Gå til innhold

Medisincoctail og alkohol


Gjest hww

Anbefalte innlegg

NHD. Jeg reiser snart til syden, og jeg lurer på om jeg kan drikke alkohol (øl) med denne cocktailen av medisiner uten å være engstelig. Jeg har vært i syden før og ikke greid å være avslappet ift dette. Jeg har drukket ett glass, og så har jeg tenkt at "nå kan jeg ikke drikke mer pga meds.".

Jeg drikker ikke til vanlig - kun når jeg er i syden. Jeg har dessuten økt på Wellbutrin fra 150 - 300 mg i år.

Medisincoctailen er; Lamictal 300 mg, Efexor 37, 5 mg, Wellbutrin 300 mg samt Paracet (som jeg ikke lenger bruker hver dag).

Jeg vil veldig gjerne kose meg denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kan du ikke begynne med en halvliter. Neste morgen vurderer du effekten. Gikk det bra, kan du ta to neste kveld. Evt tre kvelden deretter.

Mer enn tre alkoholenheter bør du ikke drikke med disse medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke begynne med en halvliter. Neste morgen vurderer du effekten. Gikk det bra, kan du ta to neste kveld. Evt tre kvelden deretter.

Mer enn tre alkoholenheter bør du ikke drikke med disse medisinene.

Takk for svar. Jeg synes øl er så godt i varmen, så hensikten er ikke å drikke seg full - men rett og slett kose meg..

Slik jeg har skjønt på tidligere svar fra deg til andre, er en enhet ett glass vin. Regnes en halvliter som en enhet? Da er det jo max 3 halvlitere. Utrolig godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg synes øl er så godt i varmen, så hensikten er ikke å drikke seg full - men rett og slett kose meg..

Slik jeg har skjønt på tidligere svar fra deg til andre, er en enhet ett glass vin. Regnes en halvliter som en enhet? Da er det jo max 3 halvlitere. Utrolig godt å vite.

Sorry - jeg ser nå at det står klart og tydelig at 3 enheter = 3 halvlitere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke begynne med en halvliter. Neste morgen vurderer du effekten. Gikk det bra, kan du ta to neste kveld. Evt tre kvelden deretter.

Mer enn tre alkoholenheter bør du ikke drikke med disse medisinene.

 

Hei, jeg glemte å opplyse om at jeg også bruker Duroferon 100 mg (jerntabl) og Brexidol 20 mg (40 dagers kur). Jeg håper ikke at svaret endrer seg med dette...?

 

Beklager at jeg glemte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...