Gå til innhold

Bør kinoloven endres så barn får se kinofilmer med 15 årsgrense?


ekte nick

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/kultur/Barn-far-se-kinofilmer-med-15-arsgrense-med-ny-kinolov-7220269.html#.UbAsw3CD5c0

 

Hva syns dere?

 

Jeg er enig med den som har skrevet dette leserinnlegget i debatten: "De aller fleste foreldre vet barnas beste. Problemet her er de foreldrene som IKKE vet barnas beste - og det er disse barna som får den vonde opplevelsen hvis dette forslaget går gjennom. Aldersgrensene på kino burde være veiledende for resten av samfunnet. "     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.aftenposten.no/kultur/Barn-far-se-kinofilmer-med-15-arsgrense-med-ny-kinolov-7220269.html#.UbAsw3CD5c0

 

Hva syns dere?

 

Jeg er enig med den som har skrevet dette leserinnlegget i debatten: "De aller fleste foreldre vet barnas beste. Problemet her er de foreldrene som IKKE vet barnas beste - og det er disse barna som får den vonde opplevelsen hvis dette forslaget går gjennom. Aldersgrensene på kino burde være veiledende for resten av samfunnet. "     

Jeg vil heller gå den andre veien.18 års grense og gjerne 21 år også.Grøssere der morderen er ett menneske som ikke dør,bør ha 18+ års grense.Også alle filmer der liket mangler deler,eller det er mye blod og gørr.

Jeg blir litt lattermild når jeg ser gamle filmer som Carrie og Cujo som fremdeles har 15 års grense.Cujo hadde jeg gitt 12 års grense da mora er feig og ikke akkurat en Xena type.At Båtsmann har rabies har lite å si,det er våpen i nærheten,og skallen går lett å knuse med balltre,øks eller om man finner noe skyte-våpen.Ingen mor hadde latt sin sønn sitte i en bil i mer enn 2 timer uten å ofre sitt eget liv for å drepe kjøteren.

I Carrie er det jo bare griseblod og ei jente som kan flytte på ting med tankemakt.Var det menneske-blod,eller oppdeling av mennesker i deler,hadde jeg vært enig,men når hele kropper dør i ett stykke,ville jeg vurdert 12 års grense.Tror de brant inne.

 

Tv seriene Hannibal,Dexter og The Walking Dead burde kanskje hatt 18 års grense? Fikk sjokk når jeg så Saw1 og så ikke flere av den serien.Hostel er vist i samme gate,og virker helt skrudd.

Husker ikke hvor jeg så det,men en mann fikk nervesammenbrudd,da han liksom slulle ha blitt tvunget til voldtekt av en kvinne med ett noe spesiet tileggutstyr tredd på sin "manndom".For det første ville ingen nogelunde normal mann fått ereksjon nok til å ta på seg noe slikt,men de fleste europeere ville heller ha ofret livet sitt eller sin familie enn å ødelegge en fremmed kvinne så hun til slutt forblør.

 

Faenskap MÅ plasseres rett.Det er psykopat morderen som har all skyld,ikke "slavene" som underkastes. Ingen vil kunne tvinge meg til noe som helst av grusomheter mot selv dyr,jeg hadde heller tatt skaden på egen kropp eller sinn.Jeg elsker bla min katt høyere enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...