ikke godt å si. Er bare glad hun nå er ute og funker som hun skal :)

Så fint at hun er frisk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteskall

Min katt har vært syk på den måten mange ganger. Tror det er normalt. Som regel går det over. Men ring dyrlegen hvis han ikke får i seg nok vann og mat. Ormekur er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om der er flått i pelsen?

Det er det alltid :P På det meste plukka jeg av henne 28 flått :P Men nå er pelsen kortklipt, så fant bare en flått på henne idag (som sagt er hun fin igjen idag :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt har vært syk på den måten mange ganger. Tror det er normalt. Som regel går det over. Men ring dyrlegen hvis han ikke får i seg nok vann og mat. Ormekur er viktig.

Frisk idag :) Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det alltid :P På det meste plukka jeg av henne 28 flått :P Men nå er pelsen kortklipt, så fant bare en flått på henne idag (som sagt er hun fin igjen idag :))

 

28 flått? Da har hun nok gått på en "Monsen", og skulle vært "utredet" hos Borreliosenteret og  sporenstreks satt på katastrofale doser med kattibiotika. Fra spøk til alvor: Så fint at katten virker frisk og fornøyd. :) Kattja var et fint navn på ei pusefrøken :) 

Anonymous poster hash: 825a3...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

28 flått? Da har hun nok gått på en "Monsen", og skulle vært "utredet" hos Borreliosenteret og  sporenstreks satt på katastrofale doser med kattibiotika. Fra spøk til alvor: Så fint at katten virker frisk og fornøyd. :) Kattja var et fint navn på ei pusefrøken :)

Anonymous poster hash: 825a3...ada

 

Hun er tøffere enn selveste Monsen :P  (jeg vet borrelia ikke er til å spøke med altså ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...