Gå til innhold

hjerteflimmer

Anbefalte innlegg

Hei ,jeg har fått påvist atrieflimmer for 6 uker

siden og går på marevan 3-4 tbl. daglig og selo zok 25-50mg daglig.Lege skal forsøke el konvertering i løpet av 1-2 uker.Det jeg lurer på er om det er stor risiko med dette "inngrepet"?Jeg er mann,48 år,ikkerøyker men veier 25-30 kg for mye.I mai fikk jeg fjernet galleblæren grunnet store smerter i venstre side av magen,smertene er der fortsatt.Alle blodprøver viser at det ikke er noe kritisk sykdom i mage/tarm. Jeg har fått påvist colon irritable og noe divertikulose.

Kan dette siste påvirke mitt hjerteflimmer i fremtiden og ha vært en utløsende faktor?

Forøvrig kan opplyses at jeg har hatt en murring i brystet det siste halvåret,dette kan jo også ha vært hjerteflimmer,men ikke fremkommet på EKG som er tatt i de siste måneder.To uker etter at jeg fikk påvist flimmer ble jeg akutt innlagt på sykehus med voldsomme brystsmerter, som startet bak mellom skulderbladene og kom frem i brystet men ikke ut i armene,kaldsvetting og "blek" hudfarve.Hjerteinfarkt og angina avkreftet. Kan det skyldes kombinasjonen av alle disse sykdommene?.

Har ofte smerte fra mage/tarm som strekker seg oppovermot skuldre,ofte på baksiden langs ryggsøylen.Avføring er blyanttynn og vekslende hard/løs.

Noen gode råd for fremtiden mht kosthold mv.?

Mange sp.mål på en gang dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39284-hjerteflimmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Staale.

Risikoen ved elektrokonvertering etter skikkelig Marevan-forbehandling er meget liten og nærmest neglisjerbar.

Det er meget i din "sykehistorie" som kan gi mistanke om at ditt hjerte burde undersøkes mer inngående, men det er lettest å gjøre det etter at du har fått normalisert hjerterytmen. I hvilken grad dine mave-tarm-plager har provosert ditt hjerte til forkammerflimmer er usikkert, men kan ikke helt utelukkes.

Det jeg reagerer mest på er dine angivelser om brystsmerter. Det er all grunn til at dette blir revurdert i forbindelse med kontrollene etter elektrokonverteringen, bl.a. med en maksimal belastningstest med EKG-registrering. Jeg håper du i dine blodprøver også fikk undersøkt fett-stoffene i blodet ditt. Hvis ikke, bør det gjøres.

Skal du starte på noe å gjøre for deg selv, bør vektreduksjonen starte omgående. Få råd og hjelp i den forbindelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39284-hjerteflimmer/#findComment-148690
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...