Gå til innhold

Finnes det en app som sier fra når det er kontroll på veiene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper egentlig ikke det finnes, for mine tre dyrebareste skatter ferdes også på veiene - så jeg ser helst at folk kjører slik at de ikke utsetter barna mine for fare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike apper burde vært forbudt ved lov. De innbyr jo nærmest til kriminalitet. Istedenfor å ferdes forsiktig i trafikken, kan man kjøre som man vil der det ikke er politikontroll?? Det syns jeg overhodet ikke er greit.

 

Folk som følger trafikkreglene trenger ikke apper for å vitre om kontroller. Folk som trenger slike apper, burde kanskje ikke kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike apper burde vært forbudt ved lov. De innbyr jo nærmest til kriminalitet. Istedenfor å ferdes forsiktig i trafikken, kan man kjøre som man vil der det ikke er politikontroll?? Det syns jeg overhodet ikke er greit.

 

Folk som følger trafikkreglene trenger ikke apper for å vitre om kontroller. Folk som trenger slike apper, burde kanskje ikke kjøre bil.

Helt enig! Vitner om umodenhet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike apper burde vært forbudt ved lov. De innbyr jo nærmest til kriminalitet. Istedenfor å ferdes forsiktig i trafikken, kan man kjøre som man vil der det ikke er politikontroll?? Det syns jeg overhodet ikke er greit.

 

Folk som følger trafikkreglene trenger ikke apper for å vitre om kontroller. Folk som trenger slike apper, burde kanskje ikke kjøre bil.

 

Nettopp. Derfor er det noe merkelig at forumets psykiater poster en slik link.

Anonymous poster hash: 9a359...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper egentlig ikke det finnes, for mine tre dyrebareste skatter ferdes også på veiene - så jeg ser helst at folk kjører slik at de ikke utsetter barna mine for fare ;)

 

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nettopp. Derfor er det noe merkelig at forumets psykiater poster en slik link.

Anonymous poster hash: 9a359...51d

 

Ble litt overraska jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre fort og kjøre uforsvarlig er to forskjellige ting. Politiet prøver å tyte om at det er høy fart bak mange av ulykkene, men da hevder jeg at det er uforsvarligheten, ikke farten som er problemet.

 

Rent personligh holder jeg meg rundt fartsgrensen, dvs, justert opp fordi jeg vet speedometeret er for lavt, og littebitt over, som normen.

 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg ergrer meg noe over de som tror de kjører 'korrekt' (holder sansyneligvis speedometeret nyaktig på 70, selv om de i realiteten kjører 64-65 km/t) i 70 sone med perfekt vei og sikt.

 

Fort er ikke det samme som uforsvarlig. Mange som kjører uforsvarlig kjører også fort, men ikke nødvendigvis omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

 

 

Jeg har testet app i dag og den fungerer fint, fikk varsling om måling utenfor Huseby, Bjørvika og Frognerparken i Oslo blant annet, syns nyttig :-) En god App! veldig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre fort og kjøre uforsvarlig er to forskjellige ting. Politiet prøver å tyte om at det er høy fart bak mange av ulykkene, men da hevder jeg at det er uforsvarligheten, ikke farten som er problemet.

 

Rent personligh holder jeg meg rundt fartsgrensen, dvs, justert opp fordi jeg vet speedometeret er for lavt, og littebitt over, som normen.

 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg ergrer meg noe over de som tror de kjører 'korrekt' (holder sansyneligvis speedometeret nyaktig på 70, selv om de i realiteten kjører 64-65 km/t) i 70 sone med perfekt vei og sikt.

 

Fort er ikke det samme som uforsvarlig. Mange som kjører uforsvarlig kjører også fort, men ikke nødvendigvis omvendt.

Jeg holder meg nok også litt over fartsgrensen.  Iallefall når jeg har biler bak meg.  Er redd for å irritere andre bilister.  Synes ikke det alltid er så lett å holde farten nøyaktig på det den skal være.  Fikk fartsbot engang og etterpå følte jeg at jeg mer så på speedometeret enn på vegen. Selv mener jeg at straffen for litt fartsovertredelse bør være lavere, men ved stor fartsovertredelse bør den være høyere.  Det er viktigere å se på vegen enn på speedometeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Helt enig! Vitner om umodenhet....

Hei!

 

 

Nei dette handler ikke om umodenhet tvert i mot modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Kjøre fort og kjøre uforsvarlig er to forskjellige ting. Politiet prøver å tyte om at det er høy fart bak mange av ulykkene, men da hevder jeg at det er uforsvarligheten, ikke farten som er problemet.

 

Rent personligh holder jeg meg rundt fartsgrensen, dvs, justert opp fordi jeg vet speedometeret er for lavt, og littebitt over, som normen.

 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg ergrer meg noe over de som tror de kjører 'korrekt' (holder sansyneligvis speedometeret nyaktig på 70, selv om de i realiteten kjører 64-65 km/t) i 70 sone med perfekt vei og sikt.

 

Fort er ikke det samme som uforsvarlig. Mange som kjører uforsvarlig kjører også fort, men ikke nødvendigvis omvendt.

Hei!

 

 

Jeg er enig.

 

Jeg kjørte med en dame en gang som kjørte under fartsgrensen, det ble slitsomt.. i tillegg uforsvarlig, feks stoppet når hun var på forkjørsvei osv... ?

 

Det var gjennomført, fra Oslo sentrum til Vinderen tror jeg vi kjørte i ca 30 km/h. i gjennomsnitt, ?

 

I rundkjøringer ble dette likevel til rykk og napp og viket for alle også de som kom fra høyre, det er mulig bare man bruker nok tid :-) Til slutt gir jo andre bilister opp og kjører veier man ikke hadde tenkt.

 

Det var merkelig, jeg spurte hvor hun fikk sertifikat og det var i Drammensområdet, da skjønte jeg...

hun hadde jo aldri fått sertifikat i Oslo, man må jo kjøre på, for å komme frem. Det er ubehagelig i rundkjøringer ofte, for da opphører venstreregelen, man må trenge seg frem, /være frekk, det liker jeg ikke, jeg liker ikke rundkjøringer men lyskryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir det ikke fort kostbart, når det er kr 5,- pr varsel?

Bruker dere pausefunksjonen på tidspunkt når dere ikke har bruk for varsler, så dere slipper å betale for varsler som dere ikke har bruk for?



Anonymous poster hash: 5344b...a70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre fort og kjøre uforsvarlig er to forskjellige ting. Politiet prøver å tyte om at det er høy fart bak mange av ulykkene, men da hevder jeg at det er uforsvarligheten, ikke farten som er problemet.

 

Det er en klar sammenheng mellom hastighet og hvor skadet kroppen blir i et sammenstøt.  Grensen for hva de indre organene våre tåler (ved bruk av bilbelte og airbag) går ved ca. 70 km/t. 

 

De siste årene har mannskap på utrykningskjøretøy sett en økende trend hvor bilfører/passasjerer går tilsynelatende uskadet ut av bilen, for så å segne om noen minutter senere pga. indre blødninger og skader.  Derfor er ny regel ved assistanse ved trafikkulykker at ingen skal være alene den første tiden etter sammenstøtet, selv om man ser ut til å kunne gå for egen maskin.

 

Kræsjer vi i under 70 km/t. går det altså hovedsaklig greit - dvs. uten kritiske skader,  mens en smell i hastigheter over dette som regel ikke går så bra.

 

http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Kronikker/Kronikk%3A+Lavere+fartsgrenser+redder+liv.242309.cms

 

http://www.tryggtrafikk.no/Over+70+dreper.b7C_wljGW0.ips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

 

Nei dette handler ikke om umodenhet tvert i mot modenhet.

 

Nå regner jeg med at du bare tuller.

Anonymous poster hash: 9a359...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøre fort og kjøre uforsvarlig er to forskjellige ting. Politiet prøver å tyte om at det er høy fart bak mange av ulykkene, men da hevder jeg at det er uforsvarligheten, ikke farten som er problemet.

 

Rent personligh holder jeg meg rundt fartsgrensen, dvs, justert opp fordi jeg vet speedometeret er for lavt, og littebitt over, som normen.

 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg ergrer meg noe over de som tror de kjører 'korrekt' (holder sansyneligvis speedometeret nyaktig på 70, selv om de i realiteten kjører 64-65 km/t) i 70 sone med perfekt vei og sikt.

 

Fort er ikke det samme som uforsvarlig. Mange som kjører uforsvarlig kjører også fort, men ikke nødvendigvis omvendt.

 

Analyser fra Statens vegvesen viser at for høy fart er medvirkende årsak til 49 prosent av dødsulykkene på norske veier. Det er en myte at det kun er den svært høye farten som dreper. Øker gjennomsnittsfarten med 5 prosent, øker risiko for personskadeulykke med 10 prosent og risikoen for å bli drept med 25 prosent. I en undersøkelse gjennomført av Trygg Trafikk opplyser fem av ti bilførere at de ofte kjører 10 km/t over fartsgrensen. Den vanlige trafikanten som ofte kjører «bare litt over» fartsgrensen er i stor grad medvirkende til at det dør en person hver tredje dag på norske veier. Transportøkonomisk institutt har anslått at en trafikkdrept koster samfunnet 23,3 millioner kroner og en hardt skadd 6,3 millioner kroner. Dersom alle hadde holdt fartsgrensen kunne vi hatt 140 færre drepte eller hardt skadde hvert år. 

 

 

Anonymous poster hash: 9a359...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

 

 

Jeg har testet app i dag og den fungerer fint, fikk varsling om måling utenfor Huseby, Bjørvika og Frognerparken i Oslo blant annet, syns nyttig :-) En god App! veldig fornøyd med den!

Hva skal du med en slik app da? Du burde jo kjøre ikke over fartsgrensen uansett når og hvor du kjører.

Endret av ekte nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Nei dette handler ikke om umodenhet tvert i mot modenhet.

Hm... tuller du nå? Hvorfor er det smart å bryte trafikkreglene? Hvorfor er det lurt å kjøre i 100 km/t i en 80-sone? Det var derfor to av mine venner ble drept i bilulykker......

 

Jeg har selv fått fartsbot to ganger, og det er ikke noe jeg er stolt over! Jeg kjørte dog ikke langt over fartsgrensen, men såpass at det var ulovlig. I 80-sone prøver jeg å holde meg f.eks. rett i underkant av 90 km/t, noe som er lovlig.

 

Jeg bor et sted der det er smale veier og dårlig sikt. Pga dette er det f.eks. 50-sone på deler av strekninga. Altfor mange kjører altfor fort, og dette har resultert i at vi ikke kan sende ungene våre ut på veien for å gå eller sykle. Jeg fatter ikke hvordan noen kan mene at det er umodent å ligge på fartsgrensen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...