Gå til innhold

Kyllingfilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Midt på dagen i dag tok jeg ut en pakke løvtynn kyllingfilet fra fryseren. Var meninga jeg skulle ha den til middag i dag - men matlysten forsvant her  :(

 

Den lå på kjøkkenbenken et par timer - men la den i kjøleskapet når den fortsatt var littegrann frossen. 

 

Kan den ligge i kjøleskapet til i morgen, og brukes da??

 

 



Anonymous poster hash: 973f6...46c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men litt avhengig av hvor gammel den er hadde jeg ikke latt den ligge lenger enn til i morgen. Akkurat kylling og fisk blir lett bedervet og jeg er litt forsiktig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Midt på dagen i dag tok jeg ut en pakke løvtynn kyllingfilet fra fryseren. Var meninga jeg skulle ha den til middag i dag - men matlysten forsvant her   :(

 

Den lå på kjøkkenbenken et par timer - men la den i kjøleskapet når den fortsatt var littegrann frossen. 

 

Kan den ligge i kjøleskapet til i morgen, og brukes da??

 

 

Anonymous poster hash: 973f6...46c

 

Jeg ville stekt den i kveld for sikkerhets skyld, og varmet den i morgen

Anonymous poster hash: 23e4c...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la cerveza mas fina

Ingenting å bekymre seg over. Stek den i morgen. Hvis den mot formodning har blitt dårlig, så vil du kjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går helt fint, kjøtt, da også kyllingfilet kan godt tines dagen i forveien og spises dagen etterpå. 

Men den er nødt til å ligge i kjøleskapet om den skal ligge over natten, da bakterier sprer seg i varmen.

Jeg har tint flere ganger kjøtt dagen i forveien og har aldri blitt matforgiftet. 

 

Når produktet er tint, skal den ikke ligge for lenge i varmen, da bakterier dobles på 10 minutter. 

Så kast den i kjøleskapet så kan du heller kose deg med den i morgen:) 

 

Klem fra en kokkestudent



Anonymous poster hash: b9b20...8d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...