Gå til innhold

Færre menn blir fedre


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

påskelilje

Hvorfor ble innlegget anonymt?? 

 

Prøver pånytt; Apropos hvite tennissokker og det å henge igjen på 80-tallet.... denne karen hang fra 73-motebildet i 40 år....  :D

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10111692

Morsomt :-)

 

Jeg hadde en mattelærer i første klasse på videregående - og han hadde samme røde vest på seg hver eneste dag gjennom det året. Den ble vel vasket i helgene, tenker jeg, for han så aldri ustelt ut, men litt lite kreativ i klesveien, kan en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Togli

    39

  • AnonymBruker

    25

  • morsan

    19

  • Ayia

    19

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Jeg er enig ang kvinner også - faktisk kjenner jeg fire kvinner på min alder som er single, og som har valgt å reise til Danmark for å få sædinseminasjon. To av dem har fått barna sine, og to er høygravide nå ;)

 

 

Det der syntes jeg er rimelig egoistisk.

Anonymous poster hash: d6cad...29f

 

 

Enig. Mulige menn har vel gjennomskuet mentaliteten.

Anonymous poster hash: b9305...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forholdt meg mye til folk med ulike former for fagutdannelse (særlig i byggebransjen) og også mye til folk som jobber i akademia. Jeg mener at mange i akademia nedvurderer folk som har annen utdanningsbakgrunn enn dem selv. Noen av mine glupeste og klokeste venner er elektrikere :-)

Ikke sant - jeg har samme erfaring både med akademikere og ikke-akademikere som deg. Intellektuelle er ikke nødvendigvis kloke, og kloke er ikke nødvendigvis så intellektuelle av seg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt :-)

 

Jeg hadde en mattelærer i første klasse på videregående - og han hadde samme røde vest på seg hver eneste dag gjennom det året. Den ble vel vasket i helgene, tenker jeg, for han så aldri ustelt ut, men litt lite kreativ i klesveien, kan en si.

Trygt vil jeg tro  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig. Mulige menn har vel gjennomskuet mentaliteten.

Anonymous poster hash: b9305...085

 

De er svært varme og fine kvinner - iallefall de jeg kjenner av dem....  To av dem er heterofile, og har hatt flere langvarige forhold, men de venta lenge med å få barn. Da de nærma seg førti og ble single, så bestemte de seg for denne løsningen. Barna er ikke så store ennå, men de er utrolig skjønne og har meget oppegående mødre som jeg er sikker på er bedre mødre enn svært mange andre ;) Dessuten har de flotte mannlige rollemodeller å forholde seg til. Jeg er sikker på de vil vokse opp som barn som er med på å endre synet på inseminasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av kommentarene i denne tråden kan gi inntrykk av at mange kvinner har overdrevet mer interesse i innpakningen (klær) enn innhold (personen), mer i økonomisk status (som utdanning, inntekt og formue) enn det medmenneskelige hos den de tenker å leve resten av livet med. Har grunner til at man virkelig blir glade i hverandre mindre å si?

Har denne type ytre så virkelig så mye å si? Kanskje man kan legge til dette til grunner for at flere er enslige lenger enn vanlig tidligere?



Anonymous poster hash: b9305...085
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Noen av kommentarene i denne tråden kan gi inntrykk av at mange kvinner har overdrevet mer interesse i innpakningen (klær) enn innhold (personen), mer i økonomisk status (som utdanning, inntekt og formue) enn det medmenneskelige hos den de tenker å leve resten av livet med. Har grunner til at man virkelig blir glade i hverandre mindre å si?

Har denne type ytre så virkelig så mye å si? Kanskje man kan legge til dette til grunner for at flere er enslige lenger enn vanlig tidligere?

Anonymous poster hash: b9305...085

 

Nå er det jo ikke slik at man ser på utdanning alene, men det var dette man kom inn på her ;)  Det aller viktigste for meg er å ha en mann jeg har god kjemi med. Vi må ha felles verdisyn, og han må være raus, snill og glad i både barna mine og meg. I tillegg er det viktig at han er sosialt intelligent, og at han liker de dypere samtalene (min erfaring er at menn med høyere utdannelse oftere enn andre liker dype samtaler, men ingen regel uten unntak). Jeg må falle for utseendet hans, men et utseende jeg synes er attraktivt trenger ikke være det samme utseendet en annen kvinne synes er attraktivt ;) Jeg merker jeg faller lettere for menn som er litt motebevisste enn for menn som bare tar de klærne som ligger øverst i skapet og/eller driter i om dongeribuksa sitter fint på. Jeg antar de fleste menn også foretrekker at kvinner kler seg på en bra måte? Det tror jeg alle aksepterer uten å mukke. Hvorfor skal ikke vi kvinner også få lov til å kjenne på ekstra interesse om mannen ser pen og velstelt ut? :)  Når det kommer på snakk om økonomisk status, så faller jeg f.eks. lett for lærere (sikkert fordi vi gjerne har felles interesser innenfor det fagområdet). Jeg vil ikke akkurat kalle det å falle for en lærer for å være opptatt av økonomisk status ;)  For alt jeg vet kan jeg falle pladask for en snekker eller en rørlegger, bare han er av typen som gir meg input diskusjonsmessig - fordi JEG lett faller for slike menn:) Andre kvinner kan ha helt andre preferanser - selvsagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Var det slik det var ja. Mener å ha hørt st den amerikanske stjernen var Barbie Benton?

Og sigøynerdama kan ha vært hun Raya eller hva hun het?

Det var Raya, ja. Det kan godt ha vært Barbie Benton også. Hun svarte i hvert fall "pigs in my WHAT?"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forholdt meg mye til folk med ulike former for fagutdannelse (særlig i byggebransjen) og også mye til folk som jobber i akademia. Jeg mener at mange i akademia nedvurderer folk som har annen utdanningsbakgrunn enn dem selv. Noen av mine glupeste og klokeste venner er elektrikere :-)

Vi har vel ikke vondt av å utvide sirklene våre litt.

Jeg traff min nå snart eks-mann på studiet, så veldig mange av både mine og hans venner har samme utdannelse og er omtrent på samme alder. Og de barndomsvennene jeg har opprettholdt kontakten med er dem som flyttet ut fra bygda for å studere. Så alt i alt en nokså homogen gruppe mtp utdannelse, alder, livssituasjon forøvrig.

Jeg har de siste 1-2 årene beveget meg litt ut av de gamle sirklene og fått venner og bekjente med helt annen bakgrunn og også lenger utenfor det vante aldersspektret (opp og ned). Det har vært utrolig befriende og spennende og jeg tror som du sier at skepsisen kan væte stor. Og det skyldes nok uvitenhet og manglende erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sikker på de vil vokse opp som barn som er med på å endre synet på inseminasjon :)

 

Hva vet du om hvordan barna vil reagere på å bli fraranet sin identitet på den måten? Hadde det vært meg, hadde jeg aldri kunnet tilgi det og avskydd intenst egoisten av "mor".

Anonymous poster hash: b9305...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Og det skyldes nok uvitenhet og manglende erfaring."

 

Eller "fordommer", som er et sånt veldig populært ord her på DOL.

 



Anonymous poster hash: ebb9b...771
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ikke vondt av å utvide sirklene våre litt.

Jeg traff min nå snart eks-mann på studiet, så veldig mange av både mine og hans venner har samme utdannelse og er omtrent på samme alder. Og de barndomsvennene jeg har opprettholdt kontakten med er dem som flyttet ut fra bygda for å studere. Så alt i alt en nokså homogen gruppe mtp utdannelse, alder, livssituasjon forøvrig.

Jeg har de siste 1-2 årene beveget meg litt ut av de gamle sirklene og fått venner og bekjente med helt annen bakgrunn og også lenger utenfor det vante aldersspektret (opp og ned). Det har vært utrolig befriende og spennende og jeg tror som du sier at skepsisen kan væte stor. Og det skyldes nok uvitenhet og manglende erfaring.

Enig. Må innrømme at jeg syns det er litt kjedelig å omgåes folk som er for lik meg selv i preferanser, interesser og bakgrunn over for lang tid... Likehet og enighet over hele fjøla byr iallefall ikke på utfordring ;) Men for all del - kjekt å møte folk som tenker som en selv etter en tid uten også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang liste det der.

 

Vi menn gjør det slik:  Grei foran og grei bak.. grei for meg. :D

En del av dere er litt enklere enn oss damer vet du :P

 

Jeg kjenner mange menn som passer inn i "drømmemennkategorien" min, så jeg vet iallefall at det ikke er håpløst :) Dessuten er jeg så "enkel" at jeg ikke må ha en "fastboende" mann for enhver pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva vet du om hvordan barna vil reagere på å bli fraranet sin identitet på den måten? Hadde det vært meg, hadde jeg aldri kunnet tilgi det og avskydd intenst egoisten av "mor".

Anonymous poster hash: b9305...085

 

Man kan aldri være sikker, men to av barna er ganske store og ser ikke på dette som noe problem i det hele tatt. De føler seg "spesielle" med positivt fortegn, og har gode forklaringer på hvordan de "ble laga". Jeg kjenner mange som ikke vet om sitt biologiske opphav av ulike grunner. Det er vel bare en av dem som sliter med at han ikke vet - men han har mange andre utenforliggende ting som ligger bak også. Jeg tror barn som oppdraes til å bli vidsynte, fordomsfrie, glade og positive mennesker, oftest aksepterer slikt uten at det blir noen stor sak ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan aldri være sikker, men to av barna er ganske store og ser ikke på dette som noe problem i det hele tatt. De føler seg "spesielle" med positivt fortegn, og har gode forklaringer på hvordan de "ble laga". Jeg kjenner mange som ikke vet om sitt biologiske opphav av ulike grunner. Det er vel bare en av dem som sliter med at han ikke vet - men han har mange andre utenforliggende ting som ligger bak også. Jeg tror barn som oppdraes til å bli vidsynte, fordomsfrie, glade og positive mennesker, oftest aksepterer slikt uten at det blir noen stor sak ut av det.

Det er lett å bli gå seg litt blind i verdidebatter om man legger egen nær livsverden til grunn for argumentene ;) Jeg skulle ønske du hadde rett, og at den litt Habermanske framstillingen av hvordan samfunnet utvikler seg stemmer, dvs at vi gjennom oppdragelse og erfaring utvikler reaksjonsmønstre og emosjoner som generaliseres og etablerer seg i samfunnet som sådan. Jeg er imidlertid ikke like  sikker som deg på dette desverre. Det studier på identitet og tilhørighet viser så langt, er at det ser ut til å ligge ganske grunnleggende i oss det å vite hvem og hva vi kommer fra, og at det trygge & kjente, samt betydningen av å ha et  "hjem" har stor betydning for vår identitetsutvikling. Men, som du også er inne på, det er alt for tidlig å si noe sikkert om dette (og forsåvidt ordningen med 50/50, der barn kontinuerlig flytter mellom to hjem) ennå. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av dere er litt enklere enn oss damer vet du :P

 

Jeg kjenner mange menn som passer inn i "drømmemennkategorien" min, så jeg vet iallefall at det ikke er håpløst :) Dessuten er jeg så "enkel" at jeg ikke må ha en "fastboende" mann for enhver pris ;)

 

Ja, du liker å fortelle at du ikke trenger noen mann..   Fire ganger til meg så langt? hmm ;)

 

Bare underlig at detaljer som sokker/utdannelse/høy IQ/EQ/riktig religion/politisk overbevisning kan gi strykarakter. Er dette virkelig så viktig hvis man treffer noen man liker? Jeg er f.eks ikke særlig religiøs men har hatt langvarige forhold til dypt religiøse kvinner og det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lett å bli gå seg litt blind i verdidebatter om man legger egen nær livsverden til grunn for argumentene ;) Jeg skulle ønske du hadde rett, og at den litt Habermanske framstillingen av hvordan samfunnet utvikler seg stemmer, dvs at vi gjennom oppdragelse og erfaring utvikler reaksjonsmønstre og emosjoner som generaliseres og etablerer seg i samfunnet som sådan. Jeg er imidlertid ikke like  sikker som deg på dette desverre. Det studier på identitet og tilhørighet viser så langt, er at det ser ut til å ligge ganske grunnleggende i oss det å vite hvem og hva vi kommer fra, og at det trygge & kjente, samt betydningen av å ha et  "hjem" har stor betydning for vår identitetsutvikling. Men, som du også er inne på, det er alt for tidlig å si noe sikkert om dette (og forsåvidt ordningen med 50/50, der barn kontinuerlig flytter mellom to hjem) ennå. 

Et meget klokt innlegg.

Samfunnet beveger seg, i ett og alt, i en retning hvor toleransen for alt mulig skal skyves lengre enn forrige generasjon. Der hvor våre foreldre sa nei, det gjør ikke vi. Der vi seier nei, ja der vil ikke våre barn si nei. Noen vil kalle dette dynamisk, på linje med hvordan vårt språk stadig forandrer deg.

(Kj - lyden som vi lærte om på skolen på 70 tallet, er snart helt borte.)

 

Vi beveger oss, i ett og alt, i en retning hvor "ingenting" spiller noen rolle. Dette være seg å utlevere seg på nett, oppførselen til russen, moralen blandt elever i skolen, hvor vi kommer fra, hvem som er far/mor, hva som skjer med våre gamle, naboen, naboland, rus, underholdning, og slik kan jeg fortsette.

Vi skal ikke bry oss - om noentingg, ei heller gjennomgå en konsekvensanalyse av våre handlinger.

Dette blir ikke lært i barnahagen, for der har barn all makt.

 

Hvis noen nevner noe om dette, så blir en kalt gammeldags, og moralistisk.

Dette går ikke fort naturlig nok, men heller en sakte forandring.

 

Å drive slektsforskning i fremtiden, kan bli problematisk. Likeså lage programmer som "Hvem tror du at du er", og lignende.

 

 

 

Anonymous poster hash: ebb9b...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ungdommen nå til dakks altså!

 

”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.”

 

-Sokrates, år 399 f.kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ungdommen nå til dakks altså!

 

”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.”

 

-Sokrates, år 399 f.kr

 

Nei, dette er IKKE et Sokrates-sitat, men skrevet av en viss Kenneth John Freeman i 1907:

 

http://quoteinvestigator.com/2010/05/01/misbehaving-children-in-ancient-times/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...