Gå til innhold

røde prikker på overkroppen

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som blir 2 år i desember. For noen måneder beg. hun med røde utslett (2 i nakken+1på låret+i bøyesiden på kneleddene ). Har brukt hydrokortison 1% på disse med god effekt, men når jeg slutter med denne kommer de igjen med en gang. Har også smurt med locobase repair for dette. Den siste måneden har hun fått røde prikker over hele magen, ryggen og på armene. Disse prikkene ser ut som små kviser. De er små (ca3-4mm), og noen er gule i midten. Klør ikke. Hva kan dette være? Kan det være en allergisk reaksjon på locobase repair som jeg smører henne med (smører også denne på beina, og der har hun ikke dette prikkete utslettet)? Hun ble ammet til hun var 1 år, og har ikke hatt noen plager før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39302-r%C3%B8de-prikker-p%C3%A5-overkroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære pjokk

Røde kviseliknende prikker kan ha sammenheng med at du smører henne med en litt for fet krem. Kanskje du skulle prøve deg med en mindre fet fuktighetskrem, f.eks. Apobase blå en periode?

Men det er selvfølgelig også andre muligheter så hvis dette ikke gir seg må du vise henne frem til legen eller kanskje til helsesøster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...