Gå til innhold

Gressklipping på kvelden! Reagerer dere på det?


Gjest Annve

Anbefalte innlegg

Gjest Annve

Forleden var en venn av meg på besøk. Hun klaget høylydt på en av naboene våre som klippet plenen halv ni kvelden før.

Det er vel ingen som klipper gresset så sent i et boligfelt sa hun.

Jeg kunne ikke si meg enig. Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Jeg vet at naboen jobber veldig mye, og har veldig knapt med tid. Og det er alltid stille før klokken ti på kvelden.

Det er jo sommer og lyse kvelder, og i et boligfelt er det alltid lyder av et eller annet.

Jeg trodde det med dette som med andre ting, det skal være stille mellom 7 og 23.00.

Hva mener dere,  Hadde dere reagert på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke reagert på det. Men syns man skal la være å bråke ute med gressklyppere eller lignende bråk på søndager. Det er deilig å ha en dag der det er stille og fredelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden var en venn av meg på besøk. Hun klaget høylydt på en av naboene våre som klippet plenen halv ni kvelden før.

Det er vel ingen som klipper gresset så sent i et boligfelt sa hun.

Jeg kunne ikke si meg enig. Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Jeg vet at naboen jobber veldig mye, og har veldig knapt med tid. Og det er alltid stille før klokken ti på kvelden.

Det er jo sommer og lyse kvelder, og i et boligfelt er det alltid lyder av et eller annet.

Jeg trodde det med dette som med andre ting, det skal være stille mellom 7 og 23.00.

Hva mener dere,  Hadde dere reagert på det?

 

Det passer vel aldri godt at man bråker med gressklipper eller andre apparater.  Bruker man gressklipperen mellom 17 og 20 er det vel galt at man bruker den midt i middagstiden, og mange spiser jo ute i fint vær.

 

Synes man bør være stille før 22 eller 22.30, men før det må det være greit. Selv tar jeg mer hensyn når det gjelder kantklipper enn gressklipper - kantklipperen lager en utrolig irriterende lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden var en venn av meg på besøk. Hun klaget høylydt på en av naboene våre som klippet plenen halv ni kvelden før.

Det er vel ingen som klipper gresset så sent i et boligfelt sa hun.

Jeg kunne ikke si meg enig. Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Jeg vet at naboen jobber veldig mye, og har veldig knapt med tid. Og det er alltid stille før klokken ti på kvelden.

Det er jo sommer og lyse kvelder, og i et boligfelt er det alltid lyder av et eller annet.

Jeg trodde det med dette som med andre ting, det skal være stille mellom 7 og 23.00.

Hva mener dere,  Hadde dere reagert på det?

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt småunger som legger seg tidlig og sov lett hadde jeg sikkert blitt irritert, likeså hvis gressklipperen hadde vært svært støyende.

 

Du verden så glad jeg er for at vi ikke har naboer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg hadde hatt småunger som legger seg tidlig og sov lett hadde jeg sikkert blitt irritert, likeså hvis gressklipperen hadde vært svært støyende.

 

Du verden så glad jeg er for at vi ikke har naboer. :)

Enig :)

Jeg synes at det hadde vært godt å bodd slik at det er naboer men ikke gressplener som skal klippes til stadighet. Det skulle vært blomsterenger og kanskje noen geiter, og høre lydene fra naturen, ja det hadde vært tingen...

*drømme* :)

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig :)

Jeg synes at det hadde vært godt å bodd slik at det er naboer men ikke gressplener som skal klippes til stadighet. Det skulle vært blomsterenger og kanskje noen geiter, og høre lydene fra naturen, ja det hadde vært tingen...

*drømme* :)

Anonymous poster hash: 875f4...d33

 

Selv ute på landet og de med blomstereng har også en plen de klypper. Har aldri sett noen som ikke har en liten gressflekk de klypper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv ute på landet og de med blomstereng har også en plen de klypper. Har aldri sett noen som ikke har en liten gressflekk de klypper på.

Man har da ljå... :) Det bråker ikke like mye og gir morsjon

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt småunger som legger seg tidlig og sov lett hadde jeg sikkert blitt irritert, likeså hvis gressklipperen hadde vært svært støyende.

 

Du verden så glad jeg er for at vi ikke har naboer. :)

 

Jeg er selv ganske sart mhp lyder, men vanlig motorgressklippe synes jeg ikke her plagsom, så sant den ikke er rett utenfor vinduet, og det er den vel sjelden. Som nevnt i annet innlegg er det verre med kantklipper og annet med ujevn lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke reagert på det. Men syns man skal la være å bråke ute med gressklyppere eller lignende bråk på søndager. Det er deilig å ha en dag der det er stille og fredelig. :)

Finnes det ikke stillegående gressklippere?

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man har da ljå... :) Det bråker ikke like mye og gir morsjon

Anonymous poster hash: 875f4...d33

 

Men hvor mange er det som gidder det nå til dags? De som bor på landet er travle mennesker de også. Så du må nok regne med gressklypper dur uansett hvor du bor, så lenge du bor i nærheten av andre hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvor mange er det som gidder det nå til dags? De som bor på landet er travle mennesker de også. Så du må nok regne med gressklypper dur uansett hvor du bor, så lenge du bor i nærheten av andre hus.

Man kan samkjøre seg og klippe samtidig med naboene. Eller bruke øreklokker. Men jeg synes at det er rart om det ikke finnes en gressklipper som lager minimalt med lyd

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være grenser for denne klagingen over bråk fra naboer - halv ni om kvelden, eller halv ti for den del i UKA!? Nei, vi kan da ikke innskrenke det så innmari vel? 23.00 til 07.00 (gjerne litt senere på morgenen i helgene) forventer jeg at det skal være stille i nabolaget, men utover dette må da folk få lov til å bruke tiden sin som de vil?

 

For noen passer en gressklipper alltid dårlig, man har jobbet nattevakt og sover på dagtid, man er syk og sover på dagtid, man sover middag. Skal vi kreve at alle skal ta hensyn til alle hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eller geitene kan spise gresset

 

Anonymous poster hash: 875f4...d33

 

Jo da, men tror det hører til skjeldenheten det også. Folk har ofte en plen de ønsker å benytte seg av. Sitte ute å slappe av i solen. Geiter driter over alt, og det er ikke hyggelig å ligge å sole seg der. Det er mange som har geiter, men da på eget området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det får da være grenser for denne klagingen over bråk fra naboer - halv ni om kvelden, eller halv ti for den del i UKA!? Nei, vi kan da ikke innskrenke det så innmari vel? 23.00 til 07.00 (gjerne litt senere på morgenen i helgene) forventer jeg at det skal være stille i nabolaget, men utover dette må da folk få lov til å bruke tiden sin som de vil?

 

For noen passer en gressklipper alltid dårlig, man har jobbet nattevakt og sover på dagtid, man er syk og sover på dagtid, man sover middag. Skal vi kreve at alle skal ta hensyn til alle hele tiden?

Enig med deg. Man kan f.eks bruke sov i ro om man må sove når andre er i aktivitet som medfører noe støy. Enig med det du sier om tidspunkt også.

Om man velger å bo i et område med naboer med hager ganske nært, så må man regne med slike normale lyder fra naboer

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan samkjøre seg og klippe samtidig med naboene. Eller bruke øreklokker.

 

Naboen min bruker bestandig øreklokker når han klipper gresset, men jeg synes det bråker like mye likevel, jeg!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboen min bruker bestandig øreklokker når han klipper gresset, men jeg synes det bråker like mye likevel, jeg!  :P

Hihi :lol:

Anonymous poster hash: 875f4...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange er det som gidder det nå til dags? De som bor på landet er travle mennesker de også. Så du må nok regne med gressklypper dur uansett hvor du bor, så lenge du bor i nærheten av andre hus.

Hehe, veldig enig. Man kjenner ikke veldig mange på bygda om man tenker at hverdagen består i å pusle rundt med ljåen mens geitene spiser plenen jevnt og fint i 3 centimeters høyde ;)

For meg er det omvendt - glad for å slippe både lukta av frau om våren og lyden av slåmaskiner på sensommeren jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...