Gå til innhold

Ligner du på kjæresten din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6336&MainContent_6263=6496:0:25,6348&Content_6496=6178:106457:25,6348:0:6562:1:::0:0

 

Jeg har også lest en annen artikkel, som jeg dessverre ikke finner igjen, der det sto at f.eks ektepar eller andre som er mye sammen, etterhvert ligner mye på hverandre av utseende også (de smiler på samme måte, "legger rynkene" på samme måte f.eks når de smiler og andre ansiktsuttrykk). Dvs at de blir mer like med årene enn de var til å begynne med.

Fint om noen har link til artikkelen!

 

Mvh samme smil :-)



Anonymous poster hash: e12af...2e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt. velger man en kjæreste som ligner litt på en selv? "Alle" tror min mor er søstra til sine svigerinner, så faren min valgte visst en kvinne som ligna sin egen familie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6336&MainContent_6263=6496:0:25,6348&Content_6496=6178:106457:25,6348:0:6562:1:::0:0

 

Jeg har også lest en annen artikkel, som jeg dessverre ikke finner igjen, der det sto at f.eks ektepar eller andre som er mye sammen, etterhvert ligner mye på hverandre av utseende også (de smiler på samme måte, "legger rynkene" på samme måte f.eks når de smiler og andre ansiktsuttrykk). Dvs at de blir mer like med årene enn de var til å begynne med.

Fint om noen har link til artikkelen!

 

Mvh samme smil :-)

Anonymous poster hash: e12af...2e9

 

 

Dette er kjent stoff, og noe jeg mange ganger har lagt merke til i praksis. Når det er sagt er ikke min mann og jeg særlig like.

 

Har også lagt merke til at gamle folk ofte ligner på sin gamle hund - eller omvendt. For få dager siden tenkte jeg på akkurat dette, da jeg så en gammel mann og hund som tuslet på tilnærmet samme måte og med hodet i samme skrå vinkel. Underlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man speiler mennesker man vil skal like seg - kanskje er det en grunn til at mimikk etc blir like hos gamle ektepar - fordi de har speilet hverandre over veldig lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare par som har levd lenge sammen ligner hverandre. Også barn som vokser opp hos sine ikke biologiske foreldre begynner etterhvert å ligne sine "foreldre" F.eks adoptivbarn som kommer til sine nye familie som babyer blir med årene "like" på sine foreldre. De tar etter mimikk, talemåter og kroppsholdning ganske ubevisst tror jeg, det er noe med miljøpåvirkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...