Gå til innhold

store mensblødninger


Gjest sandy

Anbefalte innlegg

Til Dr. Moen

Håper du kan svare meg på følgende spørsmål:

Jeg er plaget med store mensblødninger. Vil det hjelpe om jeg fikk foretatt en utskrapning ? Hvordan går jeg i så fall fram for å få det ? Tror du det tar lang til for å få en time ? Hvor lenge bør vi eventuelt vente før vi prøver å få barn ?

Vil bare også få nevne at de store blødningene ikke skyldes noen kobberspiral eller andre slike ting.

Har man lettere for å bli gravid når man har foretatt en utskrapning ? Ei venninne påstår det, men jeg har litt vanskelig for å tro det.

Håper du kan svare meg så fort som mulig.

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. En utskrapning vil ikke hjelpe, den utføres bare hvis man vil undersøke årsak til meget uregelmessige blødninger.

2. Du kan gjerne forsøke å bli gravid. Hvis det ikke lykkes innen et år, kan dere få henvisning til gynekolog.

3. Man blir ikke lettere gravid etter utskrapning.

Jeg synes du skal få en undersøkelse av din livmoren, iblant kan godartede muskelknuter være årsak, og med slike kan det være litt vanskeligere å bli gravid. Tablettene cyklokapron kan redusere blødningen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...