Gå til innhold

Færre menn blir fedre

Anbefalte innlegg

Var ikke det et problem med salige Odd Grythe?

Anonymous poster hash: d6cad...29f

Odd Grythe var programleder for Husker du?

Hvor smørsangeren Ivar Ruste sjarmerte min mormor og hennes jevnaldrende i senk.

Og hvor Odd Grythe visstnok kom med de bevingede ord om å ha "pigs in the decks" på glatta om vinteren. ;)

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Togli

39

• AnonymBruker

25

• morsan

19

• Ayia

19

Mest aktive i denne tråden

Det der syntes jeg er rimelig egoistisk.

Det er vel alltid egoistisk å få barn? Med mindre man adopterer barn som allerede er født? ;)   Disse barna er meget høyt ønsket og meget elsket - og de som har fått barna sine allerede er meget oppegående mødre med noen fantastisk gode unger som vet de er spesielle fordi de ble unnfanget på spesielt vis :) Mødrene er meget oppegående og har strategier for å håndtere spørsmål osv :)  Jeg vil si det er mange andre som heller burde droppa å bli mødre enn disse her ;)

Intelligens handler også om sosial intelligens, hvilket trolig betyr snert og latter i hverdagen :)  Dype samtaler som utfordrer meg intellektuelt er herlig - FORDI jeg er glad i slike samtaler selv :) I starten av et forhold er ikke dette så viktig, men jeg ser for meg at det er viktig når ungene flyr ut av redet og man faktisk MÅ snakke sammen:P

Mann og jeg har vært sammen halve livet snart, og hos oss er det omvendt; det var i starten vi drev og diskuterte (sikkert for å bekrefte hvor like vi var, hvor like verdier vi hadde, og hvor inderlig vi var skapt for hverandre (les: speilet hverandre) hehe), mens nå lever vi sammen og driver ikke og debatterer så masse når vi er tosomme. For oss er det den hverdagslig lettheten & latter som gjør at det ikke blir kjedelig etter alle disse årene...  ;) Når vi er sammen med andre derimot, er det mye mer diskusjon. Da merker jeg at han ikke bare er kjapp i hodet, men høyt utdannet også  :P

Mann og jeg har vært sammen halve livet snart, og hos oss er det omvendt; det var i starten vi drev og diskuterte (sikkert for å bekrefte hvor like vi var, hvor like verdier vi hadde, og hvor inderlig vi var skapt for hverandre (les: speilet hverandre) hehe), mens nå lever vi sammen og driver ikke og debatterer så masse når vi er tosomme. For oss er det den hverdagslig lettheten & latter som gjør at det ikke blir kjedelig etter alle disse årene...  ;) Når vi er sammen med andre derimot, er det mye mer diskusjon. Da merker jeg at han ikke bare er kjapp i hodet, men høyt utdannet også  :P

Det siste der gjør at du fortsatt synes han er sexy ;) Det mest sexy jeg vet er menn med gode hjerner ;)

Annonse

Madelenemie

Men men.. er det ikke lov å gå i tskjorte og sandaler om sommeren engang? Får litt inntrykk om at det er kleskoden fra såpeserier som kreves her.

(snart kan man vel ikke gå i bar overkropp engang  ;) )

Hei!

Jo på stranden  ;) = bar overkropp.

Og sandaler = uten sokker  :)

Så går det bra. :-)

Det er ganske egoistisk å nekte barnet å ha en far.

Det er så mye annet som er egoistisk også... og barnet kan da ha en far selv om det ikke er den biologiske? De jeg kjenner har alliert seg med brødre/onkler/mannlige venner for at barnet skal få gode mannlige rollemodeller. Jeg tror på at det er fordommer som er med på å evt gjøre ting vanskeligere for disse barna (samme med barn av homofile/lesbiske). Viser vi åpenhet for ulike måter å stifte familie på, samt at vi ikke fokuserer på noe som ikke trenger å bli et problem, så vil barnet mest sannsynlig ikke oppleve det som et problem heller.

AnonymBruker

Hei!

Jo på stranden  ;) = bar overkropp.

Og sandaler = uten sokker  :)

Så går det bra. :-)

Mange er nok enige med deg. I hvertfall jeg :)

Se også intervju om dette

http://www.dbtv.no/?vid=2511782169001&f=1

Anonymous poster hash: 0e7a3...620

AnonymBruker

Det er så mye annet som er egoistisk også... og barnet kan da ha en far selv om det ikke er den biologiske? 

Det er så mye annet som er egoistisk også... og barnet kan da ha en far selv om det ikke er den biologiske? De jeg kjenner har alliert seg med brødre/onkler/mannlige venner for at barnet skal få gode mannlige rollemodeller. Jeg tror på at det er fordommer som er med på å evt gjøre ting vanskeligere for disse barna (samme med barn av homofile/lesbiske). Viser vi åpenhet for ulike måter å stifte familie på, samt at vi ikke fokuserer på noe som ikke trenger å bli et problem, så vil barnet mest sannsynlig ikke oppleve det som et problem heller.

Dette er jeg dypt uenig i. Dette vidner om ekstem egoisme fra "mors" side.

På nettstedet Anonymous Us kan du lese livshistorier og refleksjoner fra ungdommer som ikke kjenner sin far fordi de er" blitt født ved hjelp av kunstig befruktning med bruk av donorsæd fra en fremmed mann.

Et sterkt og personlig vitnesbyrd fra en som har vokst opp med en sædcelle til far: http://morfarbarn.no.2.erkunde.no/article/57

Aftenposten -  Kunstig befruktning: En ufattelig egoisme?

http://www.aftenposten.no/meninger/Kunstig-befruktning-En-ufattelig-egoisme-7006282.html#.UdRxM_Rdx8E

Odd Grythe var programleder for Husker du? Hvor smørsangeren Ivar Ruste sjarmerte min mormor og hennes jevnaldrende i senk.

Og hvor Odd Grythe visstnok kom med de bevingede ord om å ha "pigs in the decks" på glatta om vinteren. ;)

Han hadde andre programmer også, enormt populær som han var.  Bl.a. noen grusomme sommerprogrammer, 70-tallets forløper til "Sommeråpent".  Husker ikke om det var de som het "Ut i det blå", men det var direktesendinger, så tempoet ville virket helt sirup hvis det ble vist nå. Han hoppet rundt på knauser og brygger og skravlet og sang. 

Den der "pigs in the decks" var også noe slags direktesending, men midt på vinteren. De skulle ha en eller annen amerikansk syngedame som gjest, men flyet hennes var forsinket pga. snøvær, og så måtte hun kjøres rett til studio fra Fornebu i full fart på vanskelig føre.  Da hun endelig ankom, var det den fatale replikken falt - Grythe var ikke så god i engelsk at det egnet seg med spontane spørsmål på direkten.

Hele Norge lo av det i en uke.  Men i neste program hadde han en sigøynersangerinne som gjest (ja, det het "sigøyner" på 70-tallet).  Hun snakket norsk, men han hilste på henne på romani eller hva de nå snakker, også.  De oversatte selvfølgelig hilsnene i dette godt forberedte innslaget - og så sa han et ord til.  Hun lo, og opplyste at "det betyr piggdekk".  Så han fikk et bittelite spark tilbake ;)

"Husker du" var opptak, så der hadde nok tabben forblitt i studio. Jeg tror i hvert fall at det var sånn.  Jeg så jo egentlig ikke på det, men i en liten leilighet med TV i stua fikk jeg med meg mye allikevel.   

Annonse

Dette er jeg dypt uenig i. Dette vidner om ekstem egoisme fra "mors" side.

På nettstedet Anonymous Us kan du lese livshistorier og refleksjoner fra ungdommer som ikke kjenner sin far fordi de er" blitt født ved hjelp av kunstig befruktning med bruk av donorsæd fra en fremmed mann.

Et sterkt og personlig vitnesbyrd fra en som har vokst opp med en sædcelle til far: http://morfarbarn.no.2.erkunde.no/article/57

Aftenposten -  Kunstig befruktning: En ufattelig egoisme?

http://www.aftenposten.no/meninger/Kunstig-befruktning-En-ufattelig-egoisme-7006282.html#.UdRxM_Rdx8E

Du vil helt sikkert finne like mange som sier det motsatte, så det kommer an på hva du leter etter... Og som sagt - det som i stor grad gjør dette til et problem, er fordommene mange har rundt det.

AnonymBruker

Å finne sine røtter er en del av vår kultur.

Jeg har venner som er adoptert, og det har vært like godte som alle andre med "kjent" mor og far for meg - som kamerat.

Men du verden som de ha vært på søken etter sine egentlige opphav.

Mang en gang har jeg forsøkt å ymte at dette er ikke så viktig....

Men for de har det vært det.

Å tukle for mye med naturen skal en passe se for.

Anonymous poster hash: ebb9b...771

Han hadde andre programmer også, enormt populær som han var. Bl.a. noen grusomme sommerprogrammer, 70-tallets forløper til "Sommeråpent". Husker ikke om det var de som het "Ut i det blå", men det var direktesendinger, så tempoet ville virket helt sirup hvis det ble vist nå. Han hoppet rundt på knauser og brygger og skravlet og sang.

Den der "pigs in the decks" var også noe slags direktesending, men midt på vinteren. De skulle ha en eller annen amerikansk syngedame som gjest, men flyet hennes var forsinket pga. snøvær, og så måtte hun kjøres rett til studio fra Fornebu i full fart på vanskelig føre. Da hun endelig ankom, var det den fatale replikken falt - Grythe var ikke så god i engelsk at det egnet seg med spontane spørsmål på direkten.

Hele Norge lo av det i en uke. Men i neste program hadde han en sigøynersangerinne som gjest (ja, det het "sigøyner" på 70-tallet). Hun snakket norsk, men han hilste på henne på romani eller hva de nå snakker, også. De oversatte selvfølgelig hilsnene i dette godt forberedte innslaget - og så sa han et ord til. Hun lo, og opplyste at "det betyr piggdekk". Så han fikk et bittelite spark tilbake ;)

"Husker du" var opptak, så der hadde nok tabben forblitt i studio. Jeg tror i hvert fall at det var sånn. Jeg så jo egentlig ikke på det, men i en liten leilighet med TV i stua fikk jeg med meg mye allikevel.

Ha ha! Var det slik det var ja. Mener å ha hørt st den amerikanske stjernen var Barbie Benton?

Nuvel..

Vet ikke om jeg husker akkurat hans sommerprgram mrn husker mye annet direktesendt sirup på lørdagskveldene. Spesielt om sommeren, utescene osv. Kjedelig intervju med pensjonist-tilskuere med sånn engangs plastskaut mot regn.

Og sigøynerdama kan ha vært hun Raya eller hva hun het?

Det du sier i andre setning er poenget mitt (eller egentlig morsans hehe;) - det er ikke rent få flinke smarte folk i vår generasjon som er uten utdannelse, så mange uten høy utdannelse kan godt være på samme frekvens, som du kaller det. Jeg kjenner flere gründere eller ledere uten høy utdannelse, og jeg kan love deg at det overhodet ikke er noe i vegen med hodet av den grunn. Faktisk er mange av dem vel så spennende som de mange høyt utdannede akademikere som jeg kjenner, nettopp fordi de har en mye mer sammensatt erfaringsbakgrunn :)

Jeg har forholdt meg mye til folk med ulike former for fagutdannelse (særlig i byggebransjen) og også mye til folk som jobber i akademia. Jeg mener at mange i akademia nedvurderer folk som har annen utdanningsbakgrunn enn dem selv. Noen av mine glupeste og klokeste venner er elektrikere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...