Gå til innhold

Blodlukt på fleecejakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dattera mi skadet seg ganske stygt i går og måtte på legevakta og sy et kutt. Hun blødde mye, og det kom en del blod på fleecejakka hennes. Jakka vasket jeg på 40 grader med en gang vi kom hjem, og hang den til tørk.

 

Blodflekkene forsvant helt - men det lukter faktisk ganske mye blod av den fremdeles. Hvordan kan jeg få lukta bort? Kan ikke vaske den på varmere enn 40 grader tror jeg.

 

Til slutt: det går helt fint med jenta mi - heldigvis - så nå er jakka eneste bekymring :-)



Anonymous poster hash: 6eafa...022
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville vasket den en gang til på 40 grader.

La du den i bøt og skylte den  flere ganger i kaldt vann først?

 

Om det skulle bli en annen gang; ville jeg lagt den i vann i kaldt vann med biotex, deretter vasket den i kaldt vann med biotex og skylt den opp i kaldt vann (for å få ut mest mulig av blodet først).

Deretter en tur i vaskemaskina på 40 grader med vanlig vaskepulver.


 

 



Anonymous poster hash: d072f...8c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har hatt en lignende opplevelse, der jeg fikk bort flekken mens lukten satt i. Ble tipset på å ha klesplagget i fryseren over noe tid, og det fikk has på lukta. Lot det ligge der en uke. Rens er et annet alternativ.

 

Godt at det går bra med datteren din; det er jo det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...