Gå til innhold

Gamle lenke/bilde-sider


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

Bella Dotte

Jeg leste nettopp om at man "pinner" på Pinterest, og da kom jeg plutselig på at jeg for noen år siden (2008?) la inn lenker og bilder på en nettjeneste. Jeg kommer ikke på navnet. Skulle vært morsomt å se igjen det jeg la ut, for jeg husker bare noe av det. Jeg prøver å søke, men det ringer ingen bjeller. Tips? Den kan være lagt ned, jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du prøvd både på google og google bildesøk?

Prøv både å søke med navn på de tingene du lagde og  evt ditt brukernavn (om du husker det).

Det hadde vært morsomt om du fant noe av det



Anonymous poster hash: 4296d...b40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Jeg husker ikke hva jeg "kalte meg"... Jeg la ut noe om slike hus: http://earthship.com/ og en del andre ting, som jeg ikke husker. Bare at det var klipp ("gullkorn") fra tekster jeg hadde funnet.

 

Jeg hørte først om Dropbox og Facebook flere år senere.

Endret av Bella Dotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker ikke hva jeg "kalte meg"... Jeg la ut noe om slike hus: http://earthship.com/ og en del andre ting, som jeg ikke husker. Bare at det var klipp ("gullkorn") fra tekster jeg hadde funnet.

 

Jeg hørte først om Dropbox og Facebook flere år senere.

Har du evt nettstedet lagret som favoritt på pc-n din?

Kan det hende at du har nevt disse tingene og nettstedet i mail til noen du kjenner, slik at det kan søkes opp på e-posten din?

Kjenner du andre som la ut ting på samme nettsted?

Kanskje du kommer på gode ledetråder i morgen tidlig? (Det hjelper ofte å sove på det)

Anonymous poster hash: 4296d...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker ikke hva jeg "kalte meg"... Jeg la ut noe om slike hus: http://earthship.com/ og en del andre ting, som jeg ikke husker. Bare at det var klipp ("gullkorn") fra tekster jeg hadde funnet.

 

Jeg hørte først om Dropbox og Facebook flere år senere.

Er nettstedet norsk? Hvis ikke, hvilken nasjonalitet?

Anonymous poster hash: 4296d...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Jeg tror egentlig det var enda lenger siden, mer 2006. Jeg brukte den gamle PC'en som jeg kasserte for ett år siden. Har sjekket bokmerkene i Firefox og favorittene i Explorer, det ser ut som det bare er nyere sider der. Nettstedet var USA-basert (alt foregikk på engelsk).

 

Takk for gode tips! Jeg skal sove på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror egentlig det var enda lenger siden, mer 2006. Jeg brukte den gamle PC'en som jeg kasserte for ett år siden. Har sjekket bokmerkene i Firefox og favorittene i Explorer, det ser ut som det bare er nyere sider der. Nettstedet var USA-basert (alt foregikk på engelsk).

 

Takk for gode tips! Jeg skal sove på det!

Håper at du får sove godt :)

og at ledetrådene kommer til deg i løpet av søvnen :)

Har du også opplevd det før, at løsninger på utfordringer kommer på morgenen?

Jeg har opplevd det veldig mange ganger. Hjernen jobber for oss mens vi sover :D

Anonymous poster hash: 4296d...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Takk! Sov godt du også. Det hender ofte at jeg kommer på noe lurt når jeg legger vekk problemet for en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk! Sov godt du også. Det hender ofte at jeg kommer på noe lurt når jeg legger vekk problemet for en stund!

Takk!

Fint :)

God natt! :)

Anonymous poster hash: 4296d...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg leste nettopp om at man "pinner" på Pinterest, og da kom jeg plutselig på at jeg for noen år siden (2008?) la inn lenker og bilder på en nettjeneste. Jeg kommer ikke på navnet. Skulle vært morsomt å se igjen det jeg la ut, for jeg husker bare noe av det. Jeg prøver å søke, men det ringer ingen bjeller. Tips? Den kan være lagt ned, jeg forstår det.

Hei!

Kan det ha vært GeoCities?

Jeg fulgte en link dit, http://www.geocities.com/conan05051967/conans.html?1024491360410

men fikk denne beskjeden: Sorry, the GeoCities web site you were trying to reach is no longer available.

+ en ny beskjed: The GeoCities site you were looking for may have been preserved in the Internet Archive's Wayback Machine. To find out, visit Archive.org and enter the site's web address in the field provided. Link til GeoCities fant jeg i et gammelt innlegg  her.

Anonymous poster hash: 4296d...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følger du linken, kommer du til http://archive.org/web/web.php

Internet Archive Wayback Machine

Og det står:

"About the Wayback Machine

Browse through over 240 billion web pages archived from 1996 to a few months ago. To start surfing the Wayback, type in the web address of a site or page where you would like to start, and press enter. Then select from the archived dates available. The resulting pages point to other archived pages at as close a date as possible. Keyword searching is not currently supported.

http://archive.bibalex.org, the Internet archive at the New Library of Alexandria, Egypt, mirrors the Wayback Machine. Try your search there when you have trouble connecting to the Wayback servers."

 

Det hadde vært fint om du fant det du lette etter



Anonymous poster hash: 4296d...b40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...