Gå til innhold

ingen sexlyst


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har slitt med manglede sexlyst i en del år nå, selv om jeg er en jente på kun 24 år. Det siste året har kjæresten min vært så frustrert at han ikke vet om han klarer forholdet mer. Dette syntes jeg selvfølgelig er utrolig trist og ønsker å gjøre alt jeg kan for å endre det.

Jeg har hatt hypotyreose de siste 5 årene, og medisinene har ikke begynt å virke "relativt" godt før nå de siste månedene. Dette har selvfølgelig ført til lav sexlyst, deprisjon, nedsatt evene av å takle hvilken som helst aktivitet, og kun et øsnke om å slappe av. Likevel da jeg ble sammen med kjæresten min for snart 3 år siden hadde vi masse sex det første halveåret. Så begynte jeg å føle meg dårligere igjen og sexen dabbet av.

Vi begynte å snakke om det å prøve å finne løsninger, men det oppstod bare fler problemer. KJæresten min følte, og føler, at jeg aviser han og ikke er tiltrukket av han og dette fører til at jeg føler meg presset til å ha sex med ham. Pliktsex er jo ingen god sex og det har ført til at jeg har enda mindre lyst til neste gang. Jeg har også fått en dårlig assosiasjon med sex ettersom det kun er forbundet med tunge samtaler om at vi ikke får det til å være sånn som vi vil, at jeg ikke klarer å tilfredstille kjæresten min, og at han blir bare mer og mer frustrert, mens jeg skyver meg mer og mer unna lysten til å ha sex jo mer det er forbundet med problemer. Alt har blitt en så stor greie nå at jeg føler ikke at sex lenger er en spontan leken aktivitet, men en kamp om forholdet.

Det har vært uenigheter om hvordan vi kan løse dette. Jeg har foreslått at vi skal sette av en fast dag eller to til sex,men kjæresten min føler ikke for å ha sex på "kommando", men syntes at det skal være spontant og kjærlig.

Jeg har prøvd mye for å bli tent, men mye uten noe som helst hell. Og hvis jeg først blir tent, varer det kun i noen få minutter. Dessuten blir jeg alltid tent de gangene det ikke passer seg og aldri når vi faktisk har muligheten.

Jeg føler meg rådvill og ønsker å kunne nyte sexlivet igjen som jeg gjorde før og dele denne nytelsen med kjæresten min. Jeg har gått tom for ideer og føler at det er lite som funker i lengden.

Har du noen råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Dårlig sexlyst er en vanlig følge av lavt stoffskifte. At medisinene ikke virker før nå kan derfor være en mulig forklaring på at du har hatt liten sexlyst.

Går også ut fra at det at du har presset fram sexlyst for å redde forholdet ikke gir de beste betingelsene tenning og medfølgende for god sex.

For noen hjelper det å planlegge sex, slik at de bygger opp sexlyst i løpet av dagen, men da må begge gå for planlagt sex. For andre hjelper det å finne eget og partnerens tenningsmønster og forsterke det som er felles. Hva tenner, hvordan tenner og når tenner dere. Her kan ofte en sexolog være til hjelp.

Å trene bekkenbunnsmuskler kan også hjelpe for å få bedre kontakt med sin egen tenning. For god sex, uten press som gir masse nytelse er ofte det som hjelper mest for å finne tilbake sexlysten som jeg skjønner var der da dere var nyforelsket. Mange blir narret av den boosten de gode forelskelseshormonene gir, og blir skuffet når hverdagene kommer og de ikke kjenner den samme lysten.

Om dere fokuserer på sex som et problem, hjelper i hvert fall ikke. Ingen får lyst på et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...