Gå til innhold

Spørsmål om data


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1)Noen bruker en funksjon på datamaskinen sin som er slik at de kan se på innhold i og gjøre noe med sin datamaskin som er hjemme hos dem,  fra en annen datamaskin som er på et sted langt unna mens de ikke er hjemme.

Hvordan gjøres dette? Hva heter denne funksjonen?

 

2)Jeg vet at det går an å få datahjelp ved å takke ja til at noen kan gå inn og se på datamaskinen din fra sin datamaskin på et annet sted. Blir de 2 datamaskinene koblet sammen da?

 

3)Er funksjonen som brukes ved 1) det samme som brukes ved 2)?

 

4)Hva kalles denne funksjonen?

 

5)Vises det et sted på min datamaskin hvis denne funksjonen er koblet til?

Hvor finner jeg det evt?

 

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 9ce88...8ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Team Viewer for å hjelpe familie med PC-problemer. 

 

Først må vedkommende installere den på sin maskin (og jeg på min).

Når det er gjort, sender jeg bare en forespørsel til min far via Team Viewer om å få tilgang til hans maskin. Nå han aksepterer, kan jeg se - og kontrollere den.

 

Har ikke forsøkt å få tilgang til egen PC fra en annen uten at noen sitter i andre enden og aksepterer, men tror kanskje det er mulig også, når det er satt opp på forhånd? Les litt på linken under, kanskje du finner noe der.

 

Når jeg jobber hjemmefra bruker jeg VPN for å koble meg til jobbens nett.  Det er nok mest vanlig at bedrifter bruker dette.

 

 

 

 

 

http://www.teamviewer.com/no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fant det som jeg tenkte på i punkt 1) i startinnlegget her:
http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/connect-to-another-computer-using-remote-desktop-connection

"Ved hjelp av Tilkobling til eksternt skrivebord får du tilgang til en datamaskin med Windows fra en annen datamaskin med Windows som er koblet til samme nettverk eller Internett. Du kan for eksempel bruke alle arbeidsdatamaskinens programmer, filer og nettverksressurser fra hjemmedatamaskinen, og oppleve det akkurat som om du sitter foran datamaskinen på jobben.

Hvis du skal koble til en ekstern datamaskin, må den maskinen være slått på, ha nettverksforbindelse og Eksternt skrivebord må være aktivert. Din maskin må ha nettverkstilgang til den eksterne datamaskinen (kan gå via Internett), og du må ha tilgang til å koble til. Du har tillatelse til å koble til hvis du er på listen over brukere. I fremgangsmåten nedenfor legger du til navn i den listen."


http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/connect-to-another-computer-using-remote-desktop-connection

1)Når jeg (som beskrives i linken over) gikk inn på Min datamaskin, System, Systemegenskaper, og valgte Eksternt, ser jeg at det er haket av for "tillat fjerntilkoblinger til denne datamaskinen" og nederst er det en ok-knapp med lys blå kant rundt. Er det slik at det er automatiskt haket av for "tillat fjerntilkoblinger til denne datamaskinen" når man velger Eksternt, og er det slik at ok-knappen må klikkes på for at det skal aktiveres?

 

2)Er "tillat fjerntilkoblinger til denne datamaskinen" ikke aktivert på min datamaskin når ok-knappen har blå kant, avbryt-knappen er vanlig grå, og bruk-knappen er blek? (alle disse 3 knappene er ved siden av hverandre)

 

3)Hvor finner jeg listen over den/de eventuelle som har tilgang (dvs liste der jeg selv kan fylle ut hvem som skal ha tilgang)?

 

Mer info her:

 

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/remote-desktop-connection-frequently-asked-questions

 

Det er flere ting jeg ønsker svar på i forbindelse med denne funksjonen.



Anonymous poster hash: 9ce88...8ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Team Viewer for å hjelpe familie med PC-problemer. 

 

Først må vedkommende installere den på sin maskin (og jeg på min).

Når det er gjort, sender jeg bare en forespørsel til min far via Team Viewer om å få tilgang til hans maskin. Nå han aksepterer, kan jeg se - og kontrollere den.

 

Har ikke forsøkt å få tilgang til egen PC fra en annen uten at noen sitter i andre enden og aksepterer, men tror kanskje det er mulig også, når det er satt opp på forhånd? Les litt på linken under, kanskje du finner noe der.

 

Når jeg jobber hjemmefra bruker jeg VPN for å koble meg til jobbens nett.  Det er nok mest vanlig at bedrifter bruker dette.

 

 

 

 

 

http://www.teamviewer.com/no/

Tusen takk for informasjon!

Jeg er også fremdeles interessert i svar på spørsmålene i innlegg 4, om noen har erfaring med dette.

 

Anonymous poster hash: 9ce88...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...