Gå til innhold

Virkning av lykkepille, citalopram


Huffåhuff

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har depresjon og angst. Har begynt på citalopram teva, først 5 mg en uke, så 10 mg nå i ti dager. Legen sier at jeg skal ta 10 mg i tre uker før jeg øker til 20 mg. Jeg kjenner meg fremdeles urolig og litt deppa, føler at jeg skulle ha økt dosen til 20 mg allerede nå? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

motorPrøysen

Nå veit ikke jeg grunnene til at legen vil at du skal øke så langsomt, men normaldosering for depresjon er 20 mg, og de fleste begynner rett på. Du kan be om en telefonkonsultasjon med legen og diskutere doseøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke hva som er riktig for deg, jeg måtte også vente lenge før jeg kunne trappe opp til 20mg.

 

Jeg har en bipolar lidelse og det er det som gjorde at jeg måtte trappe forsiktig opp. MEN det var jo også en viktig ting at jeg har blitt hyper mens jeg sto på den før da



Anonymous poster hash: c8cf9...725
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, du kan trappe opp i dag, og det kan være meget smart.

 

Hva risikerer du? At du fratar deg muligheten for å finne ut om 10 mg evt var nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg hadde jo forventet mer hjelp fra medisinen, så jeg må sikkert trappe opp?

Den skal jo hjelpe meg slik at jeg ikke blir så deppa og urolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen.

 

Jeg glemte skrive at jeg har blitt bedre etter økninga fra 10mg til 20mg.

Ikke sånn suuuper, men bedre.

 

Ja jeg ble hyper mens jeg gikk på denne sist..denne gangen, med sakte opptrapping, har jeg ikke det.

Det kan likegjerne vært en naturlig svingning jeg fikk - at det ikke hadde noe med medisinen å gjøre

 

 

Ja, den skal hjelpe, håper du finner din dose!

Lykke til :)



Anonymous poster hash: c8cf9...725
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...