Gå til innhold

Til dere som tar AP


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er dere plaget med forstoppelse?

 

Er så mektig lei nå :(

 

Ikke artig med faste do dager, men har ikke noe valg. Eneste som hjelper er dulcolax, kan umulig være bra? Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

Man har ikke nødvendigvis forstoppelse selv om man ikke bæsjer hver dag. Jeg bæsjer annenhver eller hver tredje dag, bæsjen er helt OK. Og jeg bruker ikke AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Man har ikke nødvendigvis forstoppelse selv om man ikke bæsjer hver dag. Jeg bæsjer annenhver eller hver tredje dag, bæsjen er helt OK. Og jeg bruker ikke AP.

 

Jo jeg går med konstant forstoppelse! Kan gå to uker og lenger uten å gå på do, har to faste do dager i uken nå får det kommer ikke ut av seg selv. Dette problemet har jeg ikke uten AP. Hadde vært kjempeglad for annenhver dag, du er heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Uff da. Inntar du nok fiber og væske? Har du prøvd de forskjellige "triksene" som svisker og linfrø osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Uff da. Inntar du nok fiber og væske? Har du prøvd de forskjellige "triksene" som svisker og linfrø osv?

 

Ja, jeg har prøvd det som er å prøve. Var såååå glad for å kunne gå hver dag da jeg ikke tok AP, satt på do og klappet i hendene. Men så blir jeg dårlig og da må jeg jo bare ta det, men er så irritert over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med det samme, men etter at jeg har funnet riktig dose med lactulose har det gått seg til. Tar 15 ml morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Jeg har slitt med det samme, men etter at jeg har funnet riktig dose med lactulose har det gått seg til. Tar 15 ml morgen og kveld.

 

Tok 30 ml lactulose hver morgen en stund, eneste som skjedde var at jeg fikk luft i magen. Men kan jo prøve 30 ml kveld også. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luft i magen er vanlig i begynnelsen. Ettersom du kommer inn i en rytme blir dette borte. Var i allefall sånn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Luft i magen er vanlig i begynnelsen. Ettersom du kommer inn i en rytme blir dette borte. Var i allefall sånn for meg.

 

Ok, får prøve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere plaget med forstoppelse?

 

Er så mektig lei nå :(

 

Ikke artig med faste do dager, men har ikke noe valg. Eneste som hjelper er dulcolax, kan umulig være bra? Hva gjør dere?

Hei. Jeg har aldri hatt forstoppelse verken med AP eller uten. Kjenner derimot noen personer som sliter med dette. Du får kjøpt noe som heter "frukt og fiber" på apoteket/helsekosten som skal være virksomt. Vet at flere har effekt av dette.

Jeg villet valgt dette først om jeg hadde dette problemet fordi man lett kan bli avhengig av avføringsmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei. Jeg har aldri hatt forstoppelse verken med AP eller uten. Kjenner derimot noen personer som sliter med dette. Du får kjøpt noe som heter "frukt og fiber" på apoteket/helsekosten som skal være virksomt. Vet at flere har effekt av dette.

Jeg villet valgt dette først om jeg hadde dette problemet fordi man lett kan bli avhengig av avføringsmidler.

 

Har prøvd frukt og fiber og uten effekt :( Jeg er jo avhengig av dulcolax nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det å bruke dulcolax eller laktulose over tid er ikke skadelig. I allefall er jeg blitt fortalt det, jeg har gått på det morgen og kveld i mange år. Er værre med andre avføringsmiddel som klyster og avføringstabletter. Det bør du IKKE bruke over lang tid.

 

Håper du har rett, redd for at tarmene mine blir ødelagt av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har rett, redd for at tarmene mine blir ødelagt av dette.

Nå må jeg passe meg litt her. Er ikke 100 % sikker på om vi snakker om det samme. Trodde dulcolax var en flytende medisin som var det samme som laktulose, men søker på felleskatalogen nå og da er det noe tabletter. Og det er det IKKE greit å bruke over lang tid.

 

Det jeg tenkte på var Duphalac. Det er nesten det samme som laktulose og er ikke farlig å bruke.

 

Beklager feilinformasjon fra min side! Har sendt mail til administrator for å få slettet innlegget mitt over.

Endret av Zyprexus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det skal du ikke være redd for. Mange som går på medsin som må gå på dulcolax fast. Og ikke minst eldre.

 

Ja samboeren min sa det, at på sykehjemmet har de og do dager. Han tar ikke dette seriøst men for meg er det big deal, han kunne prøvd det selv. Gøy er det ikke å ha do dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...