Gå til innhold

NHD - Grensepsykose på AP?

xxløvetannxx

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx

Er det mulig at jeg som stabil over flere år kan bli grensepsykotisk selv om jeg tar min AP? Jeg føler meg så rar, urolig, tenkende og grublende. Glir over i min egen verden. Tyr til gamle og regelrett dumme mestringsstrategier. Føler meg utenfor denne verden, og sliter med å forfølge og sluttføre tankerekker.

Har lang historie med psykoser bak meg, og jeg føler på meg at dette har jeg opplevd før. Jeg bruker 150 mg cicordinol depot hver 10 dag, og det har holdt meg stabil over en treårsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Er det mulig at jeg som stabil over flere år kan bli grensepsykotisk selv om jeg tar min AP? Jeg føler meg så rar, urolig, tenkende og grublende. Glir over i min egen verden. Tyr til gamle og regelrett dumme mestringsstrategier. Føler meg utenfor denne verden, og sliter med å forfølge og sluttføre tankerekker.

Har lang historie med psykoser bak meg, og jeg føler på meg at dette har jeg opplevd før. Jeg bruker 150 mg cicordinol depot hver 10 dag, og det har holdt meg stabil over en treårsperiode.

150 mg hver 10 dag, er ikke det veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxløvetannxx

150 mg hver 10 dag, er ikke det veldig mye?

Nei, det er en veldig moderat dose slik jeg har forstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nei, det er en veldig moderat dose slik jeg har forstått det. 

Ok, da får jeg en dråpe i havet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxløvetannxx

Hadde håpet på svar fra spesialisten på denne tråden. Kom meg til legen og han satte 50mg ekstra cisordinol og skrev ut døgndose på 45mg nozinan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er mulig. Sykdomsaktiviteten er vanligvis ikke helt stabil. Nåe er den kanskje litt sterkere. Da kan det være at du trenger litt større dose en tid før det avtar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

xxløvetannxx

Ja, det er mulig. Sykdomsaktiviteten er vanligvis ikke helt stabil. Nåe er den kanskje litt sterkere. Da kan det være at du trenger litt større dose en tid før det avtar igjen.

Takk for svar. Hvor lang tid vil det ta før serumkonsentrasjonen stiger? Føler meg ikke noe bedre. Kan jeg forresten kjøre uten dispensasjon på nozinan? (45mg pr døgn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...