Gå til innhold

Aura og tarottkort i psykiatrien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet av psykisk helsearbeidere som tror på dette, og har spådd fremtiden min i kort på psykiatrisk avd. En annen er opptatt av mennesker og dyrs aura og mener hun kan kjenne om denne auraen er god eller ikke. Folk med litt utdannelse bør vel ikke gå rundt å tro på dette her?, burde man ikke være såpass godt utdannet for å jobbe i psykiatrien at man har en vitenskapelig forståelse av kroppen?

 

Selvsagt har enkelte mennesker mer "utstråling" enn andre, men det er jo gjerne fordi de er ekstroverte, har litt ekstra fin hud og fint smil eller klingende latter. Mistenker at det er disse menneskene hun går rundt å tror har en god aura. Og stakkars oss sosiafobikere som sitter livredd i en krok for oss selv blir vel beskylt for at vi har en dårlig aura ?

 

Jeg er så dritt lei disse alternative.....



Anonymous poster hash: d58b7...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde i alle fall vett til å holde det for seg selv og ikke dytte det på sårbare mennesker når man er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes at det er svært galt at helsearbeidere i psykiatrien påvirker psykisk syke med tarot, spåing og andre "overnaturlige" ting, som kan medvirke til at pasientene blir sykere!



 

 



Anonymous poster hash: 1b3f0...755
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror på mye jeg, men hadde jeg jobbet i psykiatrien hadde jeg holdt kjeft. Det burde de ha vett til og :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg synes at det er svært galt at helsearbeidere i psykiatrien påvirker psykisk syke med tarot, spåing og andre "overnaturlige" ting, som kan medvirke til at pasientene blir sykere!

 

 

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

 

Hun mener vel sikkert at jeg ikke er velsignet av gud i tillegg....:-). Eller kanskje hun tror at jeg har gjort noe ordentlig fælt i mitt forrige liv så jeg fortjener straffa mi... haha. Nei jeg liker vitenskapsmenn

Anonymous poster hash: d58b7...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg vet av psykisk helsearbeidere som tror på dette, og har spådd fremtiden min i kort på psykiatrisk avd. En annen er opptatt av mennesker og dyrs aura og mener hun kan kjenne om denne auraen er god eller ikke. Folk med litt utdannelse bør vel ikke gå rundt å tro på dette her?, burde man ikke være såpass godt utdannet for å jobbe i psykiatrien at man har en vitenskapelig forståelse av kroppen?

 

Selvsagt har enkelte mennesker mer "utstråling" enn andre, men det er jo gjerne fordi de er ekstroverte, har litt ekstra fin hud og fint smil eller klingende latter. Mistenker at det er disse menneskene hun går rundt å tror har en god aura. Og stakkars oss sosiafobikere som sitter livredd i en krok for oss selv blir vel beskylt for at vi har en dårlig aura ?

 

Jeg er så dritt lei disse alternative.....

Anonymous poster hash: d58b7...933

 

Står det ikke noe om slike ting (hva de kan tilltate seg og ikke angående samtaleemner) i stillingsinnstruksen til folk som er helsearbeidere og/eller arbeider i andre yrker?

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Hun mener vel sikkert at jeg ikke er velsignet av gud i tillegg....:-). Eller kanskje hun tror at jeg har gjort noe ordentlig fælt i mitt forrige liv så jeg fortjener straffa mi... haha. Nei jeg liker vitenskapsmenn

Anonymous poster hash: d58b7...933

 

Er det noe som hun har sagt til deg som du oppfatter slik at hun kan mene noe slikt om deg som du skriver her?

 

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som det er en del sykepleiere som sysler med alternative ting og det synes jeg er skremmende. Jeg vet ikke om de lærer så mye om forksning og metode i utdanningen sin? De bør uansett holde det for seg selv og ikke plage pasienter med det.



Anonymous poster hash: 5ae14...b81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Er det noe som hun har sagt til deg som du oppfatter slik at hun kan mene noe slikt om deg som du skriver her?

 

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

 

Nei da, hun har ikke sagt det siste jeg skrev. Det var bare mine egne tanker :) Men det jeg VET er at det er mange mennesker som tror på slikt, og kanskje fordi de ikke har så mye utdannelse. F.eks så er det ingen som studerer medisin som tror på tarott kort og aura.

Anonymous poster hash: d58b7...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Det virker som det er en del sykepleiere som sysler med alternative ting og det synes jeg er skremmende. Jeg vet ikke om de lærer så mye om forksning og metode i utdanningen sin? De bør uansett holde det for seg selv og ikke plage pasienter med det.

Anonymous poster hash: 5ae14...b81

 

Det må da også være et regelverk og retningslinjer i forhold til hva en helsearbeider kan og ikke kan snakke med brukerne om? Brukere kan jo selsagt si fra til helsearbeideren, men noen er kanskje forhindret fra å greie å si fra pga sykdom? Jeg er enig med deg i at brukere burde slippe å bli plaget av slikt av helsearbeidere.

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis noen driver med slikt i arbeidstiden, er det en sak for Fylkeslegen/Helsetilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen driver med slikt i arbeidstiden, er det en sak for Fylkeslegen/Helsetilsynet.

Får alle brukere av helsetjenester informasjon om at slikt  kan meldes til Fylkeslegen/Helsetilsynet, samt informasjon om hvilke andre ting som er en sak for Fylkeslege/Helsetilsyn?

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ei venninne av meg opplevde en kristen sykepleier i psykiatrien som sa til pasienter at grunnen til at de hadde psykiske problemer, var at de ikke hadde overgitt seg nok til Jesus... Jeg ba henne melde henne, men tror ingen gjorde det dessverre. Hun er nok død for lenge siden den sykepleieren, men jeg erredd det fortsatt finnes endel som henne.



Anonymous poster hash: b3f2c...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Får alle brukere av helsetjenester informasjon om at slikt  kan meldes til Fylkeslegen/Helsetilsynet, samt informasjon om hvilke andre ting som er en sak for Fylkeslege/Helsetilsyn?

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

 

Alle pasienter hos oss får informasjon om klageadgangen i ulike saker. En klager til Fylkeslegen dersom en mener en får feil/for dårlig behandling eller dersom helsepersonell ikke opptrer slik de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle pasienter hos oss får informasjon om klageadgangen i ulike saker. En klager til Fylkeslegen dersom en mener en får feil/for dårlig behandling eller dersom helsepersonell ikke opptrer slik de skal.

Det er veldig bra! Tusen takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 1b3f0...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...