Gå til innhold

Fjerne vorte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min sønn på 12 år har en stor vorte på en finger. Vi har prøvd mange middel fra apoteket men den har blitt større. Han er flau over den og skjuler hånden når han er ute. Er dette noe å dra til fastlegen med?

Anonymous poster hash: ec9d2...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min sønn på 12 år har en stor vorte på en finger. Vi har prøvd mange middel fra apoteket men den har blitt større. Han er flau over den og skjuler hånden når han er ute. Er dette noe å dra til fastlegen med?

Anonymous poster hash: ec9d2...da6

Ja, jeg ville tatt ham med til lege og fått gjort noe med vorten. Det finnes noe som kan smøres på vorten som gjør at vevet i vorten dør og den faller av.

Anonymous poster hash: 30926...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg hadde en vorte på en finger når jeg var på din sønns alder (eller et par år eldre). Prøvde mye som ikke fungerte, men fikk så et tips om å dekke den med blank neglelakk.

 

Det fungerte utmerket for meg (forsvant i løpet av et par dager).

 

Men bortsett fra å prøve ulike mkjerringråd, så kan det nok være fornuftig å ta han med til legen for å få den fjernet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg husker jeg hadde en vorte på en finger når jeg var på din sønns alder (eller et par år eldre). Prøvde mye som ikke fungerte, men fikk så et tips om å dekke den med blank neglelakk.

 

Det fungerte utmerket for meg (forsvant i løpet av et par dager).

 

Men bortsett fra å prøve ulike mkjerringråd, så kan det nok være fornuftig å ta han med til legen for å få den fjernet der.

Smart tips :)

Blank neglelakk kan kanskje fungere på samme måte som det middelet man får mot vorter, pga at neglelakken stenger for slik at vorta ikke får luft og at dermed vil vortevevet dø?

Anonymous poster hash: 30926...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en på hånden min for en del år tilbake, og kan bekrefte neglaktipset Goliath nevnte ovenfor. Eneste jeg gjorde annerledes, var å file den ned så den åpnet seg litt mer, deretter tok jeg på neglelakken, funket som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...