Gå til innhold

Jannes historie


Ayia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg leste den. Ufattelig tragisk.

Vondt å lese, jeg ble målløs. Jeg tror ikke disse to er de eneste forsømte på 70- og 80- tallet. Jeg husker noen på min egen skole som vi skjønte ikke hadde det bra hjemme, uten at noen egentlig grep inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bergens Tidene har lagd en repotasje som formidler det største svik man kan tenke seg. Jeg syns alle kan ta seg tid og lytte til Jannes historie, og deretter gjøre sitt beste for at tilsvarende overgrep ikke skjer i eget nabolag.

 

http://multimedia.bt.no/janne/

Takk for at du tar opp dette!

 

Det er viktig at vi blir flinkere til å gjøre noe ved mistanke om at mennesker blir utsatt for overgrep.

Bekymringsmelding kan sendes både til kommunen, barnevern og politi.

 

Det er fint om dere som vet, kan gi råd om andre måter å gå frem på, når man er usikker på om noen blir utsatt for overgrep (både fysisk og psykisk og seksuelle), har sterk mistanke om det eller er vitne til det.

 

Anonymous poster hash: 7db18...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergens Tidene har lagd en repotasje som formidler det største svik man kan tenke seg. Jeg syns alle kan ta seg tid og lytte til Jannes historie, og deretter gjøre sitt beste for at tilsvarende overgrep ikke skjer i eget nabolag.

 

http://multimedia.bt.no/janne/

Denne historien er til å grine av. Bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nesten ikke an å beskrive hvor ille dette er.  

 

Jeg er veldig glad for at Bergens Tidende har lagt så mye arbeide i presentasjonen av den, og håper den når flest mulig slik at vi alle kan ha et ekstra øye til barna rundt oss.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne historien er til å grine av. Bokstavelig talt.

Min reaksjon også. I tillegg til å reflektere litt over hvordan det egentlig stod til med enkelte på egen skole den gang da, for dette har nok - endog i et litt annet omfang - forekommet over hele landet på 70- og 80- tallet desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nesten ikke an å beskrive hvor ille dette er.  

 

Jeg er veldig glad for at Bergens Tidende har lagt så mye arbeide i presentasjonen av den, og håper den når flest mulig slik at vi alle kan ha et ekstra øye til barna rundt oss.  

Enig. Historien er jo så råtten som den er, og formidlingsgrepet bidrar til å fjerne filteret mellom oss og historien. Et svært godt journalistisk arbeid på et svært viktig område.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Fy faen, jeg er kvalm etter å ha lest.

Har tidligere i år bestemt meg for at jeg skal melde bekymring hvis jeg er i den minste tvil om noen av mine elever ikke har det ok.

 

Denne historien er bare til å grine av. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forferdelig tragisk historie. For et bortkasta liv fordi ingen tok ansvar og var "voksne" nok til å se barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Dette var fryktelig å lese. Sjokkerende. Stakkars unger!

 

Forstår ikke dette - det var jo barnevern og barnevernsnemnder på 70 og 80 tallet også. Fatter ikke at alle ikke varslene om omsorgssvikt og overgrep ble tatt til følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Dette var fryktelig å lese. Sjokkerende. Stakkars unger!

 

Forstår ikke dette - det var jo barnevern og barnevernsnemnder på 70 og 80 tallet også. Fatter ikke at alle ikke varslene om omsorgssvikt og overgrep ble tatt til følge.

Jeg er enig med deg.

Her er om lovforslag, og en artikkel om Jannes bror Ronny.

http://www.bt.no/meninger/kronikk/La-barna-komme-forst-2920791.html#.Ucu6C5zm6Ph

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ronny-motte-byradsleder-Maland-2922563.html#.Ucu8p5zm6Ph

Anonymous poster hash: 7db18...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...