Gå til innhold

Møkk lei avbrytere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg er på tilstelning så treffer en mange en kjenner. Men det er en ting som irriterer meg grenseløst. Når jeg står og prater med noen, så kan du være sikker på at en eller annen plutselig  kommer og så avbryter hele avtalen for kun å snakke med den andre og da om noe helt annet enn hva jeg snakket med vedkommende om. Det er som jeg aldri får snakket ferdig med noen før en kommer og avbryter og skal ha all oppmerksomhet. Er det bare meg som eier folkskikk og ikke gjør sånn? Eller tror andre de hele tiden er verdens midtpunkt?

Anonymous poster hash: faa78...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når jeg er på tilstelning så treffer en mange en kjenner. Men det er en ting som irriterer meg grenseløst. Når jeg står og prater med noen, så kan du være sikker på at en eller annen plutselig  kommer og så avbryter hele avtalen for kun å snakke med den andre og da om noe helt annet enn hva jeg snakket med vedkommende om. Det er som jeg aldri får snakket ferdig med noen før en kommer og avbryter og skal ha all oppmerksomhet. Er det bare meg som eier folkskikk og ikke gjør sånn? Eller tror andre de hele tiden er verdens midtpunkt?

Der Jeg skrev "avtalen". Der skulle det stå "samtalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du til stadighet opplever dette er det fort å anta at du kanskje snakker vel mye selv.  Ingen har monopol på den de snakker med, og i sosiale sammenhenger er det naturlig å inkludere de som evt. kommer bort til samtalen, så sant samtalen ikke er helt privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du til stadighet opplever dette er det fort å anta at du kanskje snakker vel mye selv.  Ingen har monopol på den de snakker med, og i sosiale sammenhenger er det naturlig å inkludere de som evt. kommer bort til samtalen, så sant samtalen ikke er helt privat.

Ofte er det andre jeg ikke kjenner og de bare bryter inn for å snakke om sitt. Skikkelig frekt og respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du er av dem som aldri blir ferdig med det du skal si?

Jeg pleier stille meg ved siden av for å signalisere at jeg vil noe, men av og til tar det så himla lang tid uten at partene egentlig sier så veldig mye nyttig, og da kan jeg nok bryte inn.

Anonymous poster hash: 2fa73...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er på en tilstelning med mange mennesker, så er det jo ganske vanlig at man sirkulerer litt rundt mellom forskjellige "grupperinger" hvor det allerede pågår samtaler. 

Jeg vil ikke kalle dette å avbryte, selvom en ny deltager kanskje kan føre til at samtalen skifter retning.

Hvis man ønsker å snakke lenge og alvorlig/privat med samme person, så er neppe slike tilsteninger stedet for å gjøre dette! 

Har du tenkt på om du har lett for å legge beslag på personer lenge av gangen? Eller er du en av dem som prater mye om deg  og ditt, fremfor å lytte til hva andre sier?

Isåfall får sikkert oftere en mange andre følelsen av å bli avbrutt når du snakker med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avbrytere finnes det mange av, men det er også litt dumt å legge beslag på andre veldig lenge av gangen på tilstelninger der det er naturlig å sirkulere. Noen er for høflige til å si fra når de egentlig synes det er nok, og vil kanskje sette pris på en slik avbrytelse. Vet ikke om det kan være tilfellet her, for du sier ingenting om hvor lenge du snakker med folk før du blir avbrutt. Hvis det ikke er snakk om veldig lange samtaler, og du irriterer deg over det, kan du jo stjele ordet tilbake når vedkommende må trekke pusten? Du risikerer at den du snakker med heller vil fortsette den andre samtalen, og da har du i alle fall fått et tydelig hint om at han eller hun synes samtalen har vart lenge nok. Det kan kanskje også være at vedkommende synes dette blir så personlig og "tungt" at det passer bedre å ta det en gang det er bare dere to.

Noen er også avbrytere med vilje, for å føre folk sammen og skape litt bevegelse i gruppen, men det er jo også mange som bare ikke kan vente og bryter inn overalt uansett om det passer seg eller ikke. Noen snakker på innpust og utpust, og kan til og med avbryte seg selv. Jeg lurer av og til på om enkelte personer noen gang bare tenker en tanke. Altså en som blir i hodet, og ikke slipper ut gjennom munnen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...