Gå til innhold

Katt vil flytte inn....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har lenge hatt en katt hengende rundt huset. Den blir bare mer og mer interessert i kontakt med oss. Mjauer og gnur seg inntil oss. Den kan virke litt villkatt da den er litt skitten i pelsen, ser ut som den flasser. Jeg har ikke lyst på katt. Hva gjør vi? 

 

Den ber på sitt kattevis om å få bo her....



Anonymous poster hash: 11aaa...682
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lille katt :(  Skjønner det dersom dere ikke vil ha katt i det hele tatt, men tenk over om dere kan ha muligheten til å ta dere av den? Katter er utrolig godt selskap, virker blodtrykkssenkende, er sunt å ha for barn (om dere har barn), er meget enkle å ha med å gjøre, man blir fort glad i dem (kanskje spesielt en katt som har valgt dere ;)) osv..

 

Min erfaring er at villkatter er redd mennesker og ikke koser med dem slik denne katten gjør, så kanskje du skulle tatt bilde av katten og lagt ut på facebook f.eks.? Evt kontakter du dyrebeskyttelsen og spør om de kan ta seg av katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er nesten så jeg lar meg friste....eller sjarmere. Men vi har hund -katten holder seg derfor ikke i hagen i men på andre siden av huset, og vi har et veldig lite barn så frister ikke helt. Kanskje den har bodd en plass siden den er så kosete, men ikke har noe hjem lengre? Synes jeg har nok med det vi har.  Frister ikke med oppklorte møbler og veterinærutgifter. Hadde besøk som startet med å gi den mat, og nå har vi fortsatt. Men den ser ikke for tynn ut egentlig. 

 

Og nå drar vi snart på flere ukers ferie....

 

Men absolutt et etisk dilemma....



Anonymous poster hash: 11aaa...682
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt m Dyrebeskyttelsen el lign. Der får du sikkert tips om nettsteder der du kan se om noen etterlyser en katt. Kanskje du kan legge ut innlegg om katt funnet også.

Vi fikk katt som flyttet inn hos oss på hytta en sommer. Den hadde halsbånd og vi satte først lapp der m tlf nr med oppfordring om at eier ringte oss. Etter en uke uten noe tok vi katten inn og laget oppslag i butikker, annonse i avis osv. Etter 3-4 uker (?) fikk vi omsider tak i eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annve

 

Vi har lenge hatt en katt hengende rundt huset. Den blir bare mer og mer interessert i kontakt med oss. Mjauer og gnur seg inntil oss. Den kan virke litt villkatt da den er litt skitten i pelsen, ser ut som den flasser. Jeg har ikke lyst på katt. Hva gjør vi? 

 

Den ber på sitt kattevis om å få bo her....

Anonymous poster hash: 11aaa...682

 

Hvis du har gitt den mat en stund, mener jeg du har et visst ansvar for den, og jeg synes ikke du kan dra på ferie uten på en eller annen måte hjelpe denne katten enten til et nytt hjem, evt kontakte dyrebeskyttelsen eller få noen til å gi den mat mens du er borte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du har gitt den mat en stund, mener jeg du har et visst ansvar for den, og jeg synes ikke du kan dra på ferie uten på en eller annen måte hjelpe denne katten enten til et nytt hjem, evt kontakte dyrebeskyttelsen eller få noen til å gi den mat mens du er borte,

Den har fått litt mat i fem dager. Ellers forsyner den seg selv av søppla, den kan åpne lokket. Den har hengt her i mange måneder.

Anonymous poster hash: 11aaa...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Den har fått litt mat i fem dager. Ellers forsyner den seg selv av søppla, den kan åpne lokket. Den har hengt her i mange måneder.

Anonymous poster hash: 11aaa...682

 

Har du mulighet til det, hadde det vært fint om du kan lage en avtale med naboer som er hjemme mens du er på ferie, om at de setter ut mat og drikke til den mens du er på ferie, dersom ikke eierne viser seg og tar seg av katten sin eller dyrebeskyttelsen/andre tar over ansvaret for katten.

Anonymous poster hash: acdec...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annve

 

Den har fått litt mat i fem dager. Ellers forsyner den seg selv av søppla, den kan åpne lokket. Den har hengt her i mange måneder.

Anonymous poster hash: 11aaa...682

 

Hvis den stakars pusen har hengt rundt i nabolaget i måneder og spist av søppelkasser trenger den hjelp. Få noen til å gi den mat mens du er borte. Kontakt dyrebeskyttelsen. Eller finnes det et kattehus i nærheten?

Endret av Annve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...