Gå til innhold

Det får jeg svi for senere, ja...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en slags bipolar lidelse. Bruker medisiner mot dette. Bruker også medisiner på kvelden for å få sove...

 

Og de gjør jo at jeg får sove da. Men i dag gadd jeg ikke ta de før nå. Er ikke så glad i å bruke dem, blir så tung og "nedtrykt"...

 

Har det jo mye bedre om jeg ikke tar dem! Har følt meg så glad og levende i kveld...

 

Jeg blir rett og slett ikke trøtt på "egen hånd"... dette kan sikkert for noen høres ut som en ganske god ting, masser av energi, ikke sant... men hvis jeg ikke sover så føles det jo som jeg går på "speed", ikke at jeg har forsøkt narkotika, men det er jo beskrivende for hvordan jeg blir...

 

Så jeg må jo bare ta de sovemedisinene. Egentlig!

 

Har det jo ofte ganske flott når jeg dropper dem, da. Men hvis jeg ikke sover en natt vil jeg jo svi for det senere.

 

Høres dette ut som en slags bipolar lidelse, eller bare vanlige søvnvansker?



Anonymous poster hash: 5bbaa...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

Har en slags bipolar lidelse. Bruker medisiner mot dette. Bruker også medisiner på kvelden for å få sove...

 

Og de gjør jo at jeg får sove da. Men i dag gadd jeg ikke ta de før nå. Er ikke så glad i å bruke dem, blir så tung og "nedtrykt"...

 

Har det jo mye bedre om jeg ikke tar dem! Har følt meg så glad og levende i kveld...

 

Jeg blir rett og slett ikke trøtt på "egen hånd"... dette kan sikkert for noen høres ut som en ganske god ting, masser av energi, ikke sant... men hvis jeg ikke sover så føles det jo som jeg går på "speed", ikke at jeg har forsøkt narkotika, men det er jo beskrivende for hvordan jeg blir...

 

Så jeg må jo bare ta de sovemedisinene. Egentlig!

 

Har det jo ofte ganske flott når jeg dropper dem, da. Men hvis jeg ikke sover en natt vil jeg jo svi for det senere.

 

Høres dette ut som en slags bipolar lidelse, eller bare vanlige søvnvansker?

Anonymous poster hash: 5bbaa...efe

 

Du skriver jo selv at du har en slags bipolar lidelse.

Jeg mener at det er viktig at du bruker de medisinene som legen din har sagt at du skal bruke.

Søvn er viktig for den psykiske og den fysiske helsen.

Du skriver at hvis du ikke sover en natt så vil du svi for det senere. Vil det si at formen neste dag blir dårligere?

 

Anonymous poster hash: 5161b...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg tar alltid de regulære medisinene, og nesten alltid sovemedisinen (som er eventueltmedisin) også... jeg ser jo at det lønner seg, er ikke noe annet jeg mener.

 

Men det kan av og til føles tungt å ta medisiner som Truxal. De virker veldig "dempende" på meg, tenker da på humør og aktivitet. Sover jeg for mye pga. dem føler jeg meg deprimert (hvis det er en følelse, da).

 

Hvis jeg sitter oppe en hel natt og romsterer så blir jo man jo ganske sliten. Da fungerer/presterer jeg mye dårligere. Det hender også da at jeg "tar det igjen", søvnen altså. Det er absolutt ikke heldig for mitt vedkommende, å sove for mye, da blir jeg veldig treg, motløs, har det vondt etc...

 

Det var ikke meningen at dette skulle være noen klage, selv om det kanskje virker sånn... jeg ønsket bare å snakke litt omkring hvordan jeg (og andre!) har det.

 

Lurer jo litt på hvordan andre med en bipolardiagnose har det, og. Jeg selv har aldri vært manisk (noe jeg heller ikke har diagnose på), hadde jeg vært det hadde det kanskje vært enklere å "se" det problematiske? (Jeg sliter endel med sykdomsinnsikt visstnok.)



Anonymous poster hash: 5bbaa...efe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Ja jeg tar alltid de regulære medisinene, og nesten alltid sovemedisinen (som er eventueltmedisin) også... jeg ser jo at det lønner seg, er ikke noe annet jeg mener.

 

Men det kan av og til føles tungt å ta medisiner som Truxal. De virker veldig "dempende" på meg, tenker da på humør og aktivitet. Sover jeg for mye pga. dem føler jeg meg deprimert (hvis det er en følelse, da).

 

Hvis jeg sitter oppe en hel natt og romsterer så blir jo man jo ganske sliten. Da fungerer/presterer jeg mye dårligere. Det hender også da at jeg "tar det igjen", søvnen altså. Det er absolutt ikke heldig for mitt vedkommende, å sove for mye, da blir jeg veldig treg, motløs, har det vondt etc...

 

Det var ikke meningen at dette skulle være noen klage, selv om det kanskje virker sånn... jeg ønsket bare å snakke litt omkring hvordan jeg (og andre!) har det.

 

Lurer jo litt på hvordan andre med en bipolardiagnose har det, og. Jeg selv har aldri vært manisk (noe jeg heller ikke har diagnose på), hadde jeg vært det hadde det kanskje vært enklere å "se" det problematiske? (Jeg sliter endel med sykdomsinnsikt visstnok.)

Anonymous poster hash: 5bbaa...efe

 

 

Jeg oppfattet ikke dette innlegget som en klage.

Jeg synes at det er bra at du skriver om dette, da du kan få viktige innspill fra andre.

Finnes det en annen sovemedisin som du kan ta som ikke har de samme negative effektene som du beskriver?

Jeg håper at du får svar fra noen som har erfaring

 

Anonymous poster hash: 5161b...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig godt igjen i det der.

Jeg er i MYE bedre form om jeg ikke sover særlig, men som du sier. Man får svi for det.

Jeg får svi på den måten at jeg får mer og mer hallusinasjoner og etterhvert som dagene går blir formen dårligere igjen...selv om jeg sover lite...

Jeg har gått på Truxal, men gudskjelov har jeg slutta med dem..hadde samme opplevelse som deg.

 

Jeg økte Zyprexa og foreløpig sover jeg godt med dem innabords(godt = ca 4-5timer per natt)

 

Håper du finner løsninga på ditt problem - det er ikke ok å ha det sånn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...