Gå til innhold

Angst og hukommelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dager som er veldig angstfylte så kan jeg få problemer med hukommelsen og jeg får problemer med å formulere lengre setninger. Jeg er noen gang redd for at jeg er i ferd med å bli dement når dette skjer. Er det vanlig ved sosial angst lidelser at man kan miste hukommelsen litt, følelsene blir kaotiske og man får problemer med å formulere seg. Er dette en del av angstlidelsen. Eller er det noe mer alvorlig på gang?. Jeg har dager der jeg føler jeg fungerer helt normalt i samtaler med andre, men det er gjerne dager der jeg er så frisk at jeg ikke tenker over at jeg har en angstlidelse. Det har vært ille i det siste synes jeg.

Anonymous poster hash: 9812c...9bd
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke noe unormalt ut at du har det sånn ved angst. Da er man ofte så inn i sin egen verden og tanker netopp fordi man har angst at man ikke greier å fokusere helt på det som skjer utenfor. Jeg kjenner meg iallfall igkjen. Har mer enn nok med å "holde angsten unna" og bruker mye energi på det. At andre ikke skal se at jeg har angst osv osv.... Kan også høre hva kjæresten sier, men spørre om det samme flere ganger fordi jeg har vært litt "fjern".

Tror nok ikke du er dement, med mindre du er over 60 kanskje ;)

Anonymous poster hash: 6575c...99f
stjernestøv
Skrevet

Dager som er veldig angstfylte så kan jeg få problemer med hukommelsen og jeg får problemer med å formulere lengre setninger. Jeg er noen gang redd for at jeg er i ferd med å bli dement når dette skjer. Er det vanlig ved sosial angst lidelser at man kan miste hukommelsen litt, følelsene blir kaotiske og man får problemer med å formulere seg. Er dette en del av angstlidelsen. Eller er det noe mer alvorlig på gang?. Jeg har dager der jeg føler jeg fungerer helt normalt i samtaler med andre, men det er gjerne dager der jeg er så frisk at jeg ikke tenker over at jeg har en angstlidelse. Det har vært ille i det siste synes jeg.

Anonymous poster hash: 9812c...9bd

Tror det er normalt å miste hukommelsen når en har angst, angst er altoppslukende :mellow:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...