Gå til innhold

Hva må vi ha med til Hellas?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal pakke for tur til Hellas og har ikke vært utenlands før:)

Vi er to voksne og to ungdommer.

 

Hva MÅ vi ha med av klær og div... er det kaldt om kveldene feks.?
Andre ting enn solkrem som er viktig? :)

 

Reisefeber!! :)



Anonymous poster hash: 5f428...d44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass, noe kontanter, gyldig reiseforsikringsbevis. Flere sett badetøy, spesielt dersom det er jenter med, skift med en gang man kommer opp fra badet så man unngår uvi. Solkrem. Kjøp gjerne en solhatt når dere kommer nedover, jeg brukte min masse i fjor.

 

Vi var på Kreta i månedsskiftet juni-juli i fjor og det var 35-40 grader så det var ikke noe problem med kalde kvelder nei! Men sjekk værmeldingen dit dere skal på storm, yr, accuweather eller et annet sted på nettet, så får dere en pekepinn i alle fall. Sleng en pakke plaster og paracet i kofferten i tilfelle så slipper dere å lete etter et apotek om behovet skulle dukke opp.

 

God tur og kos dere masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker alltid et reiseapotek når jeg skal på syndeferie. Plaster i ulike varianter,også gnagsårplaster, paracet eller Ibux, febertermometer, mageregulerende som f.eks Idoform. Det er fort gjort å få både diare og forstoppelse selv om man er nøye med hygiene. Antibac er gså greit å ha med, likeså kløstillende salve mot myggstikk. Sist men ikke minst, aftersun er viktig, det kjøler ned solbrent hud og du blir ikke så lett tørr i huden.

 

God ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det de andre sier (har forøvrig aldri skifta til tørt badetøy etter bading - og har vært i "syden" hundrevis av ganger - verken døtrene mine eller jeg har fått UVI..Tror dette er mer aktuelt dersom man har tendenser til å få UVI..) - så ville jeg tatt kopi av passene (bildesiden), reiseforsikring, Europeisk helsebevis (hva heter det nå igjen??) til alle i familien, og lagra det som en mail (da kan det hentes fram på mail hvor dere enn er i verden bare dere har en PC).

 

I Hellas får du kjøpt alt du trenger, også av plaster osv.. de har det samme som i Norge (tro det eller ei :P) - men ok å ta med seg et lite reiseapotek uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hellas får du kjøpt alt du trenger, også av plaster osv.. de har det samme som i Norge (tro det eller ei :P) - men ok å ta med seg et lite reiseapotek uansett :)

Ja jeg har alltid vært glad for alt mulig jeg har hatt med hjemmefra uansett hvor lett det er å kjøpe det på feriestedet, rett og slett fordi det er én ting mindre å tenke på der nede. :)

Det gjelder ikke bare de nødvendigste apotekgreiene, men solkrem, bodylotion osv.

Kjekt å bare gå rett på ferie uten å måtte shoppe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har alltid vært glad for alt mulig jeg har hatt med hjemmefra uansett hvor lett det er å kjøpe det på feriestedet, rett og slett fordi det er én ting mindre å tenke på der nede. :)

Det gjelder ikke bare de nødvendigste apotekgreiene, men solkrem, bodylotion osv.

Kjekt å bare gå rett på ferie uten å måtte shoppe først.

Det er jeg enig i :) Solkrem kjøper jeg alltid hjemme fordi jeg antar solkremene der nede har stått i solsteiken en god stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Skal pakke for tur til Hellas og har ikke vært utenlands før:)

Vi er to voksne og to ungdommer.

 

Hva MÅ vi ha med av klær og div... er det kaldt om kveldene feks.?

Andre ting enn solkrem som er viktig? :)

 

Reisefeber!! :)

Anonymous poster hash: 5f428...d44

 

 

Jeg kom nettopp tilbake fra ferie på ei gresk øy, riktig nok litt utenfor "allfarvei", og her er mine tips;

 

Økonomien i Hellas er dårlig, for å si det mildt, så ta ut rikelig med kontanter (Euro). Jeg opplevde at "ingen" godtar kort som betalingsmiddel av ulike årsaker - vi fikk oss en ekstratur til "hovedstaden" på øya for å ta ut penger i en av de få minibankene som fungerte..

 

Solkrem og alt annet kan du kjøpe der, du trenger ikke plukke solkrem fra stativet i solsteika....

 

Om du er så uheldig å havne på sykehus / legevakt, må du kjøpe nødvendige medisiner på apoek sjøl - de fleste sykehus har kun råd til "akuttmedisin" som narkose e.l.

 

Hellas har ikke "sommertid" og ligger en time foran oss. Kvelder og netter er varme, mørkt etter ca kl .  22. Det kan være lurt å ta med lommelykt til kveldsvandring og flaggermusjakt  :P

 

God tur og kos dere masse!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass, billetter (ta gjerne med et par kopier), penger, medisiner, plaster, nål og tråd, eu helsekort (fås på nav.no), reiseforsikring, mobil og lader, kamera og lader, bind og ob, solkrem og aftersun (solfaktor 15, 8 og 4), dtkkerbriller, badehånduk og evt frottelaken til solsenga, caps, solbriller, klær, badeklær (minst to sett), badesandaler (her bruker mange crogs), toalettartikler, saks, såpe, shampoo, balsam, tyggis og nesespray til flyreisen (evt også paracet), reisevaskepulver, strandveske (helst med en liten glidelåslomme inni).

Dette var det jeg kom på nå. Oppdaterer om jeg kommer på mer :)

God tur og kos dere masse :)

Ps. Jeg har ikke med meg små barn, så jeg tar et forbehold om at denne listen ikke har tatt hensyn til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vært på ferie og må bruke litt av første formiddagen til å handle minst en sv disse tingene før jeg kan dra på stranda eller til bassenget har jeg alltid irritert meg: solkrem badetøy badesandaler håndkle solhatt. Deilig å gå rett på sak uansett hvor bra utvalg de måtte ha og uansett om butikken bare er "rett borti gata".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...