Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jo vært en del "snakk" om denne medisinen (LDN) i forskjellige medier i lengre tid. Den skal virke mot ganske mange sykdommer, også autoimmune sykdommer som jeg har et par av. Minuset er at den er veldig lite forsket på, man har kun ulike pasienthistorier og enkelte små studier å forholde seg til.  

Jeg har dårlig funksjon, er veldig utmattet, trett, tåler ingenting før jeg får feber og blir liggende. Mye deprimert også som følge av at jeg er fysisk mye syk.

Jeg fikk i dag "lov" til å starte opp med denne medisinen. I tillegg til mine fysiske plager har jeg bipolar lidelse og vedvarende ptsd. Bruker kun wellbutrin mot dette for tiden av ulike grunner.

Har du (eller noen andre) noen tanker/erfaringer  med LDN i forhold til psykiske sykdommer? Noen som har prøvd og hvordan gikk det? Er det en risiko for at det kan starte en bipolar episode?  Hadde du tatt sjansen på å prøve denne medisinen i min situasjon? ( Jeg har prøvd det meste gjennom de siste 12 år uten at jeg har blitt så veldig mye bedre fysisk og psykisk, feilet og prøvd behandlinger og medisiner mm). Jeg mener det meste bør være prøvd ut i en sånn situasjon, også LDN??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes ingen dokumentasjon på at det kan virke.

På den annen side er det liten grunn til å tro at et forsøk kan skade.

• 3 uker senere...
Skrevet

Det finnes ingen dokumentasjon på at det kan virke.

På den annen side er det liten grunn til å tro at et forsøk kan skade.

Hei. Tenkte jeg måtte gi en liten tilbakemelding på ldn etter 2,5 uker om det skulle være interessant ;-).

Jeg er mye verre, slappere, trettere sånn fysisk sett. Dette skulle visst også være helt normalt i starten. Så da er det bare å ha litt is i magen og stå på.

Det som overrasker meg er at jeg har det bedre psykisk? Mindre angst og det kjennes ut som jeg er tryggere i meg selv. Har liksom fått en plattform/grunnstøtte (eller hva jeg skal kalle det), som ikke har vært der på mange år? Det trenger selvsagt ikke å være pga ldn, men sammenfall i tid er det i hvert fall.

Jeg har også lest om flere som sier det samme. Kan jo også være placebo, men jeg har i hvert fall aldri innbildt meg at dette kunne hjelpe på det psykiske, hadde kun et håp om å bli bedre fysisk. Takk for at du leste dette og ha en riktig god dag :-).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hei. Tenkte jeg måtte gi en liten tilbakemelding på ldn etter 2,5 uker om det skulle være interessant ;-).

Jeg er mye verre, slappere, trettere sånn fysisk sett. Dette skulle visst også være helt normalt i starten. Så da er det bare å ha litt is i magen og stå på.

Det som overrasker meg er at jeg har det bedre psykisk? Mindre angst og det kjennes ut som jeg er tryggere i meg selv. Har liksom fått en plattform/grunnstøtte (eller hva jeg skal kalle det), som ikke har vært der på mange år? Det trenger selvsagt ikke å være pga ldn, men sammenfall i tid er det i hvert fall.

Jeg har også lest om flere som sier det samme. Kan jo også være placebo, men jeg har i hvert fall aldri innbildt meg at dette kunne hjelpe på det psykiske, hadde kun et håp om å bli bedre fysisk. Takk for at du leste dette og ha en riktig god dag :-).

Takk for at du delte dette. Interessant.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Så fint at du opplever forbedring i helsa etter at du startet med LDN! Jeg hadde ikke hørt om LDN før jeg leste tråden her i dag.

Dette legemiddelet kan kanskje hjelpe mange. I linken her er står det at LDN-forskere tror at hele 177 forskjellige sykdommer og tilstander kan behandles med LDN.

http://www.tv2.no/nyheter/vartlilleland/-legene-maa-sette-seg-inn-i-egenskapene-til-ldn-3997848.html

Anonymous poster hash: 9d99d...3c5

Skrevet

Hei!

Så fint at du opplever forbedring i helsa etter at du startet med LDN! Jeg hadde ikke hørt om LDN før jeg leste tråden her i dag.

Dette legemiddelet kan kanskje hjelpe mange. I linken her er står det at LDN-forskere tror at hele 177 forskjellige sykdommer og tilstander kan behandles med LDN.

http://www.tv2.no/nyheter/vartlilleland/-legene-maa-sette-seg-inn-i-egenskapene-til-ldn-3997848.html

Du kan også lese mere om ldn her: www.ldn.no

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også lese mere om ldn her: www.ldn.no

Tusen takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...